Retourslang vectra b 2.5v6 lek?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Retourslang vectra b 2.5v6 lek?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    sander2.5v6
    Deelnemer

Goeien dag mannen,

Als ik net heb getankt dan lekt er nogal wat benzine aan de achterkant, ik denk dat dit de retourslang is die uitgedroogd is etc. denken jullie hetzelfde?
    En als dat zo is, is het dan een klusje wat je zonder brug kan doen? Ik weet niet wat er precies allemaal los moet om er bij te komen.

Groeten,
    Sander

wim-v6
    Deelnemer

Waar lekt ie, thv de tank of thv bovenaan de vulhals???

Willem

sander2.5v6
    Deelnemer

Ja ik heb er als eens goed onder gelegen, moeilijk te zeggen.
    Eerst dacht ik dat die lekte bij de overgang van de plastieken leidingen naar rubber onder bij het reservewiel, ik stuk rubber eraf snijden en nieuwe stuk ertussen met een plastieken verloop.
    Nu lijkt het toch verder van boven te komen bij dat punt, Het lekt zo precies op de bocht van me middendemper pijp.
    Elke keer als ik kijk tijdens het lekken sijpelt er benzine in me oog ;) het is ook allemaal zo verdomde krap onder die auto of ik ben te groot dat kan ook.

wim-v6
    Deelnemer

Euhh ter hoogte van van boven de achteras??

sander2.5v6
    Deelnemer

Zo deze had ik nog over het hoofd gezien, inderdaad boven de achteras!
    En wat denk je Willem? Retourslang?

Ben van plan het binnenkort te doen, ik tank de alleen nog maar halve tankjes omdat ik het zonde vind van de benzine die er uit sijpelt! :shock:

wim-v6
    Deelnemer

Retour zit bovenop de tank.

zullen wel de damp en vulslag zijn..

sander2.5v6
    Deelnemer

Okej, hij lekt als ik hem helemaal vol sjouw.
    Zou dat veel kosten bij de garage het te laten vervangen?

wim-v6
    Deelnemer

Weet niet, wij laten daarvoor de Achteras zakken, dat is al een aardig klusje (uurtje of 2)

Willem

sander2.5v6
    Deelnemer

Oei, dat is een flinke. Dan blijf ik nog wel eventjes voor de helft tanken! :thumb

wim-v6
    Deelnemer

as kan je aan de fusee’s vast laten, enkel de 4 bouten van de as zelf los en ondersteunen met een zogeheten versnellingsbaksteun en een set extra handen..

opzich is het niet moeilijk, alleen een beetje bewerkelijk.

Willem

sander2.5v6
    Deelnemer

Hmm, heb nog geen brug! Alleen oprijblokken, versnellingsbak steun die ken ik wel ja ;) . (Tweedehands goede brug: 1500 euro).
    Zal eens kijken bij de vriendelijke universele dealer, dan kan ik er zelf nog eens bij helpen :D . Van de lente wel, nu is het er pokken weer voor.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.