Ron’s Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Ron’s Astra G

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 69 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 396)
  • Auteur
    Berichten
  • #17886406

    wauw strak

    #17886407

    Interieur aangepast, momenteel middenconsole, asbakje, handrembakje en pookframe van een astra g opc.
    Tevens weer de orginele deurgrepen aan de binnenzijde gemonteerd. (gewoon dat mooie zwart)

    Traction Control Knop Ingebouwd, Stoelverwarmingknoppen, nettere gaten voor geboord.
    Enkel blijkt de bestuurdersstoel sluiting te maken (nog op telossen)

    Tevens nogsteeds af en toe last van uitval van de auto spontaan,

    Heb de koelvloeistof, nokkenas, krukas sensor, Radiateur (lek) vervangen.
    Maar het probleem blijft.
    Het lijkt iets met accu of dynamo te zijn, vaak valt hij uit op moment dat bijvoorbeeld mijn kachelfan van de ecc voluit gaat draaien.
    Of valt hij dan erg ver in toeren terug.

    #17886408




    samen op de foto met zn broertje

    #17886409

    Zow Ron,jij bent flink bezig geweest met de Astra. :wub
    Bumper staat m zeer netjes.
    Doet me denken aan mezelf een tijd gelee.
    Weliswaar niet met een Opel maar ik weet iig dat er veel tijd en veel geld in gaat zitten.
    Vind m zeer netjes geworden en ook mooi dat je m niet “teveel” getuned hebt qua uiterlijk maar gewoon strak zeg maar.
    Motorisch ook goed bezig geweest (dus niet alleen maar show en no go) dus echt knap werk!! :thumb

    Hoe is de ervaring met de (dikkere) stabilisator stang onder eigenlijk?
    Neem aan dat ie wel wat strakker op de weg ligt nu?

    btw,Is een orgineel spoilertje niet iets voor je?
    http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BMAAKTDL.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DCAVKQE8.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Of had je die optie allang afgeslagen? ;)

    Spontane uitval van de motor lijt me gewoon een slecht contact ergens.
    Neem aan dat je geen storing hebt dus dan moet t wel een slecht contact,stekker o.i.d. zijn.
    Zit t niet toevallig bij aansluiting van je contactslot omdat ie zo spontaan uit valt?

    #17886410

    Voordat ik een compressor had op mijn Z16XE had ik een setup welke goed was voor
    154pk aan de krukas. Nu vandaag bij http://www.unlimitedtuning.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; hier geweest.

    Zij meten het vermogen aan de wielen dit kwam op zon 125 pk.
    Af Fabriek zijn ze 101 pk aan de krukas.

    Heb even door een expert laten berekenen wat dan de krukas pk’s ongeveer zouden kunnen zijn. En deze zegt dat dat uit komt op 150 pk. Ben nu aan het twijfelen na mijn ecu problemen compressor terug of atmosferisch op naar de 200 pk.

    Nu is de vraag weet iemand hoe je dit om kunt rekenen?

    Hierinder de dyno run.

    #17886411

    @Haasje17 wrote:

    Voordat ik een compressor had op mijn Z16XE had ik een setup welke goed was voor
    154pk aan de krukas. Nu vandaag bij http://www.unlimitedtuning.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; hier geweest.

    Zij meten het vermogen aan de wielen dit kwam op zon 125 pk.
    Af Fabriek zijn ze 101 pk aan de krukas.

    Heb even door een expert laten berekenen wat dan de krukas pk’s ongeveer zouden kunnen zijn. En deze zegt dat dat uit komt op 150 pk. Ben nu aan het twijfelen na mijn ecu problemen compressor terug of atmosferisch op naar de 200 pk.

    Nu is de vraag weet iemand hoe je dit om kunt rekenen?

    Hierinder de dyno run.

    Je had eerst met compressor 154pk aan krukas, en nu zonder compressor (toch? “…na mijn ecu problemen compressor terug of …”) nog 150pk aan de krukas? :hmmz

    #17886412

    Nee nee met compressor draade die 215 pk.
    Die 154pk is zonder compressor gewoon atmosferisch. (pk aan de krukas)
    Nu de 125 pk is aan de wielen dus wel veel verlies vermoed ik.
    Denk te wijten aan de overbrenings verhouding van de bak.

    #17886413

    Het zit weer eens tegen, bijhet wegbrengen van de auto voor montage van nieuwe nokken heeft mn broertje er perongelijk in zijn achteruit tegen gereden dus nu opzoek naar een nieuwe opc achterbumper (als iemander nog een weet) mag in opc kleur zijn graag.

    Heb hem nu wel zo teruggekreggen:

    #17886414

    Omdat ik dacht dat er geen trekhaak onder een opc bumper paste nooit een onder mijn auto gehad. Nu 2e hands op mp een trekhaak gekocht voor 75 euro met alles daarbij. En deze gemonteerd omdat er nu toch een groot gat in mn bumper zat. en wat blijkt. Past prima met de opc bupmper. Kon helaas geen opc bumper in kleur vinden op ebay of de sloop dus een orginele astra g bumper in de juiste kleur gevonden met irmscher lip. Deze maar laten versturen, zag er op de fotos nog heel goed uit. nu hopen dat die snel hier is.

    #17886415

    Tada…
    Een bosal trekhaak
    Standaard bumper
    En irmscher lip

    #17886416

    Da’s ook niet verkeerd :thumb

    #17886417

    Even een vraag over die whiteline stabilisator voor je achteras: merk je dit goed?
    Het zou onderstuur moeten voorkomen he, maar hoe goed merk je dit?
    P.s. ik volg je topic vaak erg dikke astra heb je!

    #17886418

    Tja, ik heb het idee dat mn auto voor wat lager zou moeten om het beter te merken.
    Maar je merkt het zeer zeker. als ik van een rotonde afkom en ik geef gewoon volgas heb ik wel af en toe last van wielspin, maar hij schuift niet door hij trekt hem gewoon door de bocht zoals ik hem stuur. Voorheen schoof ik dan veel eerder richting het midden van de weg.

    #17886419

    Bedankt! Binnenkort komt er nog wat leuks, althans ik hoop mijn blokje atmosferisch boven de 150 pk te krijgen.

    #17886420

    Is het uitvallen noch steeds?
    Gisteraaf nog aan een golf 4 bezig geweest met zelfde probleem
    Meette 17v en stijgende op de dynamo, spanningsregelaar kaduk

    #17886421

    Uitvallen is geheel opgelost,

    Door overladen, was mijn ECU en Accu defect geraakt.
    Dus ECU laten repareren, accu vervangen en dynamo vervangen en alles rijd weer zoals het hoort.
    Later is ook nog de abs computer stuk gegaan vermoedelijk ook hierdoor, ook vervangen daarna.

    #17886422

    Even bijgelezen, heel wat veranderingen Ron!
    Ben benieuwd naar je volgende upgrades.

    #17886423

    Niet de laatste run en software, maar het enige filmpje wat ik heb.
    Maandag volgen de uitdraaien van de eerste run met dbilas chip zonder scherpe nokken
    tweede run met scherpe nokken en dbilas chip en laatste run. Met custom software en scherpe nokken.

    #17886424

    Doe je wel eens youtube? filmpje doet het bij mij niet :(

    #17886425

    Hoeveel pk’s kwamen er dit keer uit? Maandag om 13.00 uur is mijne aan de beurt :thumb

    #17886426

    Uiteindelijk komt er nu 132pk uit.

    Nu ben ik benieuwd wat er bij jou uit gaat komen.

    En wat mijn aanpassingen, zoals dbilas inlaatstpruistuk / spagettie / nokkenassen / group N en sportkat eigenlijk hebben opgelevert.

    Zou graag nog eens de krukaswaardes weten in plaats van de wielwaardes omdat ik benieuwd ben hoeveel
    verlies een F18WR 394 heeft ten opzichten van een F17CR die er orgineel onder hoort.

    #17886427

    Oke netjes man!

    Daar ben ik ook erg benieuwd na. Enige aanpassingen bij mij zijn de simons groep a uitlaat zonder midden demper en bij de orginele luchtfilterbak dat buisje eruit gehaald;)

    #17886428

    Ik heb zin in maandag Oscar! :thumb


    @Ron
    : die vermogenskromme van jou is zo donders stabiel, we praten zowat niet meer over pieken. Alleen eigenlijk nog maar over constant vermogen :thumb

    #17886429

    ik ben benieuwd hoeveel pk er nu uit getovert gaan worden

    #17886430

    Het wordt weer een gaaf project Mark!

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 396)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.