Roken na kop revisie

Forumindex Forums Modellen Astra Roken na kop revisie

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220749
    Nokkie
    Deelnemer

    Beste lezers,

    Ik ben Newbie hier en mogelijk kan iemand mij helpen. Ik had wat problemen met mijn Astra F uit ,96. Een verbrande klep. Omdat het karrtje niet veel meer waard is maar wel goed in orde heb ik besloten zelf de klep te vervangen. Heb nog nooit een blok uit elkaar gehaald maar ik moet zeggen dat het redelijk gelukt is.

    Ik heb heb het volgende vervangen:
    – 1 uitlaatkep ( de rest is geslepen en door mij gepollijst)
    – Klepseals vervangen
    – Nieuwe kop pakking
    – nieuw riemen
    – nieuwe bougies
    – nieuwe olie keringen op de nokken assen.

    De boel weer in elkaar gezet, tikkie en lopen als een zonnetje king:

    Echter kort er op begon hij te roken en dat gebreurt niet z’n klein beetje ook. Dacht dat het wel zou verdwijnen na een ritje maar niets is minder waar. Vooral als de motor even stationair heeft gedraait en je geeft gas… een ijslandse vulkaan is er niks bij :hmmz

    Alle bougies heb ik verwijderd en ze zijn allemaal voorzien van aan gekoekte olie….

    Klep deksel en nokken assen er weer af en de veren verwijderd van de eerste cylinder. De seals zitten nog steed op hun plek.

    Ik vind de gas klep wel erg nat van de olie…

    Ik weet me nu even geen raad iemand advies?

    #17666373
    wim-v6
    Deelnemer

    vooral na stationair draaien:

    meestal kleprubbers…

    Willem

    #17666374
    svdk20
    Deelnemer

    Welkom hier op het forum.

    teveel spelling op de kleppen is mijn vermoeden klepgelijders enzovoort ook gecontroleerd en eventueel vervangen?

    #17666375
    wim-v6
    Deelnemer

    ja kan ook nog

    of carterventilatie verkeerd aangesloten..

    Willem

    #17666376
    Nokkie
    Deelnemer

    Hoi Willem,

    Bedankt voor je reactie. Misschien nog even wat info, voordat de klep “doorsloeg” gebeurde bij een ritje terug van wintersport. Rookte de auto niet en verbruikte niet meer dan 1 liter olie op 3000km ofzo. Wat zou er verkeerd aangesloten kunnen zijn m.b.t. de carterventilatie?

    #17666377
    wim-v6
    Deelnemer

    ja zit me te bedenken dat dat eigenlijk niet kan bij deze motoren..

    er zit 1 dunne slang van nokkenashuis op de vacuum van de motor (net onder de gasklep)

    en een dikke slang van klepdeksel naar luchtbuis

    en een slang van beneden naar boven..

    willem

    #17666378
    Nokkie
    Deelnemer

    @Willem:

    Als ik kijk naar het gasklephuis dan leek hij wel zeiknat van de olie, dat moet dan toch ergens vandaan komen. Is het mogelijk om foto’s op dit forum te plaatsen?

    De reviesie van de kop is terug te vinden op de volgend link:

    http://nokkie1975.hyves.nl/album/49904988/Kop_revisie_Opel_Astra_1_6/zXIvzQZ7/

    #17666379
    Nokkie
    Deelnemer

    Hoi Willem,

    Nou ik hen besloten om de kop er weer af te halen, het lijkt inderdaad er op dat er olie langs de klepstelen lekt maar ik dan dat moeilijk zien. De nieuwe klep sleals zitten nog goe dop hun plaats ik snap niet waar dan die olie vandaan komt.

    Is er iemand die mij kan aan geven waar ik nog meer op kan letten?

    #17666380
    GSI Racer
    Deelnemer

    Als je klepgeleiders versleten zijn, dan wijden je kleprubbers als het ware uit. Doordat de klepsteel teveel speling heeft.

    9 van de 10 keer zijn het de uitlaatklepgeleiders die versleten zijn.
    De kleprubbers zou ik weer opnieuw vervangen als ik jou was.

    Heb je de kop goed aangetrokken ( op moment en graden)

    #17666381
    wim-v6
    Deelnemer

    het wil bij deze motoren vaker gebeuren dat het onderblok vervomd bij aantrekken cilinderkop.

    Willem

    #17666382
    Nokkie
    Deelnemer

    @ the boys,

    Nou ik heb inderdaad de kop met de momenten aan getrokken en daarna een tweede ronde met 90c, 45c en nog eens met 45c. Wat betreft de klepsela deze hebben nog geen 50 km, gelopen dus dat kan het toch niet zijn lijkt mij. Wat ik wil gemerkt heb vandaag is dat wanneer de zuigers in het BDP staan ik ze ligt van voor naar achter kan kantelen. Is dat normaal of betekend dat brakke zuigers? De auto heeft nog geen 2 ton gelopen.

    In afwachting van jullie reactie.

    #17666383
    wim-v6
    Deelnemer

    Roken, juist na afremmen en dan weer optrekken, of alleen bij belasten??

    Veel Carterdruk (oliedop los draaien en dan zie je vanzelf wel dampwolken.

    kan eventueel een Checkup doen als je in de buurt woont (regio den haag / rotterdam)

    Willem

    #17666384
    Nokkie
    Deelnemer

    @Willem,

    Wanneer ik op de snel weg reed zag je nagenoeg geen walm in mijn binnenspiegel. Bij het weg trekken bij de stoplichten kon ik het niet waarnemen. Wanneer ik even wat langer stationair draai, en dan een dot gas geef, staat de straat werkelijk blauw. Ik heb wat nieuwe foto’s gemaakt van de kop ik zal ze bij dezelfde link plaatsen als hierboven.

    Bedankt dat je de checkup wilt doen, echter woon ik in apeldoorn.

    #17666385
    wim-v6
    Deelnemer

    Zoals je omschrijft is het inderdaad de kleprubbers. of ruime klepgelijders.

    Ik heb zelf een gaar onderblok, mijn olieverbruik ligt op 1l/1000km.

    Mijn rook alleen bij belasting en bij koude motor onbelast op 3500 a 4000 toeren.

    Willem

    #17666386
    Nokkie
    Deelnemer

    Dan zal het waarschijnlijk de klep geleiders zijn want de rubbers zijn brand nieuw. Waar ik nog geen verklaring voor heb is het feit dat de auto totaal niet rookte toen ik het blok uit elkaar haalde. Komt dit vaker voor?

    #17666387
    wim-v6
    Deelnemer

    kleprubbers er goed op gedrukt??

    bij ons gingen ze er ook niet vanzelf op (1.6 16V X16XE)

    Willem

    #17666388
    Nokkie
    Deelnemer

    Yup die zitten er goed op, ik krijg ze er zelfs niet mee 1, 2, 3 van af…

    #17666389
    wim-v6
    Deelnemer

    okeej…

    Klinkt de motor koud, wat rauwig???

    Willem

    #17666390
    Nokkie
    Deelnemer

    Dat gevoel had ik wel…

    #17666391
    Nokkie
    Deelnemer
    #17666392
    wim-v6
    Deelnemer

    nu wel.

    volgens mij was deze al niet erg zuinig met zijn olie zo aan de kleppen te zien..

    mar mooi werk zo!!.

    jammer van deze ellende..

    Willem

    #17666393
    Nokkie
    Deelnemer

    De eerste drie foto’s zijn van gisteren. Ik heb de kop er weer vanaf gehaald en schrok van de afzetting op de kleppen en de kop. Dit na nog geen 50 km rijden. Lijkt wel of hij op ruwe stook olie loopt. Als ik naar de kleppen kijk, dan zie ik bij de uitlaat kleppen een zwarte kool brug lopen, is dat afzetting door het naar buiten stromen van de vervuilde verbrandingsgassen? Of is dat olie die naar binnen komt door de uitlaat kleppen, kan dat? Er zat ook veel afzetting op de kleppen aan de binnen kant, ze zijn er schoon ingegaan zoals je op de foto hebt kunnen zien…

    #17666394
    wim-v6
    Deelnemer

    uitstromen van onvolledig verbrande motorolie.

    Willem

    #17666395
    GSI Racer
    Deelnemer

    heb je wel de goede kleprubbers gebruikt?

    #17666396
    Nokkie
    Deelnemer

    dus als het de uitstroom is, dan komt het via aan andere weg binnen, klopt mijn beredenering? Dan kunnen de inlaat kleppen ook olie door laten, deze zijn alleen brand schoon, komt waarschijnlijk omdat hier de brandstof langs spoeld.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.