Renovatie Kadett E

Forumindex Forums Modellen Kadett Renovatie Kadett E

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259512

    Hallo medeforumers!

    Mijn oom rijd in een Kadett E. Een 1.4i uit ’92. In september moet deze wagen weer een verse APK krijgen.
    Omdat de Kadett LA / RA wat bobbeltjes ging vertonnen en de dorpeltjes lichtelijk gaar begonnen te worden heeft hij besloten om een voorkeuring uit te voeren bij de APK garage. Dit om eens even te kijken wat er allemaal uit zou komen als hij in september voor de APK zou komen.
    Echter een hele lijst. (weet ff uit mn hooft niet mee hoeveel punten)
    iig de bodem (bij de pendalen) rot
    Dorpel LV rot
    LA achterste deel rot
    LA lekbak rot
    Dorpel R + lekbak voor rot
    RA wiel bak rot / weg… :(
    RA lekbak rot
    Schokbreker houder RA roestig / rot

    ivm de de tijd besloten om de rotte gedeelten eruit te slijpen

    Al met al blijft er niet veel over…

    #18162162

    De houders van de schokbreker gedemonteerd

    Na schoonmaken en vervangings metaal

    Houder is weer terug gezet op de originele plaats. (geen foto)

    #18162163

    RV tot RA alle platen eruit

    [IMG]http://i55.photobucket.com/albums/g130/Rur_photos/null_zps3f3b25ef.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;[/IMG]

    Laswerk mede mogelijk gemaakt door dit fantastische puntlas apparaat

    #18162164

    Vloerdeel / pendaal gedeelte ook erg rot. Hier het eea uitgeslepen

    Weer schoon metaal na stralen

    Nieuw lipje

    #18162165

    Vervangen plaatdelen in de plamuur

    #18162166

    Goed bezig. :thumb :thumb
    Niet vergeten na het spuitwerk, de holle ruimtes ff te behandelen.

    #18162167

    Lekker bezig geweest!

    #18162168

    :wors Goed bezig!

    #18162169

    Hoe is het mogelijk………..een Kadett uit 1992 en al zover heen.Mijn Kadett uit 1988 heeft nu pas een plekje op het rechterachterspatbord en een hoekje links achter.Verder is ie keihard.

    Ik ga toch zeggen dat komt omdat ik een automaat heb.Deze zijn volgens mij beter geconserveerd.

    Maar toch petje af voor al het werk wat je doet om dit prachtige model de weg op te krijgen.Ga zo door!!!!!!!!

    #18162170

    Ik denk dat de originele NL harde kadettjes die er nu nog rondrijden gewoon niet altijd buiten hebben gestaan en of lang bij 1 zuinige eigenaar hebben gestaan.

    Die Kadettjes E begonnen volgens mij al te roesten bij het uitrijden van de fabriek…

    #18162171

    @ Saluma, waarom zou een automaat beter geconserveerd zijn?

    #18162172

    Fantastisch dat je een E Kadett van de sloop weghoud, HULDE :wors :wors :wors :wors
    Heel veel success ermee en maak er wat moois van !!

    Rik ;)

    #18162173

    @Mr.F wrote:

    @ Saluma, waarom zou een automaat beter geconserveerd zijn?

    Tja,daar heb ik geen antwoordt op Rik,maar het valt me op dat de Opels met een automaat er beter uit zien dan een schakelwagen.(niet negatief bedoeld natuurlijk).

    Misschien heeft het ook met het bouwjaar te maken,aankoop van het staal of zo iets dergelijks.Dat er in een bepaald bouwjaar beter staal geproduceerd is.Eigenlijk iets om te onderzoeken waarom ik denk dat het zo is.

    #18162174

    Saluma:

    Mr F vroeg dat hoor, ik niet :jerry

    Rik ;)

    #18162175

    @KadAstra-EF wrote:

    Saluma:

    Mr F vroeg dat hoor, ik niet :jerry

    Rik ;)

    Oeps,sorry Rik hahahaha ik heb het een beetje druk gehad van de week.

    En ach,wat maakt het uit,jij rijd ook Opel hahahaah

    #18162176

    Kan het niet gewoon zo zijn dat automaten de echte burgerbakken waren en daardoor verhoogde kans op weinig rijden door pekel/ellende en verhoogde kans op binnen stallen :?:

    Het was mij ook opgevallen dat je enkel nog redelijke automaten kan vinden of misvormde/afgetrapte GSI’s vol tupperware. En uiteraard cabrio’s.

    Gr
    Marcel

    Ps hulde voor je inspanningen deze Kadett op de weg te houden.

    #18162177

    @turbo.d wrote:

    Kan het niet gewoon zo zijn dat automaten de echte burgerbakken waren en daardoor verhoogde kans op weinig rijden door pekel/ellende en verhoogde kans op binnen stallen :?:

    Het was mij ook opgevallen dat je enkel nog redelijke automaten kan vinden of misvormde/afgetrapte GSI’s vol tupperware. En uiteraard cabrio’s.

    Gr
    Marcel

    Ps hulde voor je inspanningen deze Kadett op de weg te houden.

    Idd.
    Daarbij komt dan nog dat een groot deel van de 3drs hand. door jongeren opgereden/verkracht zijn waarschijnlijk zoals nu bv gebeurd met de astra g / corsa c..
    Daarmee bedoel ik veel rijden zonder goed onderhoud , aftrappen e.d.
    Dat zal altijd zo zijn en gaan toch?

    #18162178

    Absoluut, zo zal het altijd blijven en die er over 30 jaar nog zijn, zijn voor liefhebbers interessant en meestal redelijk onderhouden.

    #18162179

    Goed werk hoor, en alles wordt ook goed aangepakt, tot aan de echt gevaarlijke delen toe! Super!

    En idd. meestal rijden bejaarden in automaat auto’s en die hebben vaak een leuke hut gescoord met garage in de gloriedagen, zodat het wagentje mooi droog kan staan. Daar naast gaan die bij koud weer eerder bij de kachel zitten en iemand die werkt scheurt er mee door de pekel om op werk te komen. Dat somt denk ik aardig op waarom automaatjes er vaak wat beter bij staan.

    #18162180

    Ff een tegenslagje.. We dachten weer te kunnen gaan opbouwen, denk ik ff kijken bij de achterste veerschotels.. LA was kroepoek, RA was redelijk maar na een beetje frikken was deze toch ook rot.. Dus 2 nieuwe veerschotels besteld.. Weet iemand hier of de veerschotel rubbers nog ergens te krijgen zijn? Ik heb al zitten zoeken maar kom er niet echt verder mee…

    #18162181

    Mocht het niet lukken rubbers van een Lanos of Nexia pakken, en in het ergste geval die van een e30, die passen ook prima!

    Even bij de Chevrolet dealer vragen naar 96179844 en dat zou ik maal 4 doen, maar als je persé die opengewerkte rubbers er tegen over wilt ook 96099946 of 90305263 of 90216140. Ik heb zelf altijd boven en onder met rubber bol, dat beschermd je veer wat beter bij een doorslag. Deze nummers zijn uit de EPC van de Lanos, zelfde as…

    #18162182

    Ehm, ik heb net de rubbers besteld bij de dealer, als je ze wilt overnemen graag….

    Zoals in onderstaand topic dacht ik verhogings rubbers te hebben gevonden, maar zijn dus gewoon standaard. Betaal ik de verzendkosten ok?

    viewtopic.php?p=2346855#p2346855

    #18162183

    Ik zit je topic net te lezen.. geinig dat er meerdere mensen mee bezig zijn. Zijn het de standaard rubbers voor achter en alle 4 met een bolling?
    Doe ff een prive bericht met je prijs!

    Gr

    #18162184

    De vaste brandstofleiding (metalen leiding) is ook rot/lek. Nou kan ik dat natuurlijk ook vervangen voor een flexibele leiding, maar is er ook nog een vaste (voorgevormde) leiding te krijgen?

    #18162185

    Er zijn mensen op tegen, maar ik rij al jaren met 8mm koperen vrachtwagen remleiding als brandstofleiding en heb er nog nooit problemen mee gehad. Dat is ook metaal, en mooi in vorm te buigen met de hand… En je kunt er knelkoppelingen, duimse verlopen en slangverlopen voor krijgen wat prachtig afsluit er op…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.