Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Restaureren carrosserie Opel Vectra.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 7 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
2 april 2012 om 10:18 #17237998
Zoals jullie weten ben ik bezig het het opknappen van m’n auto.
Afgelopen tijd heb ik de motor en deels versnellingsbak laten reviseren. :vertag
Deels van de ophang rubbers laten vervangen en een nieuw APK gekregen. (Vorige week) :DNu is het carrosserie aan de beurt maar dat gaat ook nog het een en ander kosten.
Zo was ik vanmorgen bij de autoschade bedrijf om een offerte te laten maken voor het restaureren van de deurpanelen en de achterklep.
Ze lassen in de onderkant van de deuren een nieuw deel en er komt een nieuw deel in de wielkast rand.
Achterklep was een kwestie van goed bewerken en spuiten.
De totale kosten kwam zo rond €1500 tot €2000 euro. :vertag :vertag
Dat was best schrikken. :shock: :(Weet iemand of dit veel goedkoper kan.
Bijv: BeunHier volgen wat foto’s
Deurpanelen:


Wielkast rand:

Achterklep:


Dirkjan
2 april 2012 om 11:29 #17882200zou je van een goeie sloper geen deuren halen en de laten spuiten?
of bij bv Winparts een immitatie deur.het stuk ijzer waar ze een nieuw stuk op lassen moet ook goed zijn he.
wie zegt dat je 2 jaar later naast je ingelaste stuk geen nieuwe roestplek hebt. ;)2 april 2012 om 12:07 #17882201Aan de foto’s te zien lijkt het me nogal overbodig om onder in de deur nieuwe stukken in te lassen. Volgens mij is dit prima zo te herstellen. Tevens is dit dan prima met spotrepair te herstellen. Dan ben je max €1000,- wel klaar hoor.
Mijn bestuurdersdeur had onderaan ook een roestblaasje. Met spotrepair alles onder de stootstrip herstelt voor een 10e van jou genoemde prijs ;)
2 april 2012 om 12:22 #17882202Die roestplekken lijken aardig verrot naar mijn inzien hoor, vaak als je goed gaat borstelen, wat nodig is om alle roest weg te krijgen, krijg je vanzelf wel een gaatje op zo’n plek. En ik denk dat het van binnenuit komt (dubbel plaatwerk) Bekijk die omgevouwen rand onderaan de deur maar eens goed, met een beetje pech laat daar de nadenkit al los.
2 april 2012 om 14:48 #17882203@martklanderman wrote:
Aan de foto’s te zien lijkt het me nogal overbodig om onder in de deur nieuwe stukken in te lassen. Volgens mij is dit prima zo te herstellen. Tevens is dit dan prima met spotrepair te herstellen. Dan ben je max €1000,- wel klaar hoor.
Mijn bestuurdersdeur had onderaan ook een roestblaasje. Met spotrepair alles onder de stootstrip herstelt voor een 10e van jou genoemde prijs ;)
Nou vergis je niet.
Ik heb bij mij 2 jaar geleden ook een plek onder aan de deur laten repareren.
Op het eerste gezicht viel het mee, totdat ze het schoon borstelde.
En er dus een gat naar voren kwam.2 april 2012 om 18:04 #17882204Ik zou op de sloop naar een rode vectra zoeken, deuren en de klep vervangen. Wel een kans op kleur verschil, maar dat is het goedkoopst. Vervolgens de wielrand alsnog laten doen. Mochten de losse delen onvindbaar zijn in rood, gewoon een andere kleur nemen. het alleen laten spuiten van die delen is altijd goedkoper dan lassen, strakmaken en dan spuiten.
Of de wielrand via één van onze forummers laten doen, (lassen + strak maken) en dan de hele meuk in 1 x laten spuiten.3 april 2012 om 20:40 #17882205Ik heb niet echt goede ervaringen met wisselen van deuren op de sloop.
Zo kocht ik 4 jaar geleden een Ford Escort 1.6 16v gia model met een deuk in de bijrijders deur. :(
Op de sloop in Nijmegen vond ik een precies de zelfde auto en ook nog met de zelfde kleurcode.
Ik moest €60 euro neer leggen dan mocht ik hem mee nemen. :vertag
Thuis aan gekomen meteen oude deur er uit gehaald en de nieuwe terug geplaatst.
Bij het dicht doen van de deur ging het meteen mis. :swear
Sluitnaad 2mm, hangnaad bijna 10mm. :hmmz
Deur er uit gehaald en de scharnieren verplaats, en hij sloot weer. :D
Dus dat gaan we niet doen.
Heb even goed gekeken en de schade zit onderaan bij de kitnaden.
Als ik iemand kan vinden die dat kan maken voor weinig ben ik tevreden.
Opel is 11 jaar en ik denk dat ik er geen 10 jaar mee blijf rijden.
Achterklep zou ik eventueel wel kunnen zoeken in de zelfde kleur mits dat er geen roest vorming zit onder de ruitenwisser.
Wielkast dat wordt nog wel wat, daar zal wel een nieuw stukje in gelast moeten worden. :vertagMaar als er iemand is op de forum die mij wil helpen graag zelfs.
U2U gerust.Dirkjan
4 april 2012 om 07:25 #17882206Wist niet dat die vectra’s zo roestgevoelig waren… maar ik zou toch voor andere deuren kijken, bespaar je je veel geld mee uit.
4 april 2012 om 12:36 #17882207Helaas wel, vectra’s roesten ook gezellig door bij de wielranden, slotvangers, achterruitenwissers, onderaan de deuren. Bij de b2’s is het al stukken minder. Bij goed onderhoud en schoonmaken roesten de b2’s niet zo snel heb ik het idee.
4 april 2012 om 15:47 #17882208kijk eens op marktplaats, heb deuren gezien nieuw voor 150 euro. moet je ze alleen nog spuiten
5 april 2012 om 09:53 #17882209Beste Dirk Jan
Ik zou dat gedoe zelf graag is willen zien ???
ik repareer ook de achterdeur slotvangers las ik er nieuw in dus ik kan hier veel ????
en ik denk dat er ook met de portieren eerst is de schuurtol op moet en is kijken hoever is het nou werkelijk ????? is het echt slecht kwast menie er over en op zoek naar portier,en,is het te reparenen lekker stukje inzetten en netjes plamuren klaar
dat achter wielkast randje netjes stukje in zetten . achterklep netjes opknappen ..
en dan blijft het denk ik de schade erg beperkt en zo opknappen zit het wel weer netjes voor een paar jaar .en wie dan leeft ??????????
dus heb je er een ritje naar mij toe er voor over denk ik dat ik het las en plamuur werk heel goed voor je doen kan en bij spuiten is net wat je wilt ??? ik denk dat we een goed gespreks punt hebben . en je veel geld in je zak houd !!!!!!
en kan je genieten van mijn B1 Station in zeeeeerrrrr goede ik zeg geen nieuw staat .
Bert
6 april 2012 om 12:30 #17882210Die roestplekken vallen wel mee hoor, ff zandstralen en evt. een gaatje lassen en afwerken.
6 april 2012 om 20:23 #17882211Ik weet niet of ik reclame mag maken ,maar ik ga naar een carrosseriebedrijf in Druten. Die is heel betaalbaar en werkt heel netjes. Als je de link wilt stuur dan maar een berichtje.
En inderdaad, die wielkastranden gaan erg snel , daar zou ik niet al te lang mee wachten.8 april 2012 om 07:39 #17882212Kijk ik heb voor Dirk Jan zo van de foto,s een prijs opgegeven van 250€
wat doe ik daar voor alles schoonslijpen en eerst is kijken hoever is de roest,de plekken goed opknappen /lassen de binnen delen van de deuren schoonmaken ontvetten in de carolles menie en netjes afkitten (opnieuw kittendus) verder de binnenzijde in een goede bescherming spuiten.de plekken netjes afwerken en in dit geval in de rode grond verf opleveren ,zodat je bij een klein spuitbedrijf langs kan voor een prijs . ik heb hier zo,n beetje info gedaan met 500/700 kom je dan een heel eind .
totaal plaatje dan dik onder de 1000.€kijk het opknappen en wegwerken van de plekken gebeurd dan met liefde en ik ben een liefhebber van deze wagens en geen commercieel gebeuren .
maar ik begrijp uit de reactie dat dit het ook niet is of het met een dag klaar was ???? ik denk het als goede beun nee.. aan bod was breng hem s,avonds en de andere avond haal je hem weg met uitloop van 1 dag ???? ook ik heb het niet gezien en moet afwachten wat er onder weg komt .
tevens zou ik voor die prijs de onderzijde van de wagen schoonmaken en in de conservering spuiten .
meer kan ik niet voor hem doen ,en denk dat ik een heel net aanbod voor hem heb gedaan,heb overigens jaren voor de Opel Kadett club toendertijd in Zaandam(kalf 33) alle schade en spuit werk gedaan dus ik weet waar ik over praat ,ik nog steeds mijn spuit spullen dus ik kan best spuiten maar heb geen cabine en ik heb geen zin in gezeur over kleurverschillen ,dus dat moet je gewoon ff laten doen.heb laatst hier de car poort met zeilen dicht gemaakt een een suzuki alto rood gespoten was net na de zomer verleden jaar was nog mooi ook ,maar verre van ideaal .
8 april 2012 om 21:11 #17882213Bert heeft mij een heel mooi prijsje gegeven maar had liever gehoopt dat hij dan het spuitwerk ook er bij zou nemen.(niet voor bedrag dat hij opgeeft dan)
Hij geeft het ook aan dat hij geen cabine heeft.
Het voorwerkt lassen slijpen en plamuren heb ik ook wel vaker gedaan dus dat kan ik ook.
Ik wil ook zoveel mogelijk geld in de zak houden dus vandaar dat ik deze tropic opende.
Ik heb iemand die ik goed ken en die autospuiter is en die zou het voor mij gaan maken maar helaas is hij van zijn vrouw gegaan en daarbij heeft hij alles verkocht.
Ik ga hem nog een keer vragen of hij de delen kan spuiten en als er iemand is die dat ook kan met cabine zeg het maar.
Wel dicht bij m’n woonplaats graag.Bert heeft me enorm geholpen met het reviseren van de auto en daar ben ik hem erg dankbaar voor.
Dirkjan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.