Remus powerizer

Forumindex Forums Modellen Tigra Remus powerizer

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230422

    Hallo,
    ik kwam dit tegen op de site van Remus:

    http://www.remus.nl/powerizer.htm

    persoonlijk geloof ik er niks van wat er staat. Weet iemand of je hier echt meer vermogen mee krijgt?

    #17787949

    Dat zijn kastjes die bepaalde signalen van bijvoorbeeld de lambdasensor of luchtmassa meter beinvloeden. De computer krijgt andere signalen binnen waardoor die meer brandstof in gaat spuiten.

    Niet helemaal zoals het hoort, aanpassingen maken doe je in de computer, niet bij een sensor.

    #17787950

    het zou het brandstofverbruik doen afnemen, maar volgens mij is het eerder andersom of niet?

    #17787951

    als het de motor meer vermogen geeft en je rijd nogsteeds even rustig dan zou het een brandstof besparing opleveren.

    maar vaak koop je zo iets niet om rustig mee te rijden, dus verbruikt hij in de praktijk meer.

    en ja je kan beter op maat laten chippen, dit is het voor de gek houden van de ecu…

    #17787952

    kan je eigenlijk een standaard 1.4 blokje uit een Tigra laten chippen?

    #17787953

    dit is wel mogelijk maar je zou er niet veel mee winnen.

    ik zelf heb mijn c20xe laten chippen met cold air intake plus open uitlaat.

    dit leverde mij 20 pk extra op

    ik denk een 1400 max dan toch 10 tot 13 pk er extra uit kan halen.

    chip tunen heeft alleen zin als je een turbo auto hebt.

    #17787954

    Chip tunen heeft alleen zin als je een turbo hebt????????

    Das onzin:P

    #17787955

    10 tot 13 pk winst is wel heel optimistisch,
    volgens mij mag je al in je handjes klappen als je met een 1.4 16v ecotec meer dan 5 pk winst heb met chippen.
    Of je moet al meer opgevoerd hebben aan je blok.

    #17787956

    chippen wordt meestal ook afgeraden bij een (standaard blok) 1.4 of 1.6 omdat het weinig zin heeft..
    voor dat geld heb je een leuke mantzel of dbilas powerbox ofzo..

    #17787957

    bedankt voor de info, ik weet genoeg haha :D

    ben wel aan het denken over een mantzel powerbox, krijg je hier wel wat meer vermogen mee? Of moet er dan nog meer worden aangepast?

    #17787958

    ik vond deze powerbox voor de Tigra (http://www.crooketuning.nl/). Op zich niet duur volgens mij?

    #17787959

    Klopt, levert dan ook minder op dan de ”grote merken”

    willem

    #17787960

    oke, dus je raad deze eigenlijk af?

    #17787961

    ik heb nu 3 motoren met Kopschade gedemonteerd welek gemonteerd waren met een Crooke box.

    bij 2 was een verbrande klep de oorzaak, bij de ander geen compressie en veel carterdruk.

    in alle gevallen liepen de verbrandings ruimten, van donker naar licht van kleur.

    ik weet niet of ze inmiddels verbeterd zijn, maar ik vind onglijke verbranding in de cilinders wel een listig iets.

    echter bij mijn motor met een mantzel box zijn mijn bougies en waren de verbrandingsruimte van links naar rechts egaal van kleur, dan heb je gelijke verbrandingen, zoals het hoort, en dat ondanks de lambda meting op 1 cilinder plaatsvind.

    Willem

    #17787962

    met andere woorden, goedkoop is duurkoop ;)

    liever een paar weken extra sparen voor een goed merk dan
    met stukken staan :)

    #17787963

    zijn mijn bevindingen hoor.

    Ik wil de verkoper van deze spullen natuurlijk niet benadelen, maar ik ben wel liever eerlijk.

    Willem

    #17787964

    top uitleg!

    inderdaad dan maar even wat meer sparen voor een goede.
    Is de Mantzel wel een goede of zijn er nog betere?

    #17787965

    denk als je mantzel of dbilas neemt dat je één van de beste heb

    #17787966

    Dbilas zijn nog nieuw te krijgen, dat geld ook voor de Lexmaul voor deze motoren.

    De Mantzels zijn met uitsterven bedreigd.

    Willem

    #17787967

    welke kun je dan nog het beste nemen?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.