restauratie project Manta B gsi

Forumindex Forums Modellen Manta restauratie project Manta B gsi

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 176)
  • Auteur
    Berichten
  • #17585672

    origineel gepost door Christian-tsx
    ja klopt, heb precies hetzelfde, zit in de bouw terwijl ik in mn vrije tijd alleen maar met auto’s bezig ben.
    nu moet ik wel zeggen dat als ik opnieuw kon kiezen, ik wel wat met auto’s ging doen. ma dat kan altijd nog.

    wat klinkt dat toch allemaal bekent zit zelf ook in de bouw maar ben helemaal weg van oude opels en autocross natuurlijk daar begon het mee ben ondertussen al 2 jaar bezig met mijn manta hoop hem dit jaar voor het 40 jaar bestaan van de manta klaar te hebben :D en dan meschien nog een prijs winnen:angel

    #17585673

    origineel gepost door Hendri
    Die spuiter van jou doet hij het ook voor anderen?

    Ja volgens mij wel! Hij zit alleen tot april vol…..!
    Ik zal ff vragen of ik zijn nummer weg mag geven!

    #17585674

    Ok thanks zal ook vast niet zo ver van mij af wonen:)

    #17585675

    @ hendri : 2 voor de prijs van 1 :P

    heb het motor gebeuren compleet hier zoek alleen nog een carrosserie …

    #17585676

    Noordpool dat zal beter zijn heb je nog niks gevonden kerel?

    #17585677

    Kun je misschien ook kleine omschrijving geven over hoe je die ophanging weer in nieuwstaat hebt gekregen? Welke stappen enzo? [/quote]

    Heb eerst alles uit elkaar gehaald,
    -de rubbers er uit geperst (echt k*t werk) sommige met een gas brandertje verhit!
    -alles laten stralen
    -daarna antie roest primer
    -alles met hammerite hoog glans gespoten
    -de pu powerflex rubbers er in persen, en stabi stangen
    -alle bouten en moeren nieuw
    -alle fusee kogels nieuw (gewone standaard)

    Remklauwen laten stralen, en rood gespoten!
    Nieuwe revisie setjes rubbers en zuigers.
    Rvs remslangen!
    EBC remschijven, redstuf remblokken!









    Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb…

    #17585678

    @hendri : nog niks gevonden , heb zon vermoeden dat ergens in NL 1tje staat die me half februari gewoon roept :jerry


    @mathymanta
    : kiek das n duudelieke omschrieving ;)

    Zal vandeweek ff paar foto’s posten van mijn aanwinsten van laatste tijd qwa motor gebeuren

    #17585679

    Super!

    Je hebt de complete vooras er onderuit gehaald, waarschijnlijk omdat je de hele auto gestripped hebt. Zou zoiets ook mogelijk zijn als je het blok laat zitten? Dat je dat in de takel hangt ofzo? Ik wil het stukje bij beetje doen namelijk :)

    Die bouten en moeren die je vernieuwd hebt, zijn dit speciale maten (dus alleen bij Opel ofzo te krijgen), of gewoon standaard spul.

    Stralen; Waar kun je zoiets laten doen, en wat is een indicatieve prijs voor de hele vooras? Heb je later die coating en hammerite zelf gespoten, of ook laten doen?

    En ik zie dat je vooraan weer ‘gewoon’ enkele schijven hebt geplaatst (ipv geventileerde van een zwaardere opel, zoals veel hier van het forum doen). Heeft het dan nog een meerwaarde wat betreft remvermogen om EBC te nemen?, of is dit meer voor de looks? :thumbup

    Een hoop vragen, ik weet het, maar je zou mij er weer een stuk wijzer door maken :thumbup

    #17585680

    origineel gepost door McLambo
    Super!

    Je hebt de complete vooras er onderuit gehaald, waarschijnlijk omdat je de hele auto gestripped hebt. Zou zoiets ook mogelijk zijn als je het blok laat zitten? Dat je dat in de takel hangt ofzo? Ik wil het stukje bij beetje doen namelijk :)

    Die bouten en moeren die je vernieuwd hebt, zijn dit speciale maten (dus alleen bij Opel ofzo te krijgen), of gewoon standaard spul.

    Stralen; Waar kun je zoiets laten doen, en wat is een indicatieve prijs voor de hele vooras? Heb je later die coating en hammerite zelf gespoten, of ook laten doen?

    En ik zie dat je vooraan weer ‘gewoon’ enkele schijven hebt geplaatst (ipv geventileerde van een zwaardere opel, zoals veel hier van het forum doen). Heeft het dan nog een meerwaarde wat betreft remvermogen om EBC te nemen?, of is dit meer voor de looks? :thumbup

    Een hoop vragen, ik weet het, maar je zou mij er weer een stuk wijzer door maken :thumbup

    Ik weet niet wat voor een garage jij hebt… maar denk wel dat het moeilijk word als je het blok er niet uit haalt!
    Je moet namelijk de hele carroserie ook een stuk op tillen om de as er onder weg te krijgen, en als het blok dan aan een takel hangt, hangt dat de ik in de weg….

    De meeste bouten zijn wel standaard maten… Maar die lange bout van de bovenste draag arm was nog goed, die heb ik ook laten stralen en weer gebruikt!
    Verder zijn veel gewoon bouten en moeren, als je maar wel op de strekte let!
    De bout die de voor as met het chassi verbind heb ik ook nog niet nieuw kunnen krijgen….

    Een prijs voor het stralen weet ik zo niet, een maatje van mij werkt een een metaal bedrijf en nam elke keer iets mee! haha
    Verder heb ik alles zelf gespoten, maar als ik het over moet doen liet ik het coaten!

    De schijven waren zo slecht al voor dat ik met de complete restauratie begon. Daarom heb ik toen de beste schijven besteld die er voor de manta (standaard) beschikbaar waren…. Niet wetende dat ik hem zo zou gaan strippen, daarom ga ik eerst ff met deze rijden!
    Het is dus niet alleen de looks maar remmer ook beter dan de standaard schijven en blokken!
    Later hoorde ik welke opties er nog meer waren zoals de schijven en klauwen van grotere opels!
    Je leert erg veel gaande weg!!!
    Ook dat zal ik later vast nog wel een keer gaan aanpassen! Ik wil in de toekomst achter ook schijven gaan maken! Je moet ook nog wat te wensen overhouden he! :cool:

    gr mathy

    #17585681

    Bedankt voor de nadere uitleg….

    Het is zo te horen allemaal best wat werk. Meer dan ik van te voren had gedacht… Ook zijn connecties met handige mensen (stralen) onmisbaar zo te zien :P

    Nou goed, eerst maar eens zien dat ik de roest uit de carroserie krijg, dit kan later altijd nog. Ik zat me van het weekend te bedenken dat ik mijn Ascona nog maar 1 maand heb, terwijl ik het gevoel heb er al een half jaar mee bezig te zijn.

    Het ziet er in ieder geval uitstekend uit bij jou! :wors

    #17585682

    Is er een reden waarom je niet meteen na het stralen alles hebt laten poedercoaten?
    Was ook van plan om de as uit elkaar te halen en te laten stralen maar dan meteen te laten coaten ipv alles daarna nog apart te gaan spuiten.

    #17585683

    Wat is het voordeel van poedercoaten tov spuiten?

    #17585684

    poedercoaten is sterker. die coating is stuiter hard en kan aardig wat hebben. ze zeggen dat je op een goede poedercoat laag met een hamer op kunt slaan zonder dat het kapot gaat:hmmz
    het nadeel van poedercoating is, dat als het beschadigd, er geen houden meer aan is. er komt dan vocht onder de coating en dan bladerd het af.

    maar het is gewoon erg sterk en glad spul, ziet er mooi strak uit en is goed schoon te houden. en toen ik nog veel met brommers deed heb ik ook veel laten poedercoaten. voor de prijs kon ik amper spuitbussen ophalen, laat staan dure 2K lak of hammerite.

    het is zeker een aanrader!

    #17585685

    Okay, Het is dus normaal gesproken goedkoper dan spuiten? Of was dat alleen in jouw geval :-)

    Wat wel zo is: De ophanging krijgt natuurlijk wel heel wat te verduren (stenen, keertje de vooras over de grond ), vooral als je af en toe ook eens een lekker stukje off-road neemt…
    Dus wat dat verhaal over afbladderen betreft….

    Is het gebruikelijk om de assen + ophanging te poedercoaten? Nu is het bij de Ascona/Manta zo dat de assen geen rocket-science is, dus je kan het er ook redelijk eenvoudig weer onderuit pakken na een paar jaar.

    #17585686

    ja maar as je een restauratie bent begonnen kan je zoiets er beter meteen bij doen

    ng effe terug komend op jullie gesprek over het blok er onderuit halen met het blok er nog in het kan
    de takel staat idd in de weg als je hem er onderuit wil halen wat wij hebben gedaan is een kar gemaakt en daar het blok op laten zaken

    #17585687

    Okay, maar de vraag was: Kun je ook de vooras er onderuit halen, terwijl het blok blijft zitten?
    Op de plek waar ik dit wil doen kan ik op zich de auto eerst opkrikken, en dan het blok via een ketting aan een plafond-balk van de garage ophangen, en daarna de as eronder uithalen.. als het technisch mogelijk is om de as los te halen van het blok..

    #17585688

    Ja dat is zeker mogelijk.

    Wat je dan moet doen, is een balk over de moter leggen (over de spatborden), en daar de motor in hangen met touwen/kabels door de motorsteunen.

    Dan kun je de as er onderuit halen zonder de motor er uit te halen

    #17585689

    origineel gepost door Redmen
    ja maar as je een restauratie bent begonnen kan je zoiets er beter meteen bij doen

    ng effe terug komend op jullie gesprek over het blok er onderuit halen met het blok er nog in het kan
    de takel staat idd in de weg als je hem er onderuit wil halen wat wij hebben gedaan is een kar gemaakt en daar het blok op laten zaken

    Ja precies zo heb ik het ook gedaan! Dit is de makkelijkste oplossing als je toch gaat restaureren!
    Met een balk is trouwens ook wel mogelijk ja! nog nooit aangedacht!
    De reden dat ik het niet heb laten coaten is dat ik daar niemand voor had….. :(
    En inderdaad als je ziet wat ik ook aan spuitbussen kwijt was al met al……!

    #17585690

    Heb gister de auto volledig geisoleerd mer extreem dynamat!

    En ik ga nu snel weer verder! haha

    #17585691

    mag ik vragen waar je die fusee kogels vandaan hebt? zoek er ook voor mijn eigen manta gsi project namelijk

    #17585692

    Waar heb je de dynamat vandaan? enne quanta kosta?

    #17585693

    Toppertje :thumbup

    #17585694

    origineel gepost door Freestyler
    Waar heb je de dynamat vandaan? enne quanta kosta?

    Dit wil ik ook graag weten. En wat is Dynamat? Goed alternatief op de aloude teermatjes?

    #17585695

    origineel gepost door ascona-gek-roosendaal
    mag ik vragen waar je die fusee kogels vandaan hebt? zoek er ook voor mijn eigen manta gsi project namelijk

    Die heb ik van: http://www.autopartsonline.nl/nl/index.php?show=ao_start_shop&lnk=../nl/ao_sel&mrk=&mdl=&typ=&blk=&vp=&cat=s

    #17585696

    origineel gepost door Freestyler
    Waar heb je de dynamat vandaan? enne quanta kosta?

    Die heb ik van ast borne!
    Voor en paket van 3.6 m2 betaal je ongeveer 260 en daar kun je zat de hele auto mee doen! Ik heb nog iets meer gekocht, ivm de audio wat ik er allemaal in wil hebben!
    Dit houd het geluid van je audio ook super binnen en geen trillingen meer!

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 176)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.