Remschijven en blokken vervangen, geen druk meer.

Forumindex Forums Modellen Corsa Remschijven en blokken vervangen, geen druk meer.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255673

    Heyy

    Heb toenet me remschijven en remblokken vervangen. Alles zit erop en alles zit goed. Me remslang niet los gehad van de klauw, toch geen druk meer.. nu alles ontlucht en nog steeds geen druk.

    Iemand tips?

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18110846

    heb je al wel paar keer op de rem getrapt ?

    #18110847

    Uiteraard. Motor uit bouwt ie druk op, motor aan valt t weg. Kan me pedaal helemaal indrukken.. wat voor t vervangen van die remmen nog niet was. Toen remde hij gewoon goed.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18110848

    Als je m niet ontlucht krijgt heb je kans dat je de Hoofdremcilinder kapot getrapt hebt.

    ontlucht m eens een keer GOED..

    Normaal hoef je niet te ontluchten als de remblokken vervangen worden.

    Willem

    #18110849

    Nee maar er zat wel lucht in. Hoe verklaar je dat? We hebben geen slangen los gehad niets. Hoe kan je zomaar je hrc kapot trappen dan?

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18110850

    Jup, dit ivm slijtrand, meestal ligt de oorzaak weer bij het onderhoud.

    Als remvloeistof niet vaak genoeg ververst word, komt er veel condens in (water), en dat gaat Corroderen, en krijg je scherpe randjes in de hoofdremcilinder, waar jij als je eindelijk eens je pedaal verder intrapt dan normaal met je dichtingen overheen gaat, en dan kan de boel beschadigen..

    Ontlucht m eerst eens GOED…

    Willem

    #18110851

    Remvloeistof is nog mooi helder.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18110852

    zegt niks over het verleden, maar ontlucht hem eerst maar eens goed, je weet wel hoe dat werkt??

    Willem

    #18110845

    Ja slangetje aan de nippel, olie in een potje.. slangetje in de olie leggen, nippel losdraaien, dan pedaal intrappen en dan tot er olie uitkomt, paar keer pompen en dichtdraaien. Doen we met zn 2en.. en dan de verste klauw als eerst toch?..

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18110853

    Eerst pedaal op druk brengen door te pompen, voet erop houden, nippel losdraaien totdat pedaal een stuk in is gedrukt, niet tot op de grond. Nippel dicht en pedaal rustig op laten komen, te snel en er kan weer lucht inkomen. Hou je vloeistof niveau in de gaten.

    Doorgaan totdat er geen belletjes meer in de slang te zien zijn.

    #18110854

    Belletjes in de slang? Kan je toch niet zien…

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18110855

    In het slangetje op die nippel hahaha
    moet je wel een doorzichtig slangetje nemen he :P

    #18110856

    Inderdaad, anders word het een beetje natte vinger werk.

    #18110857

    Even gegeten. Ook belangrijk.. nu even terug naar de werkplaats met een doorzichtige slang en alles vanachter naar voor weer helemaal ontluchten. Lets hope.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18110858

    Zorg wel dat je slangetje goed op de nippel aansluit. Heb ooit staan kloten met een slang die iets te groot was. Gaan er wel wat flesjes doorheen eer je geen belletjes meer ziet.

    #18110859

    Nou.. alles ontlucht en opnieuw gemonteerd en het werkt perfect. Remt beter dan ooit en dat met nieuwe schijven en blokken :). Was zeker nodig dan. Next worden me trommels.. Zijn wel toe aan vervanging heb ik al gezien. Bedankt iig iedereen!

    Groetjes, Leslie.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18110860

    Vervang gelijk de schoenen mee en let erop dat je de achterwiellagers ook nieuw moet kopen.
    even goed kijken of het echt nodig is dus ;)

    Kan geld schelen.

    #18110861

    Waarom moeten de lagers ook? Ik weet dat de trommels, schoenen en cilinders tegelijk moeten.. Maar lagers snap ik niet helemaal.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18110862

    Garages ‘vergeten’ nog wel eens om de remschoenen te vervangen, terwijl het een klusje van niks is.

    Remtrommels hoef je pas te vervangen als ze (erg) onregelmatig zijn uitgesleten. Kan gebeuren als de voering van de remschoenen op is. Dan gaan de nietjes lekker krassen in de trommel. Remschoenen sowieso vervangen en eventueel de remcilinders. Daarna goed ontluchten en hij remt weer als nieuw.

    Wiellagers alleen vervangen als ze hoorbaar en/of zichtbaar versleten zijn.

    #18110863

    Als je de lagerschalen nog uit de trommel kunt krijgen is dat ook een optie, zijn namelijk geperst.

    #18110864

    ja als je de trommels vervangt zou ik ook de lagers vervangen.
    lagers kosten maar een paar euro

    #18110865

    Beter in één keer goed, dan dat je een tweede keer moet! :jerry

    #18110866

    Lagerschalen kreeg ik er goed uit.
    Ik had me van harde kunststof een paar assen gedraaid, naar de maat van de schalen.
    En klopte ze er redelijk goed met eruit, en ook erin.
    Geen pers nodig gehad.

    #18110867

    Er zit een hap in 1 van me trommels.. vandaar dat ik ze vervang :p lijkt me geen overbodige luxe

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18110868

    Mooie oplossing, sla je ze ook niet zo snel krom met kunstof, moet je alleen wel even een draaibank hebben ;). De kleine heb ik destijds in de nieuwe trommels getikt met een grote dop, ging ook prima.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.