Ron’s Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Ron’s Astra G

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 69 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 396)
  • Auteur
    Berichten
  • #17886456

    Vandaag even dagje thuis, morgen weer paar daagjes vakantie.

    Voor mijn vakantie begon heb ik dit gemaakt:

    Steun voor de motor welke stuk lager is als orgineel en wat stugger zodat de compressor past op de plaats van luchtfilterhuis.

    #17886457

    creatief bezig geweest :thumb
    ben benieuwd naar het resultaat

    #17886458

    vanochtend steun gemonteerd, en het verschil is echt goed te merken kantelen van de motor is een stuk minder. Helaas wel wat meer trillingen in de auto.

    #17886459

    Hey, heb jij gewoon een 101pk motor omgetoverd tot een 150pk motor??

    #17886460

    Inderdaad, de x16xel, z16xe, x16xe motoren zijn vrij goed te doen om daar zo rond de 150 pk uit te krijgen.
    Kot wel nodige centen en tijd, maar ongeblazen tot 150 of hoger gaat vrij goed.

    #17886461

    Oke! Wat zou ik aan me motor doen, naast een turbo in bouwen, dat wel mooie pk’tjes erbij geeft.

    #17886462

    Is zonder turbo he die 160 pktjes. (krukas pktjes)
    Scherpste nokkenassen (pk winst beetje afhankelijk van in en uitlaat traject) die je kunt krijgen voor hydro stoters.
    Dbilas inlaatspruitstuk (30 pk winst) of powerbox van ander merk
    Spagettie spruitstuk met groep n of group a uitlaat (groep n is 54mm) is al dikker dan orgineel denk dat je veel koppel verlies hebt met groep a uitlaat. En chip op maat. En eventueel ander luchtfilter of dergeljke (maar haal je bijna geen winst mee).
    Kop flowen kan maar is niet noodzakelijk.

    #17886463

    Ahaa, zit een beetje rond te kijken, kost zeker wel wat centjes! maar je krijgt er wel mooie pktjes uit voor en 1600 motor zonder turbo!

    #17886464

    Nieuwe aanwintst:

    #17886465

    word die ook 160 pk :jerry :jerry

    #17886466

    ik denk dat 16 pk al krap word :jerry :jerry :D

    michel

    #17886467

    @ahrend wrote:

    word die ook 160 pk :jerry :jerry

    Blijft gewoon 51pk bij 4400 toeren.
    Met 3 versnellingen. Is het bijna een automaat haha.

    #17886468

    nostalgie mooi hoor, nog wel plannen mee

    #17886469

    Vandaag om 18.30 thuisgekomen, even eten, om 19.00 auto willen starten helemaal geen kik gaf de startmotor.
    Dus maar even corsa c gsi van mn broertje gepakt om iemand zijn internet te fixen.

    Gefixt en wel terug even kijken, geen losse draadjes of vreemde dingen, even duwen ja hoor slaat meteen aan.
    Laatste tijd af en toe dat mn radio en mid blijven branden, na contact aan uit is dit weg.

    Dus ben bang contactslot kapot of startmotor.

    Morgen maar even hier zoeken naar een startmotor, moet er nog een hebben van een xer. onderblok gekeken, maar daar is die al vanaf. Zitten nog wel 3 zuigers en krukasje in. Dus ook maar eens kijken of het mischien de moeite is om dat blokje nog te reviseren.

    #17886470

    startmotor vervangen, uiteindelijk wat het de ronde stekker bij de zekering kast welke dus niet voldoende contact maakte. Soms wel soms niet en dus steeds bij meten wel en bij starten niet of slecht.

    #17886471

    Over ongeveer een week gaan we weer heel hard aan het werk met de astra en Olympia en komt er waarschijnlijk nog een projectje bij in de trand van de autosport.

    #17886472

    We zijn benieuw Ron. :thumb

    #17886473

    Ik rijd al een tijdje met de rode koni’s achter en 40/40 verlaging. De koni’s achter zijn zeer stug, dus ga het een en ander aanpassen.
    De verlaging word 40/00 en voor komen oranje koni’s onder. (hij komt dus hoger dan de sport van orgine staat achter) de reden hiervoor is om de wieldruk voor te verhogen. (veel wielspin bij rijden, vooral wegtreken vanaf rotondes)

    Tevens een steun maken om de AMR 500 te kunne monteren (compressor) zeer compact. Enkel voor soepeler rijden met lange bak, hoeft geen vermogen monster te worden. Tevens ligt vliegwiel monteren.

    #17886474

    Mooi Ron. Hou je topic zeker in de gaten. :thumb

    #17886475

    #17886476

    Even de schokdempers gemonteerd:

    Tevens orginele veren van een standaard hatch achter gemonteerd:

    #17886477

    Goed bezig! Maar ik begreep dat je achter hoger hebt gezet voor de wegligging. Alleen voor de looks gaat het niet mooi staan vind ik. Tijdje terug had ik ap 40/30 veren waarvan de achterkant verkeerd was, die bleef op zelfde hoogte. Dus ik reed ook tijdje met dikke. Verlaging voor en achter standaard. Zag er echt raar uit :jerry

    Heb je achter standaard veren met koni dempers??

    #17886478

    Ik heb rondom koni’s voor 40mm verlaagd en achter 0mm maar voor de sport II geld dus eignelijk 20mm verlaagd voor en 20mm verhoogd achter. Als iemand zn sport II veren of OPC achterveren wil ruilen voor 40mm verlagings veren bied ze aan. Of die van 20mm achter naar normaal wil dat kan ook.

    #17886479

    Heb zelf ook oranje koni’s, top spul!
    vind het zelf beter staan voor lager dan achter :thumb
    foto van het totaal plaatje please??

    #17886480

    Nieuwe aanwinst, met dubbele zuigers. Denk dat het achter ook geventileerde schijven worden met deze klauwen.

    achter worden 289mm schijven

    voor worden 322mm schijven.

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 396)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.