Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Remschijven op ?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2013 om 15:51 #17259207
Hoi allemaal
ik vraag me af of dit “normaal” is heb een corsa diesel 1.3 eco Bj 2011 en plots kort geleden een vreemd geluid me vrouw ging naar de opel garage en die zei
dat de schijven totaal op waren toen stond er 55.000 km op de teller is dit gewoon? het zijn trouwens voor 95 % Snelweg km volgens opel nederland is dit normaalmaar dit zit me toch niet lekker en mijn vrouw ook niet misschien heeft iemand een idee om verder aan de straat te timmeren ….en eventueel andere middelen
aan te pakken de kosten waren [net voor dat we op vakantie gingen net geen 500 euro !! 465 op precies te zijnIk vind dit gezien mijn opel verleden wij rijden al jaren dit merk uit den boze ….nog nooit meegemaakt
Wij wachten jullie ideen af
mvg jan
14 juli 2013 om 16:19 #18159494Ligt er maar net aan hoe er geremd wordt. Elke keer slepend remmen van 120 naar 0, dan zal het je aardig lukken om de schijven op te krijgen, maar vaak gaan eerder de remblokjes de prullenbak in.
Je zou het eens zelf makkelijk kunnen controleren door aan de ‘rand’ van de remschijven te voelen hoeveel er van de schijf afgesleten is. Zit er een aardig scherpe rand; dan kunnen ze al aardig heen zijn, maar voel je een klein randje; dan probeert de dealer er gewoon misbruik van te maken, wat niet ongewoon is.
Maar om naar punt 1 terug te gaan; wat voor geluid is het precies?14 juli 2013 om 16:47 #18159495Ik wou iig het oude spul zien. En laat je niet afschepen met een remschijf van een andere auto ;)
55.000 is weinig voor remschijven, maar niets is onmogelijk.
Als bijv de remklauw vast zit en hij remt maar op 1 kant goed komt er roest op de schijf. Wat er dan niet goed af te halen valt. Dan is het wel gebeurt met de schijf.
Zelfde geld voor diepe slijtranden. Maar dan nog is 55dkm wel erg vlot.14 juli 2013 om 17:36 #18159496Vraag eens een ”handig persoon” in je omgeving als je er zelf geen verstand van hebt, en luister niet meteen naar de dealer. Kan best nog wel eens meevallen, heb niet zoveel vertrouwen meer in de dealers qua eerlijkheid. Maar niets is natuurlijk onmogelijk ;)
14 juli 2013 om 18:35 #18159497Wat betreft het “geluid” dat wij zo af en toe konden waarnemen, soms ook in een bocht naar links/rechts was net iets van ijzer op ijzer, maar niet echt op de voorgrond-> radio uit dan was het waarneembaar maar niet altijd…maar goe deen goede les voor de volgende keer Want ik heb net met ene andere opel dealer contact gehad en die rekenen ruim 100 euro minder voor de zelfde onderdelen inclu wij voelen ons Flink in de maling genomen andere stappen gaan we nog overleggen dit kan echt niet vind ik/wij
als aanvulling een citaat uit het Email contact wat wij hadden met opelDaarnaast laten wij u ook weten dat de Opel Corsa 1.3 in zekere zin een vrij zware auto is wat op het eerste oog niet zo lijkt. Dit speelt natuurlijk ook een rol in de slijtage van de remmen in combinatie met rijstijl, belading, wegdek waarop gereden etc. In dit geval is het dan ook niet onwaarschijnlijk dat de remschijven richting de 60.000 kilometer aan vervanging toe kunnen zijn.
Daar remschijven slijtageonderdelen zijn die onder invloed staan van externe invloeden en sowieso om de zoveel tijd vervangen moeten worden, worden deze niet gedekt onder de garantievoorwaarden van Opel Nederland.
Wij kunnen ons voorstellen dat dit standpunt door u als teleurstellend ervaren kan worden. Toch vragen wij uw begrip voor het feit dat wij één lijn moeten trekken bij het toepassen van de garantiebepalingen van Opel Nederland.
ja jaTot zo ver bedankt voor het mee kletsen :thumb
14 juli 2013 om 19:00 #18159498Misschien heb je de remblokken wel zover opgereden dat het ijzer in de schijf is gaan vreten/schuren dat alleen remblokken vervangen weinig zin had.
En wat Opel zegt klopt ook, heb al meerde Corsa’s gehad die bij hun eerste beurt 30.000 remblokken vervangen moesten worden.
14 juli 2013 om 19:08 #18159499heb al vaker gehad dat de schijven rond de 60.000 km op zijn hoor
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.