Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Remverschil achter
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
30 maart 2013 om 13:46 #17256666
Misschien dat iemand mij kan helpen met het volgende:
Mijn corsa is vorige week niet door de apk gekomen. Ik had dit op tijd gedaan zodat bij eventuele mankementen ik nog de tijd had om het op te lossen, en er nog mee kon rijden. Problemen waren:
– accu zat los
– beide handremkabels moesten vervangen worden
– remverschil achterBovenste 2 zijn nu opgelost. Echter het remverschil is nog niet weg. Heb van binnen de trommels schoongemaakt en opgeschuurd. Even bij de garage geweest om te kijken of het verschil weg was maar nog precies hetzelfde (60%). De man van de garage (heel behulpzame man) heeft het ook nog geprobeerd met de handrem en daar was het verschil hetzelfde. Conclusie: het probleem zit m waarschijnlijk niet in de remcilinder.
De auto remt aan de rechterkant minder als de linkerkant. En in de rechterkant was het wel wat vochtig van de binnenkant (waarschijnlijk toch een remcilinder die door de jaren wat gelekt heeft. Dit heb ik verteld en de man van de garage heeft mij geadviseerd om met een brander dit eruit te ‘stoken’, en dit advies wil ik dus gaan opvolgen.
Mijn vraag is: Hoe moet ik dit doen? Gewoon de trommel eraf halen en de brander op het hele binnenwerk van de rem zetten? Natuurlijk niet met een mega vlam maar zo dat het voldoende is om dit weg te branden?Eventueel als iemand ditzelfde heeft gehad en dit op een andere manier ook op heeft kunnen lossen zijn reacties ook welkom. Moet de auto woensdag weer laten keuren dus kan er t/m maandag nog aan werken. Dinsdag heb ik m eigenlijk weer nodig.
groetjes en alvast bedankt
30 maart 2013 om 13:52 #18122397-Trommels goed afgesteld?
– hele systeem uit elkaar halen en alles goed schoonmaken met remmenreiniger en een oude doek. Een vlam lijkt me een beetje onzinnig hoewel ik graag vuurtje stook.
– Contactvlakjes van je remvoering op de ankerplaat zijn vaak roestig waardoor de voering niet soepel meer glijd. glad schuren en een BEETJE kopervet erop smeren tegen het roesten.In hoeverre is zijn de trommels en voering versleten? Als de trommels tever zijn uitgesleten houd het op den duur ook op met remmen.
30 maart 2013 om 13:57 #18122398Hoe zit dit met afstellen precies dan? Dacht dat deze automatisch gesteld worden. K ben wat dit allemaal betreft nog maar een leek maar ik wil wel graag zoveel mogelijk zelf doen.
En met de vlam is omdat het juist aan de rechterkant nat was binnenin en links mooi droog.30 maart 2013 om 14:02 #18122399Dat natte zal wel remvloeistof zijn, kun je met remmenreiniger+ doek ook verwijderen.
Dat auto stel systeem werkt vaker niet dan wel, zit ook vaak vast door aangekoekte zooi op de schroefdraad. Afstellen is een beetje trial and error, gewoon instellen, trommel eroverheen schuiven en draaien. Je moet de voering net horen schrapen.
Als de trommel nog goed nat is van binnen zou ik even de remcilinder nakijken (zitten aan beide kanten 2 rubbers, die even aan de kant doen en kijken of je vloeistof ziet) Zoja vervangen door eventueel een sloop exemplaar die droog is. Daarna ontluchten.
30 maart 2013 om 14:08 #18122400oke,, stomme vraag, hoe stel ik deze af? ga de trommel zo openhalen, dus misschien dat ik het zelf dan al zo zie maar denk vraag het toch even na. En denk dat hij het stoken bedoelde zodat ik niet de hele rem uit elkaar hoef te halen. Ben hier een beetje huiverig voor namelijk:P moet het zooitje nog in elkaar krijgen, of is dit goed te doen?
30 maart 2013 om 14:16 #18122401@.B4R7. wrote:
Hoe zit dit met afstellen precies dan? Dacht dat deze automatisch gesteld worden. K ben wat dit allemaal betreft nog maar een leek maar ik wil wel graag zoveel mogelijk zelf doen.
En met de vlam is omdat het juist aan de rechterkant nat was binnenin en links mooi droog.Die automatische afstelling blijft ook wel eens hangen.
Heb ik ook een keer gehad.
Goed schoonmaken.30 maart 2013 om 14:23 #18122402Wat uit elkaar halen, remsysteem? van te voren foto maken, weet je weer hoe het terug moet. Net lego.
alles demonteren en lekker goed schoonmaken.
30 maart 2013 om 14:30 #18122403Als het bij alle corsa`s hetzelfde is, ik heb foto`s van de mijne gemaakt 3 jaar geleden.
Ook door een probleem met de remmen.
Zou het zijn kan ik ze wel posten.30 maart 2013 om 14:55 #18122404@joop1970 wrote:
Dat natte zal wel remvloeistof zijn, kun je met remmenreiniger+ doek ook verwijderen.
Dat auto stel systeem werkt vaker niet dan wel, zit ook vaak vast door aangekoekte zooi op de schroefdraad. Afstellen is een beetje trial and error, gewoon instellen, trommel eroverheen schuiven en draaien. Je moet de voering net horen schrapen.
Als de trommel nog goed nat is van binnen zou ik even de remcilinder nakijken (zitten aan beide kanten 2 rubbers, die even aan de kant doen en kijken of je vloeistof ziet) Zoja vervangen door eventueel een sloop exemplaar die droog is. Daarna ontluchten.
Oke, heb deze rubbers net aan de kant gedaan en beide loopt meteen vloeistof uit. Toch remcilinder lek dus?
Kan dit kloppen met wat de monteur zei, omdat hij zei dat de remcilinder het waarschijnlijk niet was, omdat met alleen de handrem het verschil exact hetzelfde was?30 maart 2013 om 14:58 #18122405Als een remcylinder lekt en het komt op de remschoenen terecht, dan heb je altijd remverschil tussen links en rechts.
De handrem trekt aan dezelfde remschoenen als de remcylinder doet, dus als het aan remvloeistof op de remschoenen ligt, heb je dat met beide remsystemen.30 maart 2013 om 18:03 #18122406nog een domme vraag, moet ik alle remmen ontluchten als ik aan 1 heb gewerkt? het gaat om rechtsachter dus het wiel wat het verst van de rem afzit, betekent dit dat ik de rest dan niet meer hoef te doen?
30 maart 2013 om 18:08 #18122407Klopt, zolang het reservoir maar niet leeg is geweest anders heb je lucht in je systeem.
31 maart 2013 om 01:14 #18122408Kan je alleen maar adviseren om nieuwe remcillinders erin te zetten en geen 2 e handse meuk van de sloop, als je rects doet, wees dan verstandig en pak links ook mee, dat heb ik laats met de tigra hetzelfde probleem gehad, bespaar hier niet op, het zijn immers je remmen, zorgen dat je met ontluchten iemand bij je hebt die wat de voetrem bedient, ventiel open draaien, dit meerdere keren herhalen tot er geen lucht bellen meer inzitten
31 maart 2013 om 19:33 #18122409voordat tie gekeurd word een paar keer remmen dat tie warm is
en je moet zeker weten dat je remcilinders goed zijn. en dat er niks vast zit!31 maart 2013 om 19:36 #18122410:jerry
Zou inderdaad 2 nieuwe cylindertjes monteren en alles schoon en gangbaar maken en afstellen.
1 april 2013 om 17:09 #18122411@Martijn17 wrote:
aan de kant waar tie het harst remt een beetje WD40 spuiten. dan word het verschil minder?… of voordat tie gekeurd word een paar keer remmen dat tie warm is
en je moet zeker weten dat je remcilinders goed zijn. en dat er niks vast zit!Zo’n slecht advies heb ik nog nooit gehoord…
1 april 2013 om 18:33 #18122412@TedMechanic wrote:
@Martijn17 wrote:
aan de kant waar tie het harst remt een beetje WD40 spuiten. dan word het verschil minder?… of voordat tie gekeurd word een paar keer remmen dat tie warm is
en je moet zeker weten dat je remcilinders goed zijn. en dat er niks vast zit!Zo’n slecht advies heb ik nog nooit gehoord…
Ik schrok ook bij het lezen hiervan, WD40 bij je remmen? Ben je wel helemaal lekker??? Volgens mij zijn remmen voor de veiligheid van jezelf en mede weggebruikers. En dien je het niet maar voor de gek te houden voor de APK.
1 april 2013 om 22:23 #18122413Heb 1 remcilinder vervangen, dit omdat de heuts er maar 1 op voorraad had, had ze eigenlijk idd beide willen vervangen. Voor de rest is het zaakje nu afgesteld en verschil kan ik terwijl die op poten staat niet meer ontdekken. En voor wat hierboven staat. Het gaat me idd niet alleen puur om de apk door te komen. De apk is op sommige punten inderdaad misschien wat overdreven maar bij zaken zoals remmen gaat voor mij de veiligheid absoluut voor.
Morgen wegbrengen voor de apk en hopen dat alles goed (dus veilig) is.
groetjes2 april 2013 om 08:30 #18122414De remtrommels worden nog wel eens vergeten als het gaat om periodiek onderhoud. Heb een tijdje terug beide remcilinders vervangen en nieuwe remschoenen gemonteerd. Vantevoren alles goed schoongemaakt en een beetje kopervet gesmeerd op de plekken waar de remschoenen over de ankerplaat wrijven. Daarna handrem opnieuw afgesteld, verse remvloeistof erin en hele systeem goed ontlucht. Remde weer als nieuw uit de fabriek en op de remmenbank bij de APK precies gelijke remwerking aan beide kanten.
Altijd de remonderdelen aan beide kanten vervangen, anders blijf je kans op verschil links/rechts houden.
En WD40 op remonderdelen spuiten is inderdaad totaal onverantwoord.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.