remschijven met gaatjes

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum remschijven met gaatjes

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 50)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214731

    Hallo, hier ben ik weer!
    Mijn broer zegt: dat ik nieuwe remschijven zou moeten kopen. Nou ben ik op internet aan het kijken en zie ik in de webwinkel van Duparts remschijven met gaatjes erin, wat er wel grappig uitziet, denk ik als je naar je banden kijkt.
    Maar is dit wat? Want ze zijn duurder dan andere schijven die ze ook verkopen. Wat is het verschil? En wat zouden jullie doen? En moet ik dan ook remblokken kopen of zo? Of hoeft dat niet?
    Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen, groetjes van mij:hmmz

    #17558987

    dat zijn geperforeerde schijven.

    puur voor extra koeling . . . daarom worden ze in de auto sport gebruikt.

    maar ze zijn inderdaad ook gewoon . . . leuk :)

    #17558988

    Regel 1 als je de remschijf vervangt ALTIJD remblokken vervangen.

    En die perforatie is inderdaad voor een betere koeling.
    En staat mooier als je het mij vraag.

    #17558989

    de remschijven met gaatjes en gegroeved zijn sportievere remmen en zijn beter gekoeld dus ja het is beter als orgineel mits je ook remblokken erbij neemt. is zo ie zo aan te raden als je nieuwe schijven neemt.
    dus kort gezegt de gegroevde en geboorde geven betere remkwaliteit en zijn koeler.

    maar als ik jou was zou ik is hier kijken http://www.autopartsonline.nl/nl/index.php?show=startpagina&taal=nl heb zelf geen band met de zaak maar scheelt wel veel in je beurs.

    #17558990

    Die schijven met gaatjes, heten geperforeerde schijven. Ik heb ze zelf ook, van Zimmermann. Deze zijn 50 euro duurder dan de originele schijven (200 euro geloof ik), maar ik vind ze wel mooier. Ik heb zelf ook zimmermann remblokken erbij, maar de originele remblokken van GM zouden ook gewoon kunnen. Maar let er wel op dat er een grote kans is dat je schijven herrie gaan maken tijdens het remmen. Dus dat is wel een nadeel van geperforeerde schijven. En qua remkracht maakt het helemaal niks uit, dat blijft gewoon hetzelfde. Is puur voor de looks!

    Hier mijn schijven:



    Dus wat heb je nodig:

    – Remschijven (Zimmermann of Brembo, is zeer goeie kwaliteit maar wel prijzig)
    – Remblokken (Zimmerman of red/greenstuff of pagid of gewoon originele GM remblokken)

    #17558991

    leuk dat ze inderdaad leuk zijn, maar moet ik dan ook speciale remblokken kopen?:cool

    #17558992

    Nee dat hoeft niet perse, maar kan zijn dat met de originele remblokken de schijven na een tijdje herrie gaan maken tijdens het remmen. En die kans is kleiner als je sportremblokken neemt. Ik zou als ik jou was bijvoorbeeld Greenstuff remblokken nemen. Deze had ik er eerst ook op zitten en die waren erg goed en slijtvast!

    #17558993

    Ik heb op die link zitten kijken, maar volgens mij is die winkel wel duurder? Of doe ik het nu niet goed?

    #17558994

    ga in ieder geval niet zitte krenten op remmerij!!!
    is op zich best belangrijk onderdeel ;) . . . ga iig voor kwaliteit wat iets duurder is.
    Zoals bv Brembo als schijf.

    #17558995

    brembo schijven kosten voor de 4 gaats 70 euro per stuk
    heb ze net besteld king:

    #17558996

    Jep en zimmermans kosten 100 per stuk

    #17558997

    krenterig??nou ben ik misschien ouderwets hoor maar bijna 170 euro, 350 hollandse guldens vind ik best wel pittig …………….

    #17558998

    170 euro is een redelijke prijs voor geperforeerde schijven hoor. Is zeker niet duur. Maar wat Bas probeert te zeggen is dat je absoluut niet moet bezuinigen op remmerij, en dat het gewoon verstandig is een goed merk te nemen zoals brembo of zimmermann. En dat geldt ook voor je remblokken. Je betaalt er misschien meer voor, maar dan heb je ook wat. En ik zie nu op de site van duparts dat het zimmermann schijven zijn, dus dat is prima spulking:

    #17558999

    origineel gepost door martklanderman
    170 euro is een redelijke prijs voor geperforeerde schijven hoor. Is zeker niet duur. Maar wat Bas probeert te zeggen is dat je absoluut niet moet bezuinigen op remmerij, en dat het gewoon verstandig is een goed merk te nemen zoals brembo of zimmermann. En dat geldt ook voor je remblokken. Je betaalt er misschien meer voor, maar dan heb je ook wat. En ik zie nu op de site van duparts dat het zimmermann schijven zijn, dus dat is prima spulking:

    gij slaat um de spijker op z’n kop ;)

    #17559000

    dank je wel hier heb ik wat aan, maar ik wist niet dat verschillende merken ook verschillende remschijven maakten, mijn idee was een remschijf is een remschijf en dat je alleen uiterlijke verschillen had maar dat is dus niet zo begrijp ik nu

    #17559001

    Materiaal verschillen..

    als er geen goede legeringen worden gebruikt in schijven kan dat resulteren in minder remmen, sneller faden (doorglijden van de remmen door oververhitting) en kromme remschijven (dr’bibber schijven).

    Willem

    #17559002

    ja natuurlijk…………altijd al gedacht!?! Dit gaat mij boven mijn pet maar dat vind je vast niet erg.
    Ik ben geen techneut, ik kijk alleen maar of het er gaaf of stoer uitziet.

    #17559003

    Remmen worden warm en weer koud en weer warm door wrijving, wrijf maar eens in je handen, dat word ook warm, dat doen de remmen ook.

    als door deze temperatuurverschillen het metaal verkeerd uitzet in inkrimpt kan dit rare gevolgen hebben.

    metaal kan dan vervormen en worden de schijven krom en gaan dan trillen.

    Dit gebeurt ook bij bijvoorbeeld hard remmen in een plas water op de weg..

    Willem

    #17559004

    en daar zijn die gaatjes dan voor?

    #17559005

    kan, ik heb schijven zonder gaatjes maar dan een maatje groter dan origineel, en dat gaat nog steeds goed, ook bij stevig remmen vanaf snelheden van 250km/u naar 80 enzo..

    normale schijven voldoen meestal goed aan wat voor het type auto nodig is.

    zo hebben vectra’s met 4 wielbouten (1.6 t/m 18 16V) schijven van 256mm diameter en 24mm dik met koelsleuven (geventileerd heet dat).

    en de vectra’s met 5 wielbouten (2.0 16V of hoger en alle B2 vectra’s schijven van 288mm diameter en 25mm dik geventileerd.

    ik heb een maatje groter en dat is dan 308mm diameter en 25mm dik geventileerd, voor wat extra remkracht..

    Willem

    #17559006

    jemig ik dacht dat ik het begon te begrijpen maar het wordt steeds ingewikkelder dus toch maar weer naar het begin, het maakt dus eigenlijk niet uit of er gaatjes in zitten dat is alleen maar voor het uiterlijk als je gewoon je een beetje aan de verkeersregels houd.

    #17559007

    voor normaal straatverkeer is evt zonder gaatjes ruim voldoende.

    gaatjes ziet er zeker leuk (en sportiever) uit.

    de meeste doen het ook voor de looks, die remmen met gaatjes erin.

    Let wel goed op bij de aanschaf of je de juiste remmen besteld.

    bijvoorbeeld voor een Vectra-B1 (t/m ’99) 1.8 16V moet je dan remmen bestellen voor 4 wielbouten.

    deze zijn weer anders dan voor een Vectra-B 2.0 16V. met 5 wielbouten.

    Willem

    #17559008

    Sommige schijven trekken sneller krom als je van de snelweg
    afkom en je remt hard door een plas water en bij de stoplichten je rem krachtig vast blijf houden.
    :vertag

    Dus geef je remmen ook rustig de tijd om geleidelijk af te koelen.
    dan heb je er langer plezier van.

    #17559009

    Alle schijven trekken korm als ze heet zijn en je door een plas water rijdt !! DUs……………. niet lekker door de plassen crossen !!
    Wil je de originele remmen en blokken dan kan je kijken bij Brezan ( 180 euro ) of op http://www.ebay.de daar had ik beide voorschijven + remblokken + verzendkosten voor 70 euro !! en daar heb ik 2 jaar prima mee gereden ( en de nieuwe, poolse? , eigenaar zal er ook nogsteeds mee rijden ! ) :angel

    #17559010

    kan iemand mij vertellen hoe je water op je remschijf krijgt zonder dat er iemand voor je rijd?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 50)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.