Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Roest op bout en schroefdraad…voorwielnaaf
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 12 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
29 november 2012 om 22:34 #17253267
Ik zat eens naar de bout van de naaf te kijken maar is die altijd zo onbeschermd?
Moet ik daar wat aan doen in vet zetten of juist niets ik bedoel…de roest op het schroefdraad?
Ik heb bij mijn andere Opels dacht ik altijd van die bolle kapjes over deze bout gehad met veel vet erin, heeft de Vectra c dit niet, komt dit voor de normale aanwezige standaard lm wielen?
Krijgen ze de bout als het moet nog wel los?

Achter is het anders een soort kom daarin ook best roest..
geen foto van ffalvast thxxxx
Arnold
29 november 2012 om 23:23 #18079865Naar mijn weten zit daar altijd een bol kapje overheen. Je zou er een teflon-laagje overheen kunnen spuiten.
30 november 2012 om 07:02 #18079866@Klopper wrote:
Naar mijn weten zit daar altijd een bol kapje overheen. Je zou er een teflon-laagje overheen kunnen spuiten.
Bij de vectra C niet meer.
Maakt op zich niet uit.Is alleen voor de monteur wat minder die een keer de moer los moet halen.
30 november 2012 om 22:00 #18079867Ik ben bang dat als ik er wat opdoe dat het juist vuil en zand aantrekt….
En inderdaad zolang ik de vec heb zit het bolletje wat ik bv wel bij de vec A had er niet op, dit zou waarschijnlijk ook niet in de orgineele LM wielen kunnen, misschien is dat de reden.
Arme monteur dat misschien ooit….;-)1 december 2012 om 07:43 #18079868@aapje1963 wrote:
Ik ben bang dat als ik er wat opdoe dat het juist vuil en zand aantrekt….
En inderdaad zolang ik de vec heb zit het bolletje wat ik bv wel bij de vec A had er niet op, dit zou waarschijnlijk ook niet in de orgineele LM wielen kunnen, misschien is dat de reden.
Arme monteur dat misschien ooit….;-)dat het niet past in een lm wiel klopt niet, mijn vectra b passen ook lm wielen en ja ook die van een vec c. ;)
Wat ik je nog wel aanraad is om wiel doppen te kopen.
Scheelt een heleboel gevloek als de wielen er van het voor jaar weer af moeten.1 december 2012 om 10:27 #18079869past een kapje van een vectra b daar niet overheen?
1 december 2012 om 21:24 #18079870als ik zo bij de apk kom drukt de keurmeester die krengen in me hand..
2 december 2012 om 09:00 #18079871Beetje koperslik op de naaf en dan je winterwielen erop zetten.
Doe ik ook altijd en ze hebben nog nooit vast gezeten.2 december 2012 om 09:44 #18079872Hahaha arme monteur :jerry
alle opels waar ik graag aan sleutel zit het zo
Kadett d en e, astra f en g, calibra, vectra a en b, corsa a en b, tigra a en vele anderen
En elke monteur rammelt die zo los met een luchtsleutel ;)2 december 2012 om 12:20 #18079873@mike hammer wrote:
Beetje koperslik op de naaf en dan je winterwielen erop zetten.
Doe ik ook altijd en ze hebben nog nooit vast gezeten.Het beste is om ceramisch vet te gebruiken.
Als dat potje op is geen kopervet meer halen.
Snap eigenlijk niet waarom het nog verkocht wordt.2 december 2012 om 12:50 #18079874@ Ardontje.
Waarom eigenlijk?
ik heb net een nieuwe tube gehaald.
Doe het al jaren zo en ook bij mijn remmen.2 december 2012 om 22:05 #18079875@mike hammer wrote:
@ Ardontje.
Waarom eigenlijk?
ik heb net een nieuwe tube gehaald.
Doe het al jaren zo en ook bij mijn remmen.Kopervet heeft een aantal nadelen.
De eerste is dat als kopervet oud word het veranderd in poeder.
En zal in sommige gevallen werken als een soort locktite.De tweede is dat er koper in zit. Dit KAN storingen veroorzaken.
In abs systeem en zelfs in canbus.3 december 2012 om 10:55 #18079876oke weer wat geleerd.
Dank je wel Arjontje -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.