robert zijn corsa a TR 1.2S 1985. laswerkzaamheden,

Forumindex Forums Modellen Corsa robert zijn corsa a TR 1.2S 1985. laswerkzaamheden,

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

zo, we hebben een stalling (mag er niet sleutelen) heb daar mn troep in gezet, en vandaag de tr erbij gevoegt.

ik zoek nu achterscheren, dus de wielranden en delen voor de wielkasten achter. onder de koffenbak wat vanaf de wielkasten doorloopt (plaatwerk) is ook goed rot. voor de tr rijders hier vast een bekent probleem. is dat ergens nieuw tekoop?
    en ik zoek iemand die het er voor mij wilt inlassen, alles las klaar maken moet wel gaan lukken met aanwijzingen van de lasser, maar zelf lassen lukt niet, weten jullie iemand? of kan iemand zich aanbieden? uiteraard tegen vergoeding, ik hoor wel wat de prijs is.

samen met red-racer hebben we de ingepopte stukken verwijdert, alle glasvezel en kit troep eraf gehaalt, en de rotte delen bekeken.

-achterschermen moet vervangen worden.
    -wielkasten achter hebben enkele plekken
    -balken onder de kofferbak, tussen de wielkast achter en de achterbumper in zijn rot, voornamlijk plaatwerk.
    -heel klein plekje in de wielkast voor, maar dat stelt niets voor
    -klein plekje op de bodem, stelt weinig voor
    -voorschermen en mogelijk front moeten vernieuwt worden, front is een vraagteken. schermen voor: rechts zit een deuk in, en kleine roestblaasjes, links roest van binnen uit, en vertoont enkele blaasjes.

front en voorschermen kunnen gewoon nieuw bestelt worden, maar de achterwielranden en wielkasten zijn een ander verhaal. hoe regel ik dat? custum made?

moet ook nog iemand hebben die kan lassen, dat kan ik zelf niet.

eerst foto’s.

dit is het voorlopig, red-racer zoekt uit of de schermen via ebay wat zijn.
    zelf zoek ik naar een lasser. zodra dat rond is, beginnen we met strippen, moter gaat eruit, binnen alles eruit. tectiel uit de wielranden trekken, en elk mogelijk plekje roest behandelen.

mits ik een lassen en schermen kan vinden.

wordt vervolgt

– Naven losmaken van de veerpoten (2 bouten), assen er uit (dopsleutel 32 midden in de remschijf), baksteun los en dan de bak zelf er af plukken. Dan hang je er gewoon een F10/4 of F10/5 (4 of 5 versnellingen) achter. Die zijn te vinden op de meeste A en B Corsa’s.

– Andere set sloten van de sloop? Ouwe Corsa’s hebben geen gezeur met startonderbrekers en transponders in sleutels.

– Carburateur ff stellen. Kan ook liggen aan dat de motor niet lekker loopt.

– Vacuum vervroeger weer ff aansluiten (kan ook te maken hebben met CO waarde)

– Lampje?

– D-riem is niet zo pittig als het lijkt, maar als je het niet aandurft, toch ff laten doen. Komt wel wat werk bij kijken, maar lees je er ff op in.

– Wieltje van de sloop?

– ff pre-fab bestellen bij de dealer. Zelf nieuwe leiding leggen kan ook, maar dan heb je een pijp-fels set nodig om de knelfittingen te monteren.

– Kan je lassen? If not, laten doen. Misschien is er wel een medeforummer die je wil helpen?

– Staalborstel en tectyl? Anders lassen.

– Ff laten doen, is niet duur.

– Ff losmaken, schoonmaken, wat nodige dingetjes invetten. et viola.

– Welke? voor of achter? Achter wissel je zelf. Voor heb je een verenklem voor nodig. (niet duur, maar voor een enkele keer is het toch weer geld…)

-Sja, dat doen ze wel vaker… Maja, 3 poten… Check de bougies en ontstekingssysteem ff

Nog ff over dat slecht lopen bij de start: dat deed die van m’n moeder ook. Wou nooit lekker lopen en het werd erger naarmate het kouder werdt buiten.
    Eenmaal warm ging het beestje prima.
    Ik zou er verder geen andere motor in hangen. Die 1,2Sjes zijn hardstikke leuk :)

Wat betreft de camera, ik denk niet dat het een vlek is, maar een verknoeide lens. Heet geweest en ietsjes gesmolten lijkt het wel.

Kvind het iig een geweldig leuk wagentje :) Lijkt van buiten echt als twee druppels water op de TR die hier ooit stond. Good memories :)

haha, altijd leuk om te horen.

zo’n beetje de hele dag over nagedacht: wat te doen, verkopen, of opknappen, verkopen of opknappen.
    op het punt gestaan om hem te verkopen.
    parkeerde net de astra ernaast, en dacht direct al van: opknappen:P

moet alleen toch echt een indicatie hebben van wat het kost allemaal.

zo snel als ik tijd heb, knal ik hem de stalling in, en zie wel wat ik er mee doe.
    desnoods schorsen, heb wel tot november de tijd voor de apk, maar voor die tijd lukt het allemaal niet.
    enige probleem is dan wel weer het versleppen, aangezien ik in de stalling niet mag sleutelen. nouja, dat kan ik er wel op gokken.

Oh ik hou van dat interieur king:

knoop doorgehakt.
    remleidingen laat ik monteren (na overleg monteur besloten)
    moterblok: of vervangen, of deze oplappen (sowieso eruit)
    kleine dingen werkend maken en regelen, o.a. benzine meter, remmen onder handen nemen.

-medio kerst wielranden lassen. en overige las werkzaamheden
    -medio mei/juni overspuiten
    -medio juli meeting klaar.

na de remleidingen gaan we strippen, en staat de tr lange tijd in de stalling. elk roestpuntje verdwijnt.

wordt vevolgt

even een klein upje, begin post gewijzigt

Joh, je beginpost moet je niet wijzigen. Dat trekt het hele topic uit z’n verband. ;)

He robert,

ik heb nog leuke achterveren nieuw liggen van gaz 4,5inch 250lbs (100euro), dan heb je echte verlaging voor je TR.
    succes met je auto, veel werk maar de moeite waard:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.