Restauratie astra GSI16V 1994

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Restauratie astra GSI16V 1994

24 berichten aan het bekijken - 51 tot 74 (van in totaal 74)
  • Auteur
    Berichten
  • #18303476

    :kewlpics

    zitten genieten, wat een werk maar wat een mooie Astra’s!

    #18303477

    prachtig werk!! Kost inderdaad een beste bom duiten maar je hebt wel wat bijzonders straks,ik heb t ook met mijn Ascona C ook zo rigoreus gedaan maar je zal er tot in lengte van jaren plezier van hebben,ik geniet ook nog elke keer als ik er mee rijdt! :thumbup :thumbup

    #18303478

    @lucas1975 wrote:

    :kewlpics

    zitten genieten, wat een werk maar wat een mooie Astra’s!

    Dankje, is erg veel werk om dit te realiseren denk ook net dat het weer zal lukken.

    @asconahobbyist wrote:

    prachtig werk!! Kost inderdaad een beste bom duiten maar je hebt wel wat bijzonders straks,ik heb t ook met mijn Ascona C ook zo rigoreus gedaan maar je zal er tot in lengte van jaren plezier van hebben,ik geniet ook nog elke keer als ik er mee rijdt! :thumbup :thumbup

    Kost inderdaad erg veel geld en werk en vooral goeie onderdelen vinden is het nog het meeste werk.
    Helaas is al het plaatwerk bij Opel op zoals zijpanelen en dorpels en via andere kanalen ook, dat maakt restaureren erg moeilijk.
    Deze restauraties vind ik persoonlijk het beste gewoon grondig en je hebt zoals jij zegt er jaren en jaren plezier van.

    #18303479

    kleine update, bodem is zover klaar en zit in de bitumen met epoxy carrosserie lak, ABS blok, stuurleidingen, binnenschermen links/rechts, airco fan, koplampsproeier systeem etc allemaal gemonteerd helaas is de foto van de bodem beetje donker vanwege lichtinval.













    En zijn maatje staat nog altijd in de winterslaap

    #18303480

    veerpoten/subframe en dergelijke zitten weer onder de auto, oliekoeler etc ook weer gemonteerd.
    Volgende maand gaan we de achteras etc aanpakken en de hele auto klaarmaken voor het motorblok.










    #18303481

    Ik vind dit echt ontzettend mooi! Alles klopt! Geweldig. Ga zo door :wub

    #18303482

    Dit is echt mooi !!

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    #18303483

    lang rustig geweest maar niet stil gezeten, de veerpoten en remmen zijn terug geplaatst nu ben ik bezig met het achterste gedeelte van de auto, bodem staat in de epoxy primer, wielkasten opnieuw in de bitumen etc







    zaterdag word de bodem zwart gespoten inclusief tank achteras etc

    #18303484

    Super! In 1 woord,super! Dit wordt een van de mooiste,zoniet de mooiste F GSI van NL!

    #18303485

    Heel erg mooi allemaal!

    Hoe heb jij gezorgd dat alles mooi schoon is alvorens alle beschermlagen erop worden aangebracht?

    #18303486

    Achteras/benzinetank weer gemonteerd, inclusief nieuwe remmen, droger en condensor,
    remleidingen moet nog maar auto is eerst zover dat de ramen erin kunnen.










    Auto staat nu klaar voor de ramen:











    #18303487

    Woow.. Echt gewoonweg geweldig dit ! :wub king: :thumb

    #18303488

    Absoluut prachtig :wors :wub

    #18303489

    Niet normaal zoveel aandacht voor details, ik vind hem geweldig mooi worden :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb

    #18303490

    Dit is beter dan nieuw :thumb :thumb :thumb

    #18335846

    Bij het plaatsen van het nieuwe forum zijn erook foto`s verdwenen maargoed de motor zit erin, de stoel is terug dus geen instapschade meer.
    Bij deze astra het spruitstuk in de VHT spruitstuk verf gespoten deze hard uit zodra het spruitstuk warm word dus het roesten van het spruitstuk moet ook verleden tijd zijn, nieuwe originele Opel radiateur die imitatie paste voor geen meter.
    Ramen zijn ook geplaatst hiervan nog geen foto`s, banden zijn besteld inclusief een nieuwe katalysator.
    en dan is de restauratie van de auto klaar…

    [URL=http://s1249.photobucket.com/user/renej1/media/SAM_0992_zpsqcgdkpft.jpg.html][IMG]http://i1249.photobucket.com/albums/hh513/renej1/SAM_0992_zpsqcgdkpft.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s1249.photobucket.com/user/renej1/media/SAM_0994_zpsijooxlbw.jpg.html][IMG]http://i1249.photobucket.com/albums/hh513/renej1/SAM_0994_zpsijooxlbw.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s1249.photobucket.com/user/renej1/media/nieuwe%20blauwe/SAM_1036_zpscytwxerw.jpg.html][IMG]http://i1249.photobucket.com/albums/hh513/renej1/nieuwe%20blauwe/SAM_1036_zpscytwxerw.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s1249.photobucket.com/user/renej1/media/nieuwe%20blauwe/SAM_1015_zpsrlqhuvjp.jpg.html][IMG]http://i1249.photobucket.com/albums/hh513/renej1/nieuwe%20blauwe/SAM_1015_zpsrlqhuvjp.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s1249.photobucket.com/user/renej1/media/nieuwe%20blauwe/SAM_1034_zpsaupflldq.jpg.html][IMG]http://i1249.photobucket.com/albums/hh513/renej1/nieuwe%20blauwe/SAM_1034_zpsaupflldq.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s1249.photobucket.com/user/renej1/media/nieuwe%20blauwe/SAM_1016_zpsjv1u7qos.jpg.html][IMG]http://i1249.photobucket.com/albums/hh513/renej1/nieuwe%20blauwe/SAM_1016_zpsjv1u7qos.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://s1249.photobucket.com/user/renej1/media/SAM_1035_zpshjbvvqza.jpg.html][IMG]http://i1249.photobucket.com/albums/hh513/renej1/SAM_1035_zpshjbvvqza.jpg[/IMG][/URL]

    #18339185

    Diep respect!

    #18339197

    Ontzettend strak! Die tank lijkt wel zon Braziliaanse kunststof versie zo matzwart.

    Het enige wat ik niet (meer) gedaan zou hebben is bitumen er onder, als je het op zo’n level nieuw maakt zou ik op z’n minst de originele spuitrubber hebben gebruikt, of de modernere variant van 3m op PU basis. Die bitumen is de laatste jaren vanwege milieu van formule verandert en steeds slechter geworden, momenteel op het nivo dat het na vier a vijf jaar zo verdroogt dat het gaat scheuren. Dan kruipt er vocht achter dat niet meer weg kan en gaat het juist harder rotten. Misschien kan je het langer soepel houden met iets vettigs er over, maar wees iig gewaarschuwd. Misschien heb jij een beter merk tepakken hoor, maar de ervaringen met het bekendste merk zijn iig niet best.

    Trouwens, bij ocp hebben ze nog dis kabelbomen voor de Astra op voorraad, mocht je die nog niet nieuw hebben. Had er per ongeluk een gekocht, maar zag pas bij binnenkomst dat het een was met traction control en voor dis. Mocht jem willen overnemen voor een vriendenprijsje….

    #18339319

    [quote quote=18339197]<p abp=”1936″>Ontzettend strak! Die tank lijkt wel zon Braziliaanse kunststof versie zo matzwart.

    <p abp=”1937″>Het enige wat ik niet (meer) gedaan zou hebben is bitumen er onder, als je het op zo’n level nieuw maakt zou ik op z’n minst de originele spuitrubber hebben gebruikt, of de modernere variant van 3m op PU basis. Die bitumen is de laatste jaren vanwege milieu van formule verandert en steeds slechter geworden, momenteel op het nivo dat het na vier a vijf jaar zo verdroogt dat het gaat scheuren. Dan kruipt er vocht achter dat niet meer weg kan en gaat het juist harder rotten. Misschien kan je het langer soepel houden met iets vettigs er over, maar wees iig gewaarschuwd. Misschien heb jij een beter merk tepakken hoor, maar de ervaringen met het bekendste merk zijn iig niet best.

    <p abp=”1938″>Trouwens, bij ocp hebben ze nog dis kabelbomen voor de Astra op voorraad, mocht je die nog niet nieuw hebben. Had er per ongeluk een gekocht, maar zag pas bij binnenkomst dat het een was met traction control en voor dis. Mocht jem willen overnemen voor een vriendenprijsje….

    [/quote]

    Ik denk dat het wel meevalt als eerste laag heb ik epoxy verf van ferpox deze dicht het oppervlak 100% af ( grijze vef), dan als tweede laag epoxy carrosserie verf van matthys met verharder en dan als derde laag een hele dunne laag bitumen gespoten. maar lang niet meer op alle plekken zoals opel dat doet.
    Daar komt bij dat de auto alleen met mooi weer gebruikt word dus niet dagelijks in weer en wind.
    De dorpels en lekbakjes etc zijn van binnen met timemax 100 ( soort olie) volgespoten en afgewerkt met timemax 200 ( soort vet) dit is gedaan met een hogedrukbekerpistool dus geen tectyl ML busje met zo`n klein slangetje erop.
    Auto staat in de garage met vochtvreters en onder een autohoes.

    Maar ik ben met jou eens als ik de auto in weer en wind zo gebruiken dan moet het anders maar het is een mooi weer auto (hobbymatig dus)

    #18339321

    De ramen zitten er ernu ook in, de originele gsi velgen komen er nog onder dit zijn oude exemplaren..

    raam1
    raam2

    #18339329

    Hallo Rene, wat is het resultaat geweldig zeg !! Echt super gewoon :-)
    V.w.b. het Timemax vet, dat is een heel goede keuze. Uit een test kwam Time Max samen met het Mike Sanders systeem als winnaar uit de bus.
    Is wel redelijk kostbaar nog geloof ik (bij het laten doen) maar dan heb je ook echt wat. Heb je het zelf gedaan of laten doen ?

    Hoop je Astra ooit nog is in het echt te kunnen zien.

    We hadden zo’n anderhalf jaar a 2 jaar terug is contact voor wat onderdelen die ik van je kon overnemen evt. trouwens, maar al me berichten zijn verloren gegaan met het overzetten van het forum. :-| Ben ook al een poos niet meer online geweest hier.

    Groetjes,
    Jeroen.

    #18339330

    Waanzinnig! Rene, je bent wat mij betreft de uitvinder van de tijdmachine! :-D

    Heeft hij nou alleen nog naafkapjes nodig?

    #18339333

    [quote quote=18339329]<p abp=”1114″>Hallo Rene, wat is het resultaat geweldig zeg !! Echt super gewoon ?<br abp=”1115″>
    V.w.b. het Timemax vet, dat is een heel goede keuze. Uit een test kwam Time Max samen met het Mike Sanders systeem als winnaar uit de bus.<br abp=”1116″>
    Is wel redelijk kostbaar nog geloof ik (bij het laten doen) maar dan heb je ook echt wat. Heb je het zelf gedaan of laten doen ?

    <p abp=”1117″>Hoop je Astra ooit nog is in het echt te kunnen zien.

    <p abp=”1118″>We hadden zo’n anderhalf jaar a 2 jaar terug is contact voor wat onderdelen die ik van je kon overnemen evt. trouwens, maar al me berichten zijn verloren gegaan met het overzetten van het forum. ? Ben ook al een poos niet meer online geweest hier.

    <p abp=”1119″>Groetjes,<br abp=”1120″>
    Jeroen.

    [/quote]

    ik heb het vet zelf gedaan alleen bussen moeten verwarmd worden tot 25 graden..
    valt mee ik was €160 kwijt voor 3x timemax 100 en 3x timemax 200.
    en dan de drukbekerpistool was een goedkope van €70,-

    We hebben inderdaad contact gehad maar ik heb helaas niet zoveel meer maar je mag mij altijd een pb sturen met wat je nog zoekt wie weet kan ik je helpen of aan adressen..

    [quote quote=18339330]<p abp=”1149″>Waanzinnig! Rene, je bent wat mij betreft de uitvinder van de tijdmachine! ?

    <p abp=”1150″>Heeft hij nou alleen nog naafkapjes nodig?

    [/quote]

    haha valt mee hoor, nee dit zijn oude velgen de nieuwe liggen klaar met nieuwe banden en naafkapjes deze velgen op de foto zijn hele oude velgen daar is hij ook mee naar de spuiter geweest.

    #18339842

    Vandaag de laatste loodjes gedaan, andere velgen gemonteerd met nieuwe banden, airco leiding en nog paar kleine dingetjes, auto is zo goed als klaar nog wat problemen met de remmen maar dit word spoedig opgelost. En natuurlijk voor de kenners de originele leistriz einddemper waarmee ze in 1994 mee van de band rolden met ronde eindstukken.









    einde restauratie van deze astra en nu ervan genieten….

24 berichten aan het bekijken - 51 tot 74 (van in totaal 74)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.