Roetfilter

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Roetfilter

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260019

    Hallo,

    Mijn zus heeft een vectra van 2006 een 1.9cdti en nu brand het storingslampje en nu hebben we
    hem uitgelezen en zou het te maken hebben met het roetfilter. Iemand van jullie dit probleem wel
    eens bij de hand gehad en wat je het beste kan doen. Spul in tank, of filter loshalen mss verwijderen.

    Groetjes.

    #18167181

    De actuele foutcode zou denk ik meer helpen. Als je er echt van overtuigt ben dat het het filter is, kun je hem geforceerd laten regenereren via opcom, mocht de verzadiging nog te hoog zijn, en de foutcode nog terugkomen kan je het roetfilter ertussenuit halen en met een hd schoon/doorspuiten.

    LET OP
    Ik heb dit zelf nooit gedaan met een hd schoon spuiten maar ik heb diverse malen gelezen dat men dit heeft gedaan met goed resultaat, dus GEHEEL voor eigen risico.
    Ik heb mijn oude roetfilter verwijderd en een lege terug geplaatst en deze uit de software laten schrijven, overigens had ik geen problemen met mijn roetfilter.

    #18167182

    Ze heeft het onderweg gehad, de auto hield ook in toen het lampje ging branden. Daarom is
    ze onderweg naar een dealer gegaan, en die zei dat het aan het roetfilter ligt. Opcom heb ik
    zelf niet voor handen wel vagcom voor de vw. Daar kun je ook obd codes mee uitlezen voor
    andere merken en gek genoeg heeft hij nu weer geen code. Als je er nu mee rijdt dan gaat het
    lampje na een kilometer of 8 branden en houdt dan ook in. Even van contact en weer starten en
    je kan weer verder.

    Alvast bedankt.

    #18167183

    Even voor de duidelijkheid, welk lampje gaat branden?
    Als n.l het lampje van de gloeibougies gaat branden is de auto aan het regenereren en kan de auto wat loom aanvoelen, in dat geval NIET uitzetten maar even een stuk rijden totdat het lampje uit is.
    Met vagcom kan je niks denk ik bij een vectra c

    #18167184

    Nee klopt met vagcom kun je alleen de standaard foutcodes uitlezen, zelfde als met een universeel apparaat.
    Het lampje wat gaat branden is trouwens die auto met een sleutel erdoor.

    #18167185

    Okay, noodloop dus waarschijnlijk. Maar goed zonder foutcode kan je niks.

    #18167186

    Nee idd, kan je makkelijk bij het roetfilter om hem even te bekijken. Heb de auto nog niet op
    de brug gehad. Wou er morgen even naar kijken.

    #18167187

    @DennisD wrote:

    De actuele foutcode zou denk ik meer helpen. Als je er echt van overtuigt ben dat het het filter is, kun je hem geforceerd laten regenereren via opcom, mocht de verzadiging nog te hoog zijn, en de foutcode nog terugkomen kan je het roetfilter ertussenuit halen en met een hd schoon/doorspuiten.

    LET OP
    Ik heb dit zelf nooit gedaan met een hd schoon spuiten maar ik heb diverse malen gelezen dat men dit heeft gedaan met goed resultaat, dus GEHEEL voor eigen risico.
    Ik heb mijn oude roetfilter verwijderd en een lege terug geplaatst en deze uit de software laten schrijven, overigens had ik geen problemen met mijn roetfilter.

    Door je roetfilter met een hogedrukreiniger door te spuiten vernaggel je het roetfilter. Oke, je krijgt er soms genoeg roet uit om vervolgens wel de statische regeneratie uit te voeren. Af en toe eens een keer flink de motor laten brullen :D op de snelweg +/- 10 km, dan begint het roetfilter ‘spontaan’ te regenereren

    Met een foutcode is er misschien al iets meer te zeggen over het eventuele euvel.

    #18167188

    Kan ze er beter even mee doorrijden denk ik, en wachten tot er een foutcode in het
    geheugen blijft. Anders zondagmorgen even de autobahn op zal ook wel niet verkeerd
    zijn denk ik haha.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.