Restrictie luchtfilterbox

Forumindex Forums Modellen Astra Restrictie luchtfilterbox

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 72)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258234

    Hallo allemaal,

    Heb al op verschillende sites gelezen dat je een klein verschil in motoresponse kan krygen door de restrictie in de luchtfilterbox weg te halen.
    Maar wordt hiermee bedoeld de ‘ kelk ‘ die in de boxzit of de ‘ plaat ‘ met gaatjes in de buis van box naar motor ?

    Het gaat over een astra H gtc :)

    Mvg dimi

    #18148830

    er zitten 2 kelken/buisjes in je filterbox,aan beide openingen van je filterbox ,die moet je er uit duwen.

    #18148831

    zal ongeveer het zelfde zijn: gevonden via de search

    viewtopic.php?f=126&t=160331

    #18148832

    Ok ga dit direct eens doen se :)

    Bedankt he !

    #18148833

    Ja de astra H en astra g is hetzelfde, kunnen er bij beide uit en luchtfilterelement vervangen voor een simota voor een nog betere gasrespons

    #18148834

    heb het bij mijn f ook gedaan.
    mijn 1.4 is geen 1.6 geworden, maar je merkt wel dat ie iets vlotter is.

    #18148835

    Heb dit net gedaan en hy reageerd inderdaad wat vlotter nu :)
    Heb nu wel de indruk dat als ik ff doorduw en dan los laat er zo een paar hele kleine ‘ knallen ‘ ( zyn echt miniem en niet echt gigantisch luid hoor ) uit komen by het naar neutrale toerental zakken :)..

    Is dit gewoon nu ?
    Heb wel een skytune dubbele uitlaat er onder zitten dus weet niet of dit de reden is dat ik ze hoor maar wil toch ff chekken :)

    #18148836

    waarschijnlijk gaat je benzine verbruik nu ook iets omhoog ,meer lucht meer benzine ,ook meer onverbrande dampen en, benzine in je uitlaat die door de hitten tot ontbranding komen in je uitlaat ,dat zijn de knallen die je hoort

    #18148837

    Dit had ik al eens op wat Engelstalige sites gelezen, maar ik vraag me af: waarom is de filterbox zo ontworpen in de eerste plaats? Er moet toch een reden voor zijn, dat die pijpjes er in zitten?

    :wtf

    #18148838

    ja brandstof besparing :D

    auto’s moeten zo zuinig mogelijk zijn met weinig uitstoot

    #18148839

    Ik denk niet dat brandstofbesparing naar dit ontwerp heeft geleid. Met het verwijderen van de buizen verplaats je het maximumkoppel.
    Het maximum koppel komt net wat eerder, maar word er wel lager van. Met de buizen erin is het maximum koppel hoger, maar bereik je dat pas wat later.

    #18148840

    En om zuinig te rijden hadden ze dan beter overal wat langere bakken in kunnen zetten dat verschil is veel groter.

    #18148841

    @Haasje17 wrote:

    Ik denk niet dat brandstofbesparing naar dit ontwerp heeft geleid. Met het verwijderen van de buizen verplaats je het maximumkoppel.
    Het maximum koppel komt net wat eerder, maar word er wel lager van. Met de buizen erin is het maximum koppel hoger, maar bereik je dat pas wat later.

    Dus voor mensen met een sleurhut die naar Oostenrijk gaan niet aan te raden? :thumb

    #18148842

    Maakt niet zo heel veel uit. Je zal het niet merken het verschil is vrij klein namelijk.

    #18148843

    @Haasje17 wrote:

    En om zuinig te rijden hadden ze dan beter overal wat langere bakken in kunnen zetten dat verschil is veel groter.

    langere bakken worden vooral in auto’s gezet met wat meer vermogen ,een lange bak op een 1.4 motor rijd voor geen meter en, verbruikt juist meer.

    #18148844

    Als je het nieuwe rijden geleerd hebt en nogsteeds doet wel trek je redelijk ver door en daarna rustig dan zijn ze echt zuiniger. Ik heb nu zelfs een F18WR 3,74 eronder een lange diesel bak dacht eerst dat dat niet prettig reed, maar hij is toch lekker vlot en zeer zuinig.

    Ga binnenkort wel een F16CR 374 ervan maken, maar dit rijd ook zuinig en prima.

    #18148845

    Wat bedoel je dan ? Redelijk vlot optreken en dan he snelheid behouden of gewoon in de 1ste 2 a3 vitessen :)?

    #18148846

    Maar als ik het eigenlijk beetje goed begryp zal hy ni ‘ int begin ‘ iets vlotter zal trekken ?
    Ben ook nog van plan om zo een sportinlegfilter zonder olie in te leggen :)

    #18148847

    Inderdaad in het begin zal je iets vlotter zijn, maar als je een 1.4 of 1.6 hebt is het verschil toch echt maar zeer klein.

    #18148848

    Jha inderdaad hoe zwaardere motor hoe meer verschil je hebt maar tis gewoon omdat ik hiervoor een 1.2 met 110pk had op men renault wind en nu een 1.4 in de astra valt dit me een beetje tegen en wil ik alle kleine dingetjes die tg voor iex of wat meer vermogen zorgen dpen :) dus als je zo nog tips hebt voor ‘ kleine ‘ vermogen winst laat het me gerust maar weten :)

    #18148849

    Ja maar je hebt ook 20 pk minder dan. Alleen zal het koppel wel wat hoger zijn van de astra. Gewicht is ongeveer gelijk.
    Tips tja als je niet veel wil aanpassen vrij weinig. Zeker voor dit soort motoren is er weinig speelgoed. Tenzij je turbo gaat rijden.

    #18148850

    Hebt niet gezegt dat ik niet veel wil aanpassen he ;) wil gewoon eerste beginnen met de kleine aanpassingen die er ayn :D

    #18148851

    @Haasje17 wrote:

    Ik denk niet dat brandstofbesparing naar dit ontwerp heeft geleid. Met het verwijderen van de buizen verplaats je het maximumkoppel.
    Het maximum koppel komt net wat eerder, maar word er wel lager van. Met de buizen erin is het maximum koppel hoger, maar bereik je dat pas wat later.

    nee je max koppel blijft hetzelfde, enkel zorg je voor een betere luchtstroming en dat merk je vooral bij lagere toeren dus het gebied in toeren waar je koppel hebt wordt breder, de reden is inderdaad de debiele eco normen waardoor je bij lagere toerentallen niet vol op het gas kan, meer verbruik door meer lucht heb je zelf in de hand er zit immers een klep in die je regelt met je rechter voet, enkel beschik je nu over meer koppel bij lagere toerentallen en dat merk je, het wordt geen raket maar het trekt net iets lekkerder door.

    Als je een 1.4 hebt dan wil je toch wel zoveel mogelijk trekkracht hebben om bijvoorbeeld in te voegen, persoonlijk vind ik dat ze de 1.4 nooit in een stationwagon hadden moeten leveren, standaard is dat gewoon link omdat hij niet snel genoeg optrekt.

    #18148852

    Turbo van de A14NEL/T/R erop schroeven. Denk zelfs dat het spruitstuk zo past en de voorpijp past aan de kat direct aan de tubo.
    Olietoevoer zit een plug in het blok welke gebruikt kan worden. Olie retour weet ik zo niet. En electronische klep vervangen voor een handmatige voor een mechanische drukregelaar.

    #18148853

    Als de luchtstroom een langere weg af moet leggen heb je een hoger koppel, moet die een kortere weg af leggen word het lager.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 72)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.