Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › remmen
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
17 december 2014 om 08:42 #17269599
k heb een corsa van 2008 nu heb ik nieuwe blokken en schijven erin laten zetten maar mijn rempedaal stond altijd bovenin nu met de nieuwe blokken en schijven moet ik hem wel 10 cm intrappen voor er iets gebeurd kan iemand mij vertellen wat dat kan zijn?
17 december 2014 om 10:22 #18265045Lijkt op lucht in je remleidingen, zou even teruggaan naar de garage want dat is niet goed.
17 december 2014 om 23:16 #18265046djw voor je reactie, maar volgens de garage die ze geplaats heb zijn de blokken zacht en moet het inslijten en dan komen ze vanzelf weer hoger te staan,
18 december 2014 om 20:17 #18265047Heb heel wat remschijven en blokken onder mn auto gehad maar dat he bik nog nooit meegemaakt. Klinkt niet goed in mijn ogen. Pas je titel anders even aan naar: remmen, onluchtingsprobleem?
Reageren er misschien andere met wat ideeën.18 december 2014 om 21:38 #18265048ok wederom dank voor je reactie,
IK laat er een andere garage naar laten kijken dit is niet goed en voelt niet goed.Ik neem zeker het ontluchten mee wat u heb verteld.
Alsnog bedankt voor de reactie,
Mvg Mart
28 februari 2015 om 08:07 #18265049Hoe zou dit afgelopen zijn, Jammer dat Martin dit niet even melde,
Ik heb het zelfde bij de hand, nieuwe remblokken geplaatst, remcilinders terug gedrukt en nu het rempedaal tegen de bodem aan gedrukt, op deze manier kan er toch geen lucht in de remleidingen komen als je de remcilinder gewoon terug drukt?28 februari 2015 om 09:55 #18265050sorry voor late reactie, maar het probleem is nog steeds aanwezig ik snap er niets van er kan toch geen lucht inzitten !? zou je zeggen ik laat er van de week nog ff een keer naar kijken het blijf raar dat ik na nieuwe rem blokken en schijven me pendaal zo diep moet intrappen…wordt vervolgt..
Gr MArt
28 februari 2015 om 11:24 #18265051Kan gebeurt Martin, precies het zelfde probleem heb ik wat jij bespreekt, Ik ga nog even proberen om een andere hoofdremcilinder erin te zetten kijken of het hier aan ligt, kan toeval zijn.
19 maart 2015 om 14:26 #18265052Weet jij al wat van de remmen?? Bij mijn zaten de veertjes niet goed gemonteerd bij de remklauw, en bij toeval de remdruk regelaar zat achter vast , nu remt de Corsa weer super.
19 maart 2015 om 17:35 #18265053sorry voor de late reactie,
Maar mijn remmen zijn nog steeds niet goed, ik heb ze laten ontluchten en me handrem bij laten stellen maar nog steeds pak me rem er laag vind ik zelf, misschien is het idd een optie om toch ook naar die klemmetje te gaan kijken, ik heb een corsa van 2008 een cosa D dacht ik zelf. zit daar geen verschchil in met jou auo ??
Mvg Mart
19 maart 2015 om 17:39 #18265054Onze Corsa is van 1995, maar ik denk dat dit niet veel scheelt van elkaar, dan zou ik ook maar even naar je veren kijken, zonde dat hij zolang stilstaat, of rij je er gewoon mee?
19 maart 2015 om 21:38 #18265055ja ik rijdt er idd gewoon mee, ik moet ermee naar me werk en voor de rest remt die ook wel goed, maar het is alleen dat die zo laag pakt die rem en dat heb die nooit gedaan dus dat snap ik niet.
Remt die van jou niet dan?Gr Mart
19 maart 2015 om 22:08 #18265056Hebben ze de veren niet verkeerd op de remklauwen gezet.
Had mijn zwager ook gedaan met de Corsa-B.
Vanalles vervangen meermaals ontlucht maar nog steeds diep.
Toen carlo en ik nog een keer goed kijken, zagen we dat hij de veren van de remklauwen verkeerd had zitten.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
20 maart 2015 om 05:53 #18265057Inderdaad Willem dat had ik dus ook, plus de remverdeler zat achter vast, maar nu doen de remmen het weer super.
Het rempedaal deed helemaal niets, totaal geen druk.
20 maart 2015 om 06:13 #18265058Bij ons remde hij nog wel, maar bijna helemaal onderin.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
20 maart 2015 om 18:13 #18265059Bedankt voor het advies….. ik zal er zeker naar laten kijken of dat het probleem is bij mij het zijn dus de klemmen van de remklouw toch ?? ik laat er naar kijken maar kan pas volgende week weer reageren maar je hoor zeker van me !!
Gr Mart
20 maart 2015 om 18:22 #18265060We wachten af, HEERLIJK Zo’n forum.
20 maart 2015 om 21:27 #18265061Ja om de klauw bij mekaar te houden.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
22 maart 2015 om 15:20 #18265062@martin62 wrote:
djw voor je reactie, maar volgens de garage die ze geplaats heb zijn de blokken zacht en moet het inslijten en dan komen ze vanzelf weer hoger te staan,
zachte blokken
hey das een goeie, die gaat in het rijtje bij de bougievonkjes :jerry
22 maart 2015 om 15:52 #18265063@sw_reijnders wrote:
@martin62 wrote:
djw voor je reactie, maar volgens de garage die ze geplaats heb zijn de blokken zacht en moet het inslijten en dan komen ze vanzelf weer hoger te staan,
zachte blokken
hey das een goeie, die gaat in het rijtje bij de bougievonkjes :jerry
vergeet niet de luchthaken en breekbouten… ( kwam mijn oude leerkracht mee van techniek… werdt er niet bepaald slimmer van)
22 maart 2015 om 17:06 #18265064@bart-gsi wrote:
@sw_reijnders wrote:
…
zachte blokkenhey das een goeie, die gaat in het rijtje bij de bougievonkjes :jerry
vergeet niet de luchthaken en breekbouten… ( kwam mijn oude leerkracht mee van techniek… werdt er niet bepaald slimmer van)
nu wil ik niet vervelend doen, maar de breekbout bestaat wel degelijk ;)
daar is bewust een zwakkere plek in gemaakt dat de bout eest breekt in plaats van een ander duurder onderdeel.http://nl.wikipedia.org/wiki/Breekbout” onclick=”window.open(this.href);return false;
22 maart 2015 om 19:27 #18265065Maar dandan wil ke mij toch niet vertellen dat je die op/in/aan een auto vind of wel?? Daarom geloofde ik eral geen drol van…
23 maart 2015 om 08:00 #18265066@bart-gsi wrote:
Maar dandan wil ke mij toch niet vertellen dat je die op/in/aan een auto vind of wel?? Daarom geloofde ik eral geen drol van…
Jawel, er zijn verschillen soorten. Je hebt ook breekbouten waarbij de kop afbreekt op het moment dat die vast genoeg zit, ter voorkoming dat je de bout er makkelijk uit kunt draaien. Bij veel auto’s zit de stuurstang hiermee vast, i.v.m. stuurslot.
23 maart 2015 om 11:39 #18265067Breek bouten worden vaak toegepast op diefstal gevoelige onderdelen.
Bv contactsloten etc.
Je krijgt het wel los maar niet makkelijk.
Bij deze bouten breken bij een bepaald aantal nm de kop af en zit het vast.
los halen gebeurt vaak met een beitel of ander leuk gereedschap.23 maart 2015 om 12:51 #18265068@Nessuno wrote:
Breek bouten worden vaak toegepast op diefstal gevoelige onderdelen.
Bv contactsloten etc.
Je krijgt het wel los maar niet makkelijk.
Bij deze bouten breken bij een bepaald aantal nm de kop af en zit het vast.
los halen gebeurt vaak met een beitel of ander leuk gereedschap.ok ik geef me gewonnen op de breekbouten :jerry :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.