Remprobleem Astra G Z16XE Sport Editon II

Forumindex Forums Modellen Astra Remprobleem Astra G Z16XE Sport Editon II

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur

Hallo,

Ik heb een astra G met Z16XE, hierbij heb ik sinds een dag het probleme dat de auto vrijwel helemaal niet meer remt na een tijdje. Je kunt het pedaal dan tot de bodem trappen en dat heeft weinig effect.

Nu is het vreemde dat het gewoon van de een op andere dag is ontstaan. Remklauwen heb ik nogmaal ontlucht, maar geen luchtbellen te bekennen. Ook wanneer de motor niet loopt ofwel zonder gebruik van de rembekrachtiger remt de auto wel.

Wat zou dit kunnen zijn? Vermoed rembekrachtiger kapot, maar hoe weet ik dit zeker? Of kan de abs pomp of dergelijke nog roet in het eten gooien.

Membraan kapot van de rembekrachtiger, of terugslagklep kapot in de slang van het inlaat naar de rembekrachtiger.

trek eens de slang los op de rembekrachtiger, sist ie lekker is het goed, hoor je niks is een van de 2 kapot.

Willem

Al gedaan, terugslagklepje werkt prima, dacht ik eerst ook. Hoe weet ik zeker dat het membraam stuk is? Of is kwestie van vervangen? Vroeger op ouder autos kon je deze reviseren kan dat bij de astra g ook? Wat trouwens vreemd is is dat die de eerste 500 meter prima remt daarna niet meer. Dus heel erg lek zou het membraam dan niet zijn?

Slang los trekken en horen of ie sist, doet ie dat niet is het membraan lek.

Willem

Je bedoeld dat als ik de slang los trek, dat niet vanuit het slangetje maar vanuit het gat in de rembekrachtiger een sissend geluid hoort te komen? Vermoed ik?

Nu komt er wel een sissent geluid uit maar naar mijn idee veel te weinig. Het is heel zacht en volgensmij moet de slang lostrekken met meer moeite gaan.

kort ssssstt

ik ga het even uitproberen..

Het sist wel gewoon auto staat nu ongeveer een uur stil.

Pedaal erg hard??

Als de motor niet loopt is het pedaal helemaal hard. Als je dan indrukt dan zakt het pedaal net als normaal naar beneden. Laat ik los en rem ik nogmaals, kan ik het pedaal heel makkelijk doorduwen tot de bodem en remt hij vrijwel niet. Laat ik hem dan omhoog komen en rem ik nogmaals zit ik met mn neus bijna tegen de raam en remt die ineens wel goed.

Nu is het remnivau niet gezakt en heb ik eigenlijk mijn remvloeistof nooit hoeven bij vullen na de laatste keer dat de blokken en schijven zijn vervangen. En dit is ongeveer een 20.000 km geleden. Dus lijkt me sterk dat er lucht in de leidingen zit.

Nu heb ik met de opcom abs pomp getest en werkt ook prima. Nog meer opties?

Als alle remslangen (geen bult erop) goed zijn, alle klauwen gangbaar, en alle veertjes en klemmetjes op de remklauwen zitten juist gemonteerd, blijft alleen de hoofdremcilinder over.

Willem

Veertjes / klemmetjes heb ik vandaag gecontroleerd. De hoofdremcilinder is de cilinder die op het membraam zit gemonteerd toch? Waarop het reservoir zit? Nu viel me wel op dat mn remblokken ietwat scheef zijn afgesleten. binnenzijde is 9mm buitenzijde 9,5.

klauw vast waarschijnlijk.

Willem

Maar kan dit dat probleem veroorzaken met vrijwel niet meer remmen pedaal tot de bodem? En dan tweede keer wel remmen? Klauwen zijn eignelijk maar 20.000 km oud dus wel vreemd als ze vast zitten.

jup, je mist zowiezo 1 complete rem op de vooras als ie vast zit..

wat er gebeurt is dat je klauw te ver terug komt als ie los komt, en dan moet je eerst de zooi weer tegen de schijf aan trappen voordat je weer volledige pedaaldruk kan trappen..

Dit is geen lucht in ieder geval.

Willem

Tweede zin is van geval van? Cilinders vast niet toch?
    Heb zoiezo ff een klauw losgemaakt en geremt en cilinders zie je gewoon netjes naar buiten gaan en kan ze ook weer vrij gemakkelijk terug duwen. met wat kracht zonder dat ze echt blijven hangen.

Dus zouden het toch de scheef afgesleten blokken kunnen zijn?

Jup de Cilinders in de remklauw…

Meestal zit de klauw zelf vast en wil niet schuiven over de Bracket.

Willem

Helaas is dat het niet klauwen schuiven er gewoon overheen en cilinders komen er prima uit.

Dan zal je het toch moeten zoeken in de hoofdremcilinder..

Inwendige lekkage.

dan moet je ook eerst drukpompen vooraleer ze remt.

Willem

Wim, heb vandaag het probleem opgelost, Blokken zijn niet gelijkmatig gesleten, waardoor ik bij de rem indrukken eerst de blokken scheef duwde, waardoor ze helemaal de schijf raakte, tweede keer remde dus beter. Nu hebben de blokken vermoedelijk niet goed gemonteerd gezeten, omdat de klemetjes er niet goed hebben opgezeten. Deze heb ik een paar dagen terug goed gedaan en daarna is het remprobleem begonnen.

ja kan ook inderdaad…

Willem

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.