Ron’s Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Ron’s Astra G

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 69 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 396)
  • Auteur
    Berichten
  • #17886431

    Tja wil een keer krukas waardes weten omdat dbilas claimt met deze setup 150 pk eruit te trekken.
    Dus wil wel weten of het redelijk in de buurt komt.

    #17886432

    @Unlimited Tuning wrote:

    Ik heb zin in maandag Oscar! :thumb


    @Ron
    : die vermogenskromme van jou is zo donders stabiel, we praten zowat niet meer over pieken. Alleen eigenlijk nog maar over constant vermogen :thumb

    anders ik wel :D zal ff een poging doen om mijn astra nog ff schoon te maken van binnen en buiten :thumb

    #17886433

    4 mei gaat de mijne erop !

    #17886434

    @OscaR-16v wrote:

    @Unlimited Tuning wrote:

    Ik heb zin in maandag Oscar! :thumb


    @Ron
    : die vermogenskromme van jou is zo donders stabiel, we praten zowat niet meer over pieken. Alleen eigenlijk nog maar over constant vermogen :thumb

    anders ik wel :D zal ff een poging doen om mijn astra nog ff schoon te maken van binnen en buiten :thumb

    Haha doe dat! De mijne stond er zelfs tijdens de meeting van vandaag niet pico bello bij. Morgen waarschijnlijk ook niet :thumb

    #17886435

    @turbootje wrote:

    4 mei gaat de mijne erop !

    Ook daar kijk ik erg naar uit Dik!

    Kijken of we er meer uit kunnen halen dan maximaal 10pk, wat feitelijk onmogelijk zou moeten zijn bij jouw motortype volgens de allergrootste tuners.. Misschien hebben ze gelijk, misschien niet..

    Best wel een uitdaging! :thumb

    BTW.. sorry voor de topic hijack Ron.. beter gaan we naar een Unlimited topic.

    #17886436

    Mag best hoor, maar eeh met mijn setup moet die toch echt 30 pk hoger kunne liggen als een standaard blok.
    Dus als je er 110 op de wielen gaat halen wil ik wel wat terug voor mijn topic hack. :jerry

    #17886437

    sorry ron. zou het niet meer doen :jerry :jerry

    #17886438

    Heb je nu al Ronnie boy! :thumb

    #17886439

    Standaard Z16XE curve:

    Mijn Z16XE Curve’s:
    (Groene is met scherpe nokken blauwe met orginele) Ofwel op de dbilas chip in combinatie met scherpe nokken vermogen verlies.

    Mijn Z16XE 128 pk run (zijn betere maar heb ik de resultaten nog niet van)

    Dus als je kijkt zou je denken niet zo heel erg veel winst met alle aanpassingen, maar als ik het vergelijk met een standaard motorblok is de koppelcurve toch echt wel een stuk netter en strakker.

    #17886440

    Je Astra staat erg scherp afgesteld Ron! Mooi stukje hardware-software combinatie!

    Ben erg onder de indruk! :thumb

    #17886441

    Ik ga toch nog het een en ander aanpassen aan hardware… weet nog niet precies hoe en wat.
    Maar ik moet en zal 150 pk op de wielen halen met een z16xe…

    Ik zou graag ook nog een keer de krukaswaardes meten.
    Omdat ik vermoed dat het verschil bijna 30 pk is.

    En wil dat verschil verkleinen door een andere bak te monteren.

    #17886442

    Maar dan heb je het over pieken Ron. Kijk je vermogenskromme eens, zo stabiel.

    Uiteraard kan het nóg sneller en nóg beter. En we maken met alle liefde weer een op maat programma voor je.

    Maar wat je hebt is erg impressive! Vergis je niet! :thumb

    #17886443

    Nee hoor ik wil die zelfde curve behouden maar dan 20 pk meer..

    #17886444

    Niets is onmogelijk en dat zou wel erg dik zijn natuurlijk..

    #17886445

    Heb zitten rekenen dit is het resultaat.
    1ste tabel staat voor aantal omwentelingen die de motor moet maken voor 1 omwenteling van de aandrijfas / wielen
    2de tabel is 1000 rpm
    3de tabel is 3500 rpm
    en 4de tabel is 6800 (vermogen drop erna) rpm

    #17886446

    Conclusie de F16 3,94 zou het korste zijn
    De F18 3,94 rijd ik nu
    De F17 is de orginele verhouding.
    En F16 3,55 zou na de 1ste versnelling korter zijn als de F18 3,94.
    Vind hem nu te lang dus wil met de F16 3,55 gaan rijden.
    Weet iemand of de lange 1 mischien probleem gaat worden?
    Of hoeverren de verschillen merkbaar zijn.

    #17886447

    #17886448

    je blijft ook maar bezig zeg.

    #17886449

    Ja vermogenverlies aan de wielen beperken. Zodat ik strak rond de 150 pk aan de grond kan zetten.

    #17886450

    Auto laten detailen met dit als resultaat:

    Tevens met mn versnellingsbak bezig geweest en aan het googleen geweest.
    En Qualife heeft zelfs manier om er een 6 bak van te maken. Heb het zelfde princiepe nu gebruikt, nu nog kijken of dat ook soepel gaat werken.

    Tevens schakelverkorter van m-tech besteld moet nog worden gemonteerd.

    #17886451

    zitten leuke foto’s bij voor de fotowedstrijd “reflectie” :thumbup

    #17886452

    Ik zie aan de weerspieging van je auto dat Wilco de detailing heeft gedaan! :thumb

    Ik herken zijn auto uit 1000’en.

    #17886453

    Heel mooi Ron. Echt super strak. :thumb

    #17886454

    Gister en vandaag aan het prutsen geweest.

    Eerst kabels maken (aangezien ik de stekker niet had)

    En orginele kabel aanpassen omdat 1 draad miste.

    Daarna vandaag door Gerrit Blue Dragon in laten bouwen:

    Toekomstmuziek:

    #17886455

    heel erg bizar wat je maakt! ik kom regelmatig in best en heb je al wel eens zien rijden volgens mij! heb zelf sinds kort een astra coupe.. wie weet spot ik je nog n keer :kewlpics

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 396)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.