Rokende diesel advies?

Forumindex Forums Modellen Astra Rokende diesel advies?

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260119

    Hallo,

    Mijn Astra rijdt heel netjes, en tot nu toe nog geen problemen mee. Gisteren viel mij wel op dat toen ik uit een file kwam, ik vol gas gaf en de auto een flinke rookwalm achter zich liet. Doordat het donker was zag ik geen kleur rook.

    Ik reed ongeveer 80 in zn vierde verzet, bij ongeveer 2400 toeren. Toen plankgas, en daar rookte hij.

    Is dit een probleem? Wat zou dan het probleem kunnen zijn?

    Betreft een Z17DTH.

    Verstuurd van mijn Gameboy Color met Tapatalk

    #18168324

    Hoeft geen probleem te zijn, kan als ik het goed weet je EGR zijn die open gaat. Elke diesel rookt als die open gaat.
    Als het een probleem zou zijn merkt je dat wel aan vermogens verlies, verhoogt olie verbruik.

    #18168325

    diesel hoort te roken

    roet is goed :jerry

    #18168326

    Z17DTH wil wel roken op Vollast, en na een File is niet gek hoor, hele tijd laag toeren vooruit en stationair draaien.

    EGR klep is wel een zwakke schakel bij de moderne dieselmotor..
    en deze is niet af te doppen.

    Denk niet dat deze open gaat trouwens wanneer er turbodruk word opgebouwd..

    Willem

    #18168327

    @wim-v6 wrote:

    Z17DTH wil wel roken op Vollast, en na een File is niet gek hoor, hele tijd laag toeren vooruit en stationair draaien.

    EGR klep is wel een zwakke schakel bij de moderne dieselmotor..
    en deze is niet af te doppen.

    Denk niet dat deze open gaat trouwens wanneer er turbodruk word opgebouwd..

    Willem

    Klopt, de EGR word dichtgezet wanneer je gas geeft of loslaat.

    #18168328

    @teungts wrote:

    diesel hoort te roken

    roet is goed :jerry

    Dat is de waarheid als een Koe!!!

    Scania rijders van de oude stempel kunnen dit beamen.

    motto van deze jongens is: ROOK = KRACHT!!!!

    kijkt maar eens bij mijn Corsa-tje:

    Willem

    #18168329

    @PaulAstra wrote:

    @wim-v6 wrote:

    Z17DTH wil wel roken op Vollast, en na een File is niet gek hoor, hele tijd laag toeren vooruit en stationair draaien.

    EGR klep is wel een zwakke schakel bij de moderne dieselmotor..
    en deze is niet af te doppen.

    Denk niet dat deze open gaat trouwens wanneer er turbodruk word opgebouwd..

    Willem

    Klopt, de EGR word dichtgezet wanneer je gas geeft of loslaat.

    Bij euro 4 of nieuwer willen ze bij uitrollen de EGR ook nog wel eens open zetten, voor een Reinigende werking..

    Willem

    #18168330

    In Engeland doppen ze allemaal de EGR af op de z17dth..

    Roken kan dus geen kwaad (van de auto dan).

    Heeft het zin om zo’n busje injector reiniger achtig spullie in de tank te mieteren, of is dat tell sell bullshit?

    #18168331

    Probeer dat dan eens, die EGR afdoppen..

    dan weet je of het werkt..

    Willem

    #18168332

    Als ik vol gas ga laat ik ook een flinke walm achter hoor, vooral als ik daarvoor lage toeren heb gemaakt.
    Erger nog, ik probeer als ik de file uitkom altijd even flink door te trekken om de boel even schoon te blazen.

    En nu, als ik de A2 trajectcontrole naar Amsterdam heb gehad, heb ik kilometers lang 100 gereden, dan trap ik hem in Amsterdam even goed oor bij de eerste stoplichten

    #18168333

    Zou het niet durven dat afdoppen..

    Verstuurd van mijn Gameboy Color met Tapatalk

    #18168334

    Mijn Z17DTH rookte altijd bj flink gas geven ….
    Heb me er nooit druk om gemaakt.

    #18168335

    ROOK is KRACHT!!

    #18168336

    En: rook is handig bij bumperklevers ;)

    #18168337

    haha, met de Opengedraaide Roetstop, krijg ik regelmatig Seinende achterliggers..

    en dat uit een 45mm uitlaat pijpje!!

    Willem

    #18168338

    Hahahaha Willem

    #18168339

    [edit] verkeerde topic, oeps

    #18168340

    Uhh.. verkeerde topic?

    Verstuurd van mijn Gameboy Color met Tapatalk

    #18168341

    als die niet rook heb je geen diesel :thumb

    Filmpje van me oude isuzu

    Dit heeft altijd gedaan bij hevig optrekken… Pomp was dan natuurlijk ook aangedraaid voor meer diesel inspuiting.
    vanaf 10sec intrasant :D
    [youtube:3jscbsm1]http://www.youtube.com/watch?v=gN4D6vuHpdI[/youtube:3jscbsm1]

    #18168342

    of deze vanaf 20sec
    [youtube:249swxa5]http://www.youtube.com/watch?v=0V7VQRo-WAE[/youtube:249swxa5]

    Mis dat beestje wel man man wat heb ik die afgezeikt. :agent

    #18168343

    Ugh ugh

    #18168344

    Is de EGR niet dicht te zetten bij een 1,7tdci…?
    Bij mijn vorige auto, een 1,9TDI van VW was het wel mogelijk, mits het in de software ook dicht werd gezet.
    Bij de 1,6 PSA/Ford diesel blokken, is de klep alleen dicht te zetten als je een gaatje van 6 mm in het afblindplaatje boort, zodat de sensor nog ‘flow’ ziet.

    Erik.

    #18168345

    @wim-v6 wrote:

    haha, met de Opengedraaide Roetstop, krijg ik regelmatig Seinende achterliggers..

    en dat uit een 45mm uitlaat pijpje!!

    Willem

    haha toen ik achter je reed kreeg ik bijna geen adem meer :D snel die climat uit gegooit ahahahhahahahaha schoorsteen! :D

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.