Remprobleem

Forumindex Forums Modellen Corsa Remprobleem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Ik heb in maart dit jaar een Opel Corsa CDTI uit 2007 gekocht, prima auto. Nu merk ik alleen dat wanneer mijn auto een aantal uren in de zon heeft gestaan, het eerste half uur dat ik rij ik de rem maar een heel klein stukje kan intrappen in plaats van “normaal”, de rem blijft heel hoog. Na ongeveer een half uur doet ie het dan wel weer gewoon. Op zich remt hij wel net zo goed maar het is een heel vreemd gevoel. Op andere moment is er niks aan de hand dus volgens mij heeft het echt met de warmte te maken. De garage had er nog nooit van gehoord en geen idee wat het kan zijn..

Kent iemand dit verschijnsel??

geen idee of deze auto een remkrachtverdeler heeft op de achteras, misschien dat deze vast zit? en loskomt met rijden en met stilstaan weer vast gaat zitten?

Kennen doe ik het verschijnsel niet. Maar als de motor uitstaat wordt de pedaaluitslag altijd minder (vooral als je een aantal keer intrapt met niet-draaiende motor), zoals het bij jou het eerste halfuur is (in een ‘goede’ auto). Als dan de motor wordt gestart wordt je rem bekrachtigd, en kan je het pedaal helemaal vloeren…

Ja heb ook al wel gedacht dat het te maken heeft met de rembekrachtiging.. maar wel vreemd dat het alleen voorkomt als de auto lang in de zon heeft gestaan.. Lijkt mij dat het dan wel vaker zou moeten gebeuren en dat het remmen uberhaupt zwaarder zou zijn als de bekrachtiging niet goed werkt.

Nouja, het is de laaste weken warm geweest… Misschien dat ie toen toevallig de geest heeft gegeven?
    Hoelang heb je het probleem al dan? Als de rem nog vastzit en je trapt het rempedaal maximaal in; grijpt de ABS dan ook in? (pedaal trilt dan wat onder je voeten, en je staat snel stil…)

Neem aan dat de garage wel de vloeistoffen e.d. even heeft gecontroleerd?

Het probleem is er sinds het warm is. Heb de ABS niet geprobeerd op t moment dat de rem hoog zit, is niet nodig geweest ;) Moet nog even langs bij de garage, moeten ze hem maar ff goed nakijken, aan de telefoon hadden ze geen idee wat het kon zijn. Misschien ergens een lek in een slangetje of iets..

Kan vanalles zijn in het remsysteem… Zou er proberen niet te lang mee rond te rijden… Zowel voor je eigen als andersmans veiligheid;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.