Remmerij manta, wat te kiezen?

Forumindex Forums Modellen Manta Remmerij manta, wat te kiezen?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222773

    Hallo,

    Ik ben momenteel bezig met de inbouw van een 2.4 in mijn manta B1. Aangezien ik ook het circuit op zou willen t.z.t. wil ik de remmerij aanpakken.

    Graag zou ik tips en het liefst ook hulp met de ombouw willen.
    Mocht iemand ook de juiste materialen hebben liggen is een U2U ook zeker welkom.

    Met vriendelijke groet,

    Pastra

    #17691164

    2.2 schijven met 16v klauwen
    zet ik straks op mijn 2.4

    #17691165

    Heb ook 2.2 eronder met 2.4 erin

    #17691166

    Misschien heb je wat aan deze site: http://www.mantacabrio.nl

    Staan veel mogelijkheden en how2do’s op!!:thumbup

    #17691167

    origineel gepost door eddepet007
    2.2 schijven met 16v klauwen
    zet ik straks op mijn 2.4

    dan kun je denk ik beter die schijven nemen die sniksnak aanbied. Die heb ik hierzelf nu ook op de plank liggen, straks in combinatie met kadett E/calibra/Vectra/Omega A2.4 klauwen.

    Schijven zijn 260×24, iets groter, dus remblokken zitten volledig op de schijf, en ze gaan ook niet zo snel krom:)

    denk dat schijfremmen op de achteras ook geen overbodige luxe zijn, daar heb je ook nog wat keus in, ik ga zelf voor bmw 325 schijven met golf3 klauwen (girling 38)

    #17691168

    Sniksnak?
    Ik heb u2u’s gelezen enz.

    De meeste moeite zal ik hebben met de achteras ombouw. Vind mezelf nog te lomp om ook nog maar ergens de slijptol of weet ik niet wat in te zetten:jerry Daarom ook de vragen enz.

    #17691169

    De remmen van een Senator 3.0 24v werken perfect en er is ook weinig werk voor nodig om ze passend te krijgen.

    #17691170

    Ben bezig met Rekord E 2.2i remmerij te steken op m’n nieuw voorasje, alles samen besteld op http://www.autopartsonline.nl voor rond 350 – 360€ “can’t remember correctly…”

    Greetz Red

    #17691171

    origineel gepost door eddepet007
    2.2 schijven met 16v klauwen
    zet ik straks op mijn 2.4

    dit zou ik niet doen als je ermee het circuit opwil, althans niet de standaard set… Na 4 bochten nordschleife hebben ze er al geen zin meer in, voor op de weg zijn ze super mar op t circuit niet echt.

    #17691172

    En de senator remmerij voldoet wel?

    De achteras moet sowieso voorzien worden van schijven, want trommels kunnen met de remkrachten op bijvoorbeeld het circuit de hitte niet goed kwijt. Maar het ombouwen zie ik niet echt zitten…

    #17691173

    ik heb binnenkort een set te koop,
    3000km oude 2.2 schijven (geventileerd & geboord)
    met 2pots BMW E21 klauwen.

    #17691174

    Maar ik begrijp dat de 2.2 niet geschikt is voor het circuit? Of zijn het de 16v klauwen die er niet voor geschikt zijn? De 2-pots zijn uiteraard wel beter dan de enkelpots klauwen.

    Wat raden jullie aan voor de achteras want moet ook rekening houden dat de manta wellicht het circuit op gaat.

    Even buiten dit topic om: wie heeft er koelslangen liggen om de 2.4 aan te sluiten op de radiateur? En 2 slangen voor naar de kachelradiateur?
    Ik zou daar ZEER meer geholpen zijn:D:wors

    #17691175

    Atec Tuning in Ridderkerk kan remschijven laten maken die gelijk zijn aan de 2.2 schijven, maar wel de juiste diameter hebben voor de 16v klauwen…ietsje groter dus.
    Met een bijpasend setje remblokken ben je dan wel rond de 400 euries kwijt, maar krijg je wel een setje remmen waar hun mee op het cicuit rijden met een Nissan 350.

    #17691176

    ik heb voor de achterzijde e30 325 schijven liggen,
    met adapterplaten die ik op de as moet schroeven, en golf 2 klauwen.

    preciese beschrijving staat op http://www.mantacabrio.nl,
    zoals enkelen al geschreven hebben in dit topic ;)

    #17691177

    Ik heb een setje aangepaste schijven gekocht via marktplaats (volgens mij is dat sniksnak) dus in de juiste maat om met 16v klauwen te rijden. Dat remt prima!

    — John

    #17691178

    ik heb zelf bij biesheuvel een setje wilwoods besteld, word op maat gemaakt en zorgt er zelfs voor dat de spoorbreedte groter word,voor zover dat gaat, zodat ik geen spacers meer hoef te monteren. Bij mij komt er ook bij dat er een iets zwaardere motor in ligt en de 2.2 schijven incl 16v klauwen ook voor op de straat niet meer voldeden kost wel iets van 800 euro maar dan ben ik daar voorlopig mee klaar, hoop ik.

    #17691179

    ik zag in het ascona topic van Mats (Asconac20let) dat die een set van D2-racing heeft gekocht,

    6pots klauwen met serieuze schijven.

    gewoon leverbaar voor kadett/ascona/manta.

    even gekopieerd uit zijn topic:

    Full Car Tuning
    Koperslager 29
    3861SJ Nijkerk
    Tel: +31 (0) 33-2466302
    Gsm: +31 (0)6-41011911
    E-mail: info@fullcartuning.com
    Websites:

    http://www.d2racingsports.nl

    #17691180

    origineel gepost door ShockWave
    Ik heb een setje aangepaste schijven gekocht via marktplaats (volgens mij is dat sniksnak) dus in de juiste maat om met 16v klauwen te rijden. Dat remt prima!

    — John

    ja klopt dat is sniksnak hier op het forum
    ik ga dit ook op de turbo zetten
    ik ben niet echt tevreden over het 2.2 systeem wat er nu op zit

    #17691181

    voor: Volvo 240 remklauwen en schijven van een sierra xr 4×4

    achter: mercedes klauwen(w 123 of zoiets) schijven van een bmw 3 serie e21 van de voorremmen

    #17691182

    @ jaccoooo

    klopt, maar je kan ook honda accord uit 89 schijven gebruiken.
    zijn nog leverbaar bij mijn grossier.nl ofzo.

    dan moet je alleen je naafgat laten uitboren en van steek 4×100 steek 4×92 maken.

    mvg Mats

    #17691183

    origineel gepost door ShockWave
    Ik heb een setje aangepaste schijven gekocht via marktplaats (volgens mij is dat sniksnak) dus in de juiste maat om met 16v klauwen te rijden. Dat remt prima!

    — John

    Heb de schijven weer op voorraad, bij interesse even een u2u.

    #17691184

    en die 16v remtangen zijn dan van een….astra gsi?

    past dit zomaar op het onderstel van de manta?

    #17691185

    Past idd. zomaar.

    #17691186

    ik zou ook voor de volvo 240 klauwen gaan.

    dit is in mijn ogen de enigste knappe oplossing voor circuitgebruik. en zo veel werk is het niet. nou je er toch mee bezig bent!

    #17691187

    origineel gepost door larsjeG40
    ik zou ook voor de volvo 240 klauwen gaan.

    dit is in mijn ogen de enigste knappe oplossing voor circuitgebruik. en zo veel werk is het niet. nou je er toch mee bezig bent!

    en hoe bevallen jou wilwoods, heb je ze al getest?? Vind ze super remmen veeeel beter dan de 16v setup alleen piepen ze heel erg mar da neem ik voor lief

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.