Restauratie opel rekord d coupe

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Restauratie opel rekord d coupe

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 91)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243939

    Hallo,

    even voorstellen, mijn naam is Ben, kom uit de streek gent, 17 jaar en ik ben van plan om deze auto te restaureren.
    ik heb mij vorige maand een opel rekord d coupe op de kop kunnen tikken voor weinig geld, even een foto

    ik ben dus al druk bezig geweest met het restaureren, vorige week begonnen met schuren van de auto





    voilaa dit zijn al de resultaten,

    post me wat je er van vind, tips zijn altijd welkom! :)

    #17954801

    leuke hobby :thumbup

    maar ik zou zelf de wagen eerst demonteren, en de spulletjes opbergen, en danpas schuren..
    kun je overal beter bij, en het stof trek je niet overal in.

    :thumb

    #17954802

    @Ghanz wrote:

    leuke hobby :thumbup

    maar ik zou zelf de wagen eerst demonteren, en de spulletjes opbergen, en danpas schuren..
    kun je overal beter bij, en het stof trek je niet overal in.

    :thumb

    en wat bedoel je met de wagen eerst demonteren?
    ben nogal een newbie met restaureren van een auto.

    #17954803

    de auto uit elkaar halen…
    wel leuk ik ben zelf ook 17 maar ik ben wel jaloers op je king:
    leuke wagen

    #17954804

    @voyageboy wrote:

    de auto uit elkaar halen…
    wel leuk ik ben zelf ook 17 maar ik ben wel jaloers op je king:
    leuke wagen

    het interieur bedoelen jullie dan? of de motor enzoo?
    dankje ben zelf wel trotse eigenaar :D

    #17954805

    Hey welkom van Gent zie ik , niet ver van waar ik woon Landegem .
    Wat ze bedoelen met demonteren is o.a. deuren/vleugels/motorkap/kofferdeksel/ramen/lichten enz… eraf halen .
    Kan namelijk ook roest onder bepaalde delen zitten die echt niet ziet.
    Voor de rest leuk project

    #17954800

    @belgium turbo wrote:

    Hey welkom van Gent zie ik , niet ver van waar ik woon Landegem .
    Wat ze bedoelen met demonteren is o.a. deuren/vleugels/motorkap/kofferdeksel/ramen/lichten enz… eraf halen .
    Kan namelijk ook roest onder bepaalde delen zitten die echt niet ziet.
    Voor de rest leuk project

    Hallo,

    dat is inderdaad niet zo ver van gent,

    okee daar zal ik mij woensdag mee bezig houden met het demonteren van die dingen,
    nog 1 vraagje wa bedoel je met vleugels?

    #17954806

    Euhmm , wel ja het spatbord dan boven je voorwielen .
    Is te zien op foto 3 rechter paneel boven je voorwiel .

    grtz.

    #17954807

    dat zijn de spatborden :)
    Idd gelijk ze zeggen, eerst alles een beke demonteren van carrosserie en interieur, en zien dat er geen vuiligheid in de motor terecht kan…
    Wel schoon dat zoiets dergelijke nog altijd wel te vinden blijft in belgie, altijd schoon gevonden die rekords… Veel succes zou ik zeggen :thumb

    greetzz

    #17954808

    @calike wrote:

    dat zijn de spatborden :)
    Idd gelijk ze zeggen, eerst alles een beke demonteren van carrosserie en interieur, en zien dat er geen vuiligheid in de motor terecht kan…
    Wel schoon dat zoiets dergelijke nog altijd wel te vinden blijft in belgie, altijd schoon gevonden die rekords… Veel succes zou ik zeggen :thumb

    greetzz

    ahn okee verstond het niet goed met vleugels :D
    okee dan zal ik dat woensdag doen, maar ik heb dat al eens geprobeerd met die ‘vleugels’ maar ik krijg ze langs ene kant niet los,
    al de vijzen zijn er uit maar de kant aan de portier krijg ik die niet los, enig idee hoe ik die los krijg?
    jaa heb deze voor weinig geld kunnen kopen,
    dankjwel! :)

    #17954809

    Er zal zeker nog ergens een vijsje zitten aan de portierzijde , effe goed rondkijken .
    Ik zie ook dat de luchtfilter eraf is , let op met schuren dat er niet te veel in de carburator terecht komt ;)

    #17954810

    vanbinnne kan het zijn aan de voetenzijde dat er nog vijzen zijn, daar waar zo’n zwart kartonnen plaatje hangt, daar zitten er meestal nog achter.
    Vanbuiten zit er helemaal vanonder nog een, en achter de bovenste hoek van de deur zit er ook nog een normaal.
    Dan kunde ze der zo vanaf trekken :thumb

    #17954811

    @calike wrote:

    vanbinnne kan het zijn aan de voetenzijde dat er nog vijzen zijn, daar waar zo’n zwart kartonnen plaatje hangt, daar zitten er meestal nog achter.
    Vanbuiten zit er helemaal vanonder nog een, en achter de bovenste hoek van de deur zit er ook nog een normaal.
    Dan kunde ze der zo vanaf trekken :thumb

    okee dankje wel calike
    zal dit morgen proberen en verder werken aan de rekord, laat jullie morgen wel zien wat de vooruitgangen zijn! :)

    #17954812

    Kijk er naar uit voor de volgende foto’s :D :D

    #17954813

    Kleine update,

    heb vandaag niet echt veel kunnen doen omdat ik bal in de middag naar de kapper moest dusjaa,

    wat heb ik dan nog kunnen doen vandaag is :
    – voorruit er uitgehaald
    – zijruit er uitgehaald
    – achterlichten gedemonteerd
    – kofferdeksel gedemonteerd
    – en rubbers verwijdert
    – en kleine gaatjes geplamuurd

    hier zijn de foto’s

    post me wat je er van vind :)

    #17954814

    ziet er al lekker kaal uit :D
    Maar euhmm gaatjes mag je niet dicht plamuren , zou je best dicht lassen .

    #17954815

    @belgium turbo wrote:

    ziet er al lekker kaal uit :D
    Maar euhmm gaatjes mag je niet dicht plamuren , zou je best dicht lassen .

    jaa dat weet ik maar heb geen goed lasapparaat dusja :s
    anders zou ik alles mooi kunnen lassen, een vriend van mij heeft er 1 en we gingen het eens proberen voor te lassen.

    #17954816

    Dat is toch een van de basismaterialen dat je moet hebben bij een restauratie, een goed lasapparaat.
    Met alles dicht te plamuren ben je niet verder… king:

    #17954817

    Ik ben benieuwd wat het worden gaat, veel succes in ieder geval

    #17954818

    @Rico2.0 wrote:

    Ik ben benieuwd wat het worden gaat, veel succes in ieder geval

    danku, ik hoop er iets moois van te maken :)
    hij komt waarschijnlijk in mooi blinkend rood. met dat chrome gaat dat mooi samen komen.

    #17954819

    @calike wrote:

    Dat is toch een van de basismaterialen dat je moet hebben bij een restauratie, een goed lasapparaat.
    Met alles dicht te plamuren ben je niet verder… king:

    moet ik dan een tig of halfautomaat hebben?

    #17954820

    Met een halfautomaat kan je behoorlijk wat mooi werk doen en is bovendien simpel om mee te werken ;)

    #17954821

    Net wat belgium turbo zegt, alleen zou ik even wat oefenen met oud metaal vooraleer je begint ;)
    Heb het zo ook geleerd, eens je het onder de knie hebt gaat het goed vooruit.

    #17954822

    @calike wrote:

    Net wat belgium turbo zegt, alleen zou ik even wat oefenen met oud metaal vooraleer je begint ;)
    Heb het zo ook geleerd, eens je het onder de knie hebt gaat het goed vooruit.

    okee dan weet ik wat het best is, maar lassen lukt al goed volg het namelijk op school, dus dat zal wel geen probleem zijn, nu juist nog zoeken achter een degelijk toestel.
    morgen waarschijnlijk een update van de opel :)

    greetz

    #17954823

    kleine update,

    gisteren niet echt veel gedaan wegens verkoudheid, en nu de examens er zijn zal het wel even duren voor ik er terug aan werk,
    dus gisteren heb ik het interieur er volledig uitgehaald behalve de achterbank die ga ik laten zitten, heb geen foto’s getrokken, de foto’s zullen later komen. ik ga waarschijnlijk met nieuwjaar een las apparaat kopen en een kleine zandstraalcabine.

    Greetz

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 91)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.