remmen upgrade ascona c 1.6s 1987

Forumindex Forums Modellen Ascona remmen upgrade ascona c 1.6s 1987

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260608

    hallo

    ik heb een vraag omtrent de remmerij/ophanging van een ascona c

    zoals bekend heb ik eens een tigra gehad met een gepepte c20xe erin .. een geweldig blok was dit

    nu ben ik aan het overwegen wat de plannen zijn met de ascona .. van 1 kant houd/maak ik hem het liefst orgineel maar wat nette/sportievere aanpassingen zonder de auto te verpesten is ook een optie ..
    maargoed wat heeeeeeel mischien nog een optie is waar ik over zit te denken is dus een motorswap van de 1.6s naar een c20xe of c20let motor (nog lang niet zeker )

    maar voor dit zal gebeuren is toch echt het onderstel aan de beurt (upgrade)

    om mijn vraag kort te sluiten ..

    wat zijn de mogelijkheden zonder de auto rigoreus te verbouwen ?

    ik heb bijvoorbeeld ook kadett gsi draagarmen en derglijke voorbij zien komen .. is dit zo om te wisselen of is het onderstel van een kadett compleet anders?
    ik heb wel gevonden dat er iets anders is met de veerpoten of kan ik gewoon ascona veerpoten blijven gebruiken ?

    alvast bedankt

    #18173305

    @blue_thunder_1987 wrote:

    hallo

    ik heb een vraag omtrent de remmerij/ophanging van een ascona c

    zoals bekend heb ik eens een tigra gehad met een gepepte c20xe erin .. een geweldig blok was dit

    nu ben ik aan het overwegen wat de plannen zijn met de ascona .. van 1 kant houd/maak ik hem het liefst orgineel maar wat nette/sportievere aanpassingen zonder de auto te verpesten is ook een optie ..
    maargoed wat heeeeeeel mischien nog een optie is waar ik over zit te denken is dus een motorswap van de 1.6s naar een c20xe of c20let motor (nog lang niet zeker )

    maar voor dit zal gebeuren is toch echt het onderstel aan de beurt (upgrade)

    om mijn vraag kort te sluiten ..

    wat zijn de mogelijkheden zonder de auto rigoreus te verbouwen ?

    ik heb bijvoorbeeld ook kadett gsi draagarmen en derglijke voorbij zien komen .. is dit zo om te wisselen of is het onderstel van een kadett compleet anders?
    ik heb wel gevonden dat er iets anders is met de veerpoten of kan ik gewoon ascona veerpoten blijven gebruiken ?

    alvast bedankt

    hoi de kadett draag armen zullen niet passen ascona is heel anders
    je kan de lange subframes van een 1,8 of 2,0 eronder schroeven
    die wat je nu hebt lopen tot einde draag arm en die lange lopen tot de radiator balk dus meer stevig heid
    ascona veer poten kan je gewoon gebruiken als je wilt enigste verschil met kadett astra calibra en vectra is dat de poot van een ascona 2 cm hoger is en ander top lager heeft,en ligt aan t bouw jaar welke veren je hebt konisch of cilindrisch

    ik heb zelf ook een ascona c met c20xe uit 82 en is toch wel wat nodig voor de ombouw

    ik weet niet wat jij voor bak hebt en voor een motor type op dit moment …. maar heb je een 16sh hoef je geen naven te verwisselen voor de assen omdat je al dikke hebt
    als je een f16 5 bak eronder hebt kan je die ook gebruiken
    natuurlijk uitlaat moet aangepast worden
    je moet benzine tank voor injectie hebben en benzine pomp en dikkere benzine leidingen
    zou ook een dikkere radiator gebruiken (2,0)

    #18173306

    de eerste vraag moet zijn welke 1.6 heb een bigblok afmetingen zijn gelijk aan een 2 liter.
    als ji die hebt is het relatief makkelijk ombouwen

    anders goed nadenken struikelblok is de versnellingsbak steun
    die is anders bij een ascona

    #18173307

    hallo .

    het is een 1.6s met OHC motor ?
    er zit reeds een 5 bak onder .. ik heb alleen nog weinig opel(sleutel) ervaring dus weet niet of dat dan de f16 moet zijn ..

    het bouwjaar is 1987 ..

    wat betreft de veerpoten dacht ik als de kadett draagarmen wel pasten of dat ik dan ook perse de kadett veerpoten moet hebben maar als dit onderstel niet past is dat zowiezo geen punt

    als ik het wel doe moet het inderdaad goed gebeuren dus tank van de 2.0 ascona kan ik als het goed is dan gebruiken en 2.0 radiateur etc..

    maar mocht het gebeuren is remmerij prioriteit nummer 1 ..
    dus in principe volstaat de remmerij van een gt versie ook ? of zijn er nog andere mogelijkheden ?

    #18173308

    beide zijn ohc motoren

    de vraag is heb je een f16 versnellingsbak of een andere
    heb je een f16 dan is het redelijk makkelijk.
    heb je die niet komen de veerpoten en de aandrijfassen en bak er ook nog bij
    grotere remmen gaat alleen als nu al op 14 inch rijdt
    of je moet inderdaad gt klauwen vinden alleen die gaan ook vast zitten
    kadett e of astra is beter

    #18173309

    oke oke moet ik daar nog naar kijken ..
    klopt heb ik gelezen heb een site gevonden waar alle info staat voor de liefhebbers :

    http://www.ascona-info.de/Ascona_Bremse.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    bedankt voor de hulp mannen .. ik ga even goed rondkijken en nadenken

    #18173310

    gevonden 60 kw dus als het goed is de 16sv motor ?

    #18173311

    ja dan moet je andere assen en andere naven/poten 16sv is smallblock dus past niet

    gt remmen zijn niet sterk genoeg gewoon die van kadett,astra,vectra,calibra c20xe pakken
    en de achteras met schijven van een vectra a 2.0 (geen vectra a 2000 ,past niet namelijk)

    #18173312

    De achterste naven van een kadett gsi of astra gsi passen ook.Moet je even op http://www.mk2cav.com kijken.Staat volgens mij een soort van how to op voor de schijven achter.

    #18173313

    oke oke .. ik zal verder rondkijken nogmaals bedankt jongens/mannen :thumb

    #18173314

    ja maar dan heb je niet de dikke stabi in de achteras zoals bij de vectra a 2.0 as en je moet dn de vroegste achternaven hebben zonder abs anders passen ze niet

    #18173315

    ja en als je achter schijven wilt monteren MOET je je hoofdremcylinder wisselen.
    en dat op een auto zonder abs en die dingen zijn SCHAARS
    als je dit niet doet is je rembalance in de war en sta binnen de korste keren achterste voren

    #18173316

    klopt idd theunm even niet aan gedacht !

    #18173317

    dit zelf aan den lijve ondervonden

    gelukkig op een plaats waar het kon en toen was er nog geen forum met dit soort tips

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.