Reset Digi dashboard. Electische schema?

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Reset Digi dashboard. Electische schema?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224653

    Hallo,

    Graag zou ik in mijn Commodore C een digitaal dashboard maken.
    Nu is mij al verteld dat ik een dashboard van een Rekord E2 nodig ben.

    Maar nu is de vraag: Is het mogelijk om een digitaal dashboard te resetten. Zodat KM ton teller weer op nul staat.

    En moet ik verder nog op iets letten bij het verbouwen van het dashboard.

    Alvast bedankt!:wors

    #17711734

    Je moet ff zorgen dat je een huis krijgt waar de tellers inkomen dat dat van een E2 Rekord is idd.

    Verder moet je zorgen dat je de kabelboom van het digidash ook hebt en dat je een impulsgever gebruikt met 6 impulsen.

    Ik weet zo ff niet of de stekker verbinding tussen auto en dashbord bij een A1 en A2 gelijk is,maar dat zal wel niet veel schelen zijn beide van die ronde stekker maar of de digidash kabelboom op de Commo C kabelboom past vraag ik me af,maar dat kun je alijd wel passend maken..En hoogst waarschijnlijk past het.

    Verder kun je het digidash gemakkelijk op 0 zetten,uit elkaar halen en dan kun je zo de cijfers verdraaien..Wel met beleid doen is breekbaar spul,die aandrijving.

    #17711735

    Okay

    Dank je wel GSE voor de informatie.

    Heb het dashboard waarschijnlijk zaterdag binnen.
    Had niet verwacht dat er nog bewegende delen in zaten.

    #17711736

    Dagteller en kilometer teller zijn analoog en worden door een motortje aangedreven.

    #17711737

    en digiteller van een rekord zou ik niet nemen dan klopt je toerenteller niet.

    #17711738

    Okay op het klokkenspel zit een schakelaar voor 4 of 6 cilinders.

    Kilometer teller staan nu weer op een gewenste stand.

    (Van 330.000 naar 160.000) Laat de RWD het maar niet weten:agent :vertag

    Maar zit nu met het aansluiten van het apparaat.

    http://www.senatorman.de/lcd_senator_a2.htm geeft veel informatie.

    Maar nog niet 100%. (Nu is mijn Duits ook niet geweldig.:thumbdown)

    Naast de ‘normale’ ronde aansluiting heb ik ook nog verschillende andere kabels/ connecties.

    Bruin-wit Eventueel koppeling of controle handrem.
    Bruin-wit stekker Eventueel koppeling of controle handrem.
    Blaauw-geel Olie druk.
    Groen Toerenteller.
    Blaauw-rood ?? Gaat van dashboard 2x blaauw-rood naar 1x blaauw-rood
    Blaauw-wit Plus voor de/ het voltmeter
    Groen-grijs ??

    Pulsgever:
    Blaauw-rood
    Bruin
    Zwart

    Verder heb ik nog 1 kabel waar op stond dat deze naar de zekering kast liep.
    2 Kabels:
    Groen-grijs
    Zwart-paars (lila)

    Dus heeft iemand hier ervaring meer, of eventueel een elektronisch schema van een Senator CD A2 /Monza A2 GSE?:thumbup

    Alvast bedankt:wors

    #17711739

    ja ik heb daar wel een schema van
    maarrrrrr
    ik zit midden in een verhuizing en al mijn schema,s zitten in een doos waar ik nu dus niet bij kan

    maar wat ik weet is

    grijs/groen —-dimmer dashsverlichting
    blauw/wit— is volgens mij plus voor dynamo

    Pulsgever:
    Blaauw-rood—-pulsesignaal naar digi
    Bruin


    massa
    Zwart—-geschakelde plus

    de rest weet ik zo ook niet uit het hoofd:hmmz

    #17711740

    Heb nu alles aangesloten zo als het hoort. (voor zo ver ik kan zien)

    http://www.senator-monza.de/?z0DRJRUTmMTM9QUSNNVTmUzN9QUSF10UmUjM8lTM9EkUBBVT

    heeft erg geholpen.

    Maar de achtergrond lampjes branden nu allen. :(

    Er komt dus geen ‘check’ dat alle LCD onderdelen even beginnen te branden.

    Is er een manier om het functioneren van het dashboard te controleren?
    Als dit allen kan met het aansluiten van de Massa (bruin) en de geschakelde plus (zwart) dan is het het dashboard.

    En zit nu nog met het A2 dashboard wat niet naat loos op me Commodore C past.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.