Roest aanpakken

Forumindex Forums Modellen Astra Roest aanpakken

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Ik wil deze zomer eens in een goed weekend mijn astra f station aanpakken. Er zit wat roest aan de binnenkant van het linkerachterscherm (de holle ruimte waar de verbanddoos in kan). niets ernstigs tot zo ver, ik wil die roest gaan behandelen met rolith ac 140, das verf die ook roest fixeert, komt uit de scheepsbouw. ZOu dit wat zijn om op mij astra roest te behandelen?? Linkje: http://www.dhzdiscount.nl/merkenshop/Rolith/verf/grondverf+-+primers/rolith/?ordernr=70884151F5&artnr=” onclick=”window.open(this.href);return false;

Daarna wilde ik er tectyl over heen spuiten, zou het wel even moeten houden.

Is dit een goed idee, of heeft iemand betere ideeen, dan hoor ik ze graag.

Groeten, Christiaan

Wel zoveel mogelijk alle bestaande roest weghalen, is altijd beter dan laten zitten. Of echt een roest omvormer gebruiken.

het blijft tijdelijk he. verrotte kozijnen van je huis kun je ook wel blijven schilderen, maar eens zul je het toch moeten repareren.
    ik heb het zelfde probleem, en laat er nieuwe stukken in zetten.

als het echt losse roest is dit goed schoonmaken schuren noem maar op ontvetten remmen reiniger en dan behandelen met dat spul wat jij omschrijft of een goede meteaal primer menie Coroless en dan in de tectyl spuiten beter is onder coating vermengen met verlopen olie en dit in de holle ruite,s spuiten ,,kruipt als de hel komt overal .

doe dit al jaren bij mijn onderhouds klantjes en geen roest van betekenis .

maar echt slechte delen red je zo niet meer die zal je moeten oplappen of vervangen .

Bert

Ik ga morgen aan de gang, hier al paar fotos hoe de mijne er bij staat :( ik ga dan morgen de blaasjes open maken, en met roestbehandelings spul behandelen en dan met een lakstiftje bij tippen.

Astra roest vrij gemaakt, en gelijk in de volle tectyl gezet wat ruikt dat lekker in de auto :angel

aantal minuten te liggen prikken bleef er niet meer veel over :hmmz

Goed ingesmeerd op bijna blank metaal.

vervolgens dicht geplamuurd

beetje gladjes geschuurd en tectyl over gespoten met vervolgens met lakstifje in de kleur gestipt.. Toch maar een keer een spuitbus laten aan maken.
    Hij is nu weer roestvrij en hopelijk het komend jaar die roest vrij blijft.

En hier nog de andere kant ;)

Ook de onderkant met tinner schoon gemaakt en laagje tectyl gespoten

En de binnenkant

Liep door het rotte gat weer terug naar buiten..was ik ietjes te vroeg mee was.

Kijk zo gaat ie lekker!!!

Ik heb ook precies hetzelfde probleem met roest in de holle ruimte, dus ga het ook zo aanpakken.

@ AstraTD: Wat voor roestomvormer gebruik je?

Ik zal ff een foto maken van dat potje

Voor de binnenkant, die witte bus gebruiken en de bus echt in de holle ruimten houden en aantal seconde laten gaan.

Ik bewerk de roestplekken in men wielkasten achter met een staalborstel daarna afschuren tot op blootijzer dan in de primer, lichtjes opschuren en in kleur zetten. Mijn tankklep is echter goed aan het roesten, geen idee hoe ik dit moet oplossen, ruimte van tankklep zat vol brokken aarde, vanwege dat dom gat naar de wielkast -,-

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.