rokende Y 2.0 DTH astra G

Forumindex Forums Techniek Overige motor types rokende Y 2.0 DTH astra G

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237004

    ik heb er al wat eerder over gevraagd, maar toch een apart topic ervan gemaakt.

    auto; astra G station 2004 ; motor; Y 2.0 DTH automaat.
    km stand 201400 km
    bij 150.000km egr vervangen
    bij 180.000 km de gloeistiften vervangen, maar start nog steeds niet lekker, mee terug geweest etc. en de dealer melde; versleten of lekkende verstuivers/injectoren. :hmmz

    probleemstelling;
    CONTINU roken tijdens het rijden en vooral bij schakelen en optrekken een extra “pluim”
    “soms” wat inhouden ( niet lekker op toeren komen / doortrekken) bij 1700 tot 2500 toeren
    ik bedoel ermee; langzaam / traag reageren / op gang komen van de motor> trap ik hem vol op de staart, dan pakt hij wel “beter” op, maar gaat pas echt weer werken boven de 2500 toeren.

    vraag 1) ; wie heeft een opcom, of bij wie kan ik hem ( de astra) uit laten lezen? ( regio kennermerland/bollenstreek) ( kratje bier? ;) ) ( o.a. voor regenerering van de dpf. en resetten meld kode remvoeringen)

    demontage en schoonmaken egr is geen probleem;
    vraag 2) ; hoeveel werk is het om de inlaat te demonteren en te reinigen? en hoe te reinigen?

    vraag 3) handboek voor de astra G; wie o wie? waar? isbn nummer?

    vraag 4 , 5 , 6 en 7 ) eigenlijk voor gevraagd; hulp veren gezocht voor onder deze astra G station, bestuurdersdeur en achterdeur kleur Z163
    voor en achterbumper als het kan ik Z163 > en ja. schade vrij natuurlijk ;) )
    rechter achterlicht.

    u wordt alvast bij voorbaat bedankt!

    #17871848

    2.0 diesel heeft geen DPF.

    Roken, waarschijnlijk ERNSTIG vervuild inlaat, heb ik met een Y20DTH in een Zafira gehad.

    heb een op-com en technische kennis, alleen wel richting den-haag / Berkel en rodenrijs.

    Willem

    #17871849

    Willem; je hebt pb…

    vraag; hoe is hij te reinigen behalve door “aftseken/afhakken met hamer en beitel?

    kun je met brandstof en een vlam en zuurstof e.e.a. eraf “branden” , of loop je dan het risico dat je lagers of andere onderdelen “smelt”/ vernield?

    #17871850

    miss demonteren en in ontvetter laten wekken of over reiniger.

    #17871851

    vandaag (zondag) de inlaat etc gereinigd; 2 uurtjes werk en het draaide weer!
    wel remreiniger moeten gebruiken om hem weer voor de 1e keer aan de praat te krijgen, ondanks zo goed mogelijk ontluchten…. niet aan willen slaan, daarna met de remreiniger… lopen!
    blijkt dat ook nog de “luchtinlaatslang” aan de rechterzijkant van de inlaat een scheurtje inzit, deze (tijdelijk) afgetaped met alutape, en hij loopt weer als een zonnetje……volgend weekeinde “even” naar duitsland op en neer om de uitlaat schoon te branden…..

    maandag langs de onderdelenboer voor zo’n rubberslang…. en dan kunnen we over 3 weken ook op vakantie naar duitsland…….

    Willem-V6 bedankt voor het advies over hoe en wat….. :thumb

    #17871852

    Loopt ie merkbaar beter??

    Willem

    #17871847

    @ wim; hij loopt merkbaar beter, en pakt beter op ( minder traag).
    roken doet hij nog wel, maar veel,heel veel minder, en dat wijt ik aan de uitlaat die nog “vol roet”zit.
    volgens mijn maat zou dat na komend weekeinde Duitsland over moeten zijn….

    plus extra’tje…. hij is ook weer iets zuiniger…. ipv 8,2 / 100km vandaag 7,6/100km…..

    wie weet waar je goedkoop zo’n slang kun kopen/verkrijgen ( bovenste tussen inlaat en interkoeler)
    lokale onderdelen boeren wijzen helaas naar de dealer…..en die is uit ervaring erg duur…..

    remsensors gekocht, via autopartsonline.nl; 10,75 stuk en dan krijg je er ook nog eens een spuitbus remreiniger bij… …bij de dealer “slechts :fy1 ” 31,


    :shock: stuk.

    dealers… mij zien ze echt niet meer….

    #17871853

    een paar foto’tjes van de vervuiling….



    en nu tijdens de schoonmaak, nog niet helemaal “blinkend”…..


    #17871854

    Lekker bezig hoor!!!

    Was wel nodig.

    Willem

    #17871855

    klopt dat het nodig was, echter bij demontage van de rubberslang tussen luchtinlaat en interkoeler, is de bovenste rubberslang ingescheurd…..
    op de sloop niet te vinden, en moet apart besteld worden bij een dealer……
    maar goed; gaat lukken en dan zou hij weer helemaal top moeten doen.

    rubberslang is nu afgetaped, ( iedere dag repareren dus) en het scheelt wel allemaal, alleen ritje duitsland ging niet door, dus dan maar een andere rit verzinnen komend weekeinde…. :hmmz

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.