Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht)

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht)

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 346)
  • Auteur
    Berichten
  • #17304677

    volgens mij ist n polotje ofnie? :P iig succes er mee met de spidah

    #17304678

    this idd een Polo

    en die corsa wordt denk ik, nou ja weet wel zker

    dat hij vet wordt :wors

    #17304679

    Ik ga vanavond weer even bezig, zal dan ook weer wat foto’s maken die ik hier morgen wel even post. Ff tussen haakjes… Ben bezig om een Irmscher-Spider erbij te kopen. :thumbup

    #17304680

    Oh oh… nu zie ik het ook….. Ik zag een Polo spider aan voor een Corsa spider… :cry Shame on me…
    Maar het is zeker wel een mooie auto die Polo!! :wors

    #17304681

    Poeh… ‘k Zie dat ik hier al ff niet meer ben geweest. Maar die Irmscher-Spider is ondertussen idd gekocht. :) Ben sinds de kerstvakantie druk bezig geweest. :) Zal zo nog ff wat foto’s uploaden en hier neer zetten.

    Zal vanavond alleen het interieur er nog even uithalen en dan kan ik verder met de auto.

    Zal vanavond nog even meer foto’s maken van hoe het er allemaal nu uitziet. ;)

    #17304682

    Ff drie foto’s.

    Dit is dus de onderkant van die polyesterkap met die 2 bulten erop, nog steeds… Maar ’t gaat nu snel met de kap, bijna klaar. :)

    #17304683

    Gisteravond nog even verder gegaan met demonteren en meerdere foto’s gemaakt. Hij ziet er werkelijk puntgaaf uit. Geen roest ontdekt. Helemaal hard. :thumbup

    #17304684

    Leuk kleurtje :thumbup

    maar ben benieuwd als je corsa af is :thumbup

    #17304685

    het lijkt nu wel een pickup cabrio

    #17304686

    De polyester kap is aan de binnenkant bijna strak. Zal morgen het laatste nog een beetje schuren en kan dan waarschijnlijk ook al direct in de spuitplamuur. Daarna met mesplamuur de kleine putjes wegwerken, waterproof schuren en daarna weer in de spuitplamuur, etc, etc. Einde is dus in zicht. Kan dus snel beginnen met de rest van de auto. :)

    #17304687

    #17304688

    De binnenkant is nu klaar en ben vorige week begonnen met de buitenkant. Zaten wel veel scheuren in… Alles uitgeslepen en dicht gesmeerd met glasvezelplamuur. Dat weer afgeslepen en in de polyesterplamuur gezet, dat geschuurd met korrel 80 en wederom in de ployesterplamuur en geschuurd met korrel 120… Das nu ook klaar. Ga vanavond nog een handje vol plekjes plamuren en de gehele kap schuren met korrel 150 en dan kan hij deze week in de spuitplamuur. Dit gaat al een stuk sneller als de binnenkant. :P Nee, gaat lekker zo. :) Binnenkort weer een volledige foto update.

    #17304689

    Ik neem morgen m’n cam even mee naar de zaak en zal weer wat foto’s maken. Ben overdag lekker druk aan het werk en ’s avonds aan de hobby. Binnenkort maak ik er een volledige dagtaak van en gaat het tempo ook flink omhoog. Dan is het overdag werken gebeurt op de zaak en moeten de werkzaamheden ’s avonds gebeuren. Geen ramp voor mij natuurlijk want dan kan ik overdag werken aan de Michalak. :) Eerst worden de polyesterprojecten afgerond (waar het grootste werk in zit ivm scheuren) waarna ik met het metaal bezig ga. Das gewoon een kwestie van mooi strak en spuitklaar maken. Ik hoef geen roest weg te werken, want dat heeft ie gelukkig totaal niet. Dus aan het einde van de zomervakantie is de restauratie al een heel eind gevorderd.

    Nog ff een lijstje van de plannen momenteel:
    -Strak en spuitklaar maken
    -Naar spuiter (Mirage)
    -Opbouwen; c14nz inclusief alle aanbouwdelen; nieuwe radiateur; GSi stabilisatorstangen; origineel c14nz uitlaatsysteem; A3 GSi vóór- en achterbumper; volledig A3 Joy Sport interieur
    -Verlagingsset (-60/40mm)
    -7Jx15ET35 Brock B8 velgen met 195/45R15 Toyo T1-R banden
    -Interieur volledig bekleden met zwart leder en grijs alcantara

    Voor de toekomst is het de bedoeling dat er een 1600 in komt van de GSi, maar dan met dubbele Webers en andere leuke ingrediënten.

    #17304690

    JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! Toch een 2 liter erin uiteindelijk!!!!! Goeie keuze!! :P:thumbup

    #17304691

    ziet er goed uit alfred:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

    #17304692

    Leuke plannen Alfred super de luxe

    #17304693

    jah ok dat klinkt al beter

    ik zelf heb nu een opel kadett cabrio met een c16nz er in maar dat ding is zo oerend traag ok daar komt een c16se in die geoptimalizeerd word en getuned!

    groeten sebas

    mooi project by the way

    #17304694

    Een beetje later dan beloofd, maar toch de nieuwe foto’s. :)

    Moet begin april nog even naar het Postkantoor om de schorsing te verlengen. Dan staat ie straks alweer bijna een jaar in de stalling op m’n werk. :o Tussen de touringcars. :P

    #17304695

    Ik heb deze week met het mooie weer m’n Brock B8 velgen onder m’n donor-auto gemonteerd en de Corsa eens lekker gewassen voor de foto. :thumbup

    En natuurlijk het prachtige Joy Sport interieur. :wub Smetteloos en als nieuw!

    #17304696

    zo als dat interieurtje zie je er niet veel meer,super

    #17304697

    Het gaat allemaal hartstikke goed zo. ’s Avonds ben ik lekker druk bezig met de Michalak. :) Vanaf ongeveer begin mei is bij ons het spuithok leeg. Momenteel zijn de plaatwerkers daar nl bezig met het schadeherstellen van de touringcars. Vandaar dat ik ’s avonds bezig moet met de restauratie. Maar vanaf begin mei is dat dus klaar en zijn alle bussen weer perfect. :P Dus dan komt de complete auto erin, en gaat het helemaal hard. Dan wordt hij (voor zover hij dat nog niet was) helemaal kaal getrokken en wordt alles behandeld. :thumbup

    #17304698

    Ik heb weer een begin gemaakt aan de restauratie. Op het werk is het nog steeds behoorlijk druk dus ben ik thuis maar aan de slag gegaan. Heb de A3 GSi voorbumper gepakt. Daar zaten nogal wat krassen op en lichte beschadigingen en één klein scheurtje. Alle kleine krassen en beschadigingen heb ik op geschuurt met korrel 150 en in de afwerkplamuur gezet. En dit weer waterproof geschuurt met korrel 240. Morgen weer verder met de bumper. Zal dan de scheur wegwerken en hem voor de 2de keer in de plamuur zetten en schuren.

    #17304699

    vind het allemaal goed enmooi maar er staat 1 woordje in wat mij totaal niet zind:cry

    en dat is SPUITPLAMUUR en de reden is dat ik in het verleden al vel hel veel retauraties gezien en gedaan heb en het is altij waar spuitplamuur zit dat er blazen komen of in mijn geval op mijn astra cabrio zes jaar na de reparatie komt de lak er gewoon af de spuitplamur heeft blijkbaar vocht gezogen omdat auto weinig rijdt met dezastreuze gevolgen

    sedert dat ik dat gezien heb en meegemaakt zweer ik noooit nog spuitplamuur te gebruiken

    dan maar wat langer schuren en twee maal grondlak erop en dat brengt tot op heden geen problemen

    het beste zou zijn (nog niet zelf gedaan )
    epoxie grondlak om alle polyester en onderliggende lagen te isoleren en dan nat in nat gewone grondverf en dan laten drogen en schuren heb zo porsches gezien en moet zeggen geen aftekeningen en perfekt :thumbup resultaat

    epoxie is keihard dus als je graag veel en hard wil schuren moet je er achteraf maar grondlak opzetten :D

    #17304700

    Origineel gepost door the_body_docter
    vind het allemaal goed enmooi maar er staat 1 woordje in wat mij totaal niet zind:cry

    en dat is SPUITPLAMUUR en de reden is dat ik in het verleden al vel hel veel retauraties gezien en gedaan heb en het is altij waar spuitplamuur zit dat er blazen komen of in mijn geval op mijn astra cabrio zes jaar na de reparatie komt de lak er gewoon af de spuitplamur heeft blijkbaar vocht gezogen omdat auto weinig rijdt met dezastreuze gevolgen

    sedert dat ik dat gezien heb en meegemaakt zweer ik noooit nog spuitplamuur te gebruiken

    dan maar wat langer schuren en twee maal grondlak erop en dat brengt tot op heden geen problemen

    het beste zou zijn (nog niet zelf gedaan )
    epoxie grondlak om alle polyester en onderliggende lagen te isoleren en dan nat in nat gewone grondverf en dan laten drogen en schuren heb zo porsches gezien en moet zeggen geen aftekeningen en perfekt :thumbup resultaat

    epoxie is keihard dus als je graag veel en hard wil schuren moet je er achteraf maar grondlak opzetten :D

    Meestal is het probleem dat de restauratie objecten te lang in de plamuur of (bepaalde)grondverf blijven staan,
    aangezien deze poreus zijn en vocht doorlaten,
    dit trekt in de plamuur waardoor uiteindelijk de onderliggende plaat begint te roesten en dus de plamuur eraf duwt (dat zijn dus de bulten) en dit kan idd lang duren (ligt eraan hoeveel plamuur erop zit),
    maar maak maar eens zo`n bult open dan zal je zien dat ie tot op de plaat los zit en niet de spuitplamuur van de plamuur is losgelaten.

    #17304701

    Wij werken al jaren met spuitplamuur en hebben er nog nooit geen problemen mee gehad. Wij knappen iedere winter zo’n 15 tot 20 bussen op. Dwz kleine schades wegwerken zoals parkeerschade en krassen maar ook de grotere schades waarbij de helft van de touringcar opnieuw gespoten moet worden.

    Wanneer er nat geschuurd moet worden doen wij er van tevoren altijd een laagje spuitplamuur overheen. Hierdoor gaan de miniscule putjes dichtzitten welke normaal niet zo snel op zullen vallen. Ook zie je de overige putjes veel beter.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 346)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.