remmen

Forumindex Forums Modellen Astra remmen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

heb achter de remmen vervangen maar nu remt de auto heelemaal niet ik moet tig keer pompen om stil te staan wat moet ik hier aan doen
    mvg van wijk

@van wijk, je remsysteem ontluchten. Er zit nu lucht in je systeem waardoor je de remvloeistof veel verder moet verplaatsen (door de lucht) en als je je rem loslaat moet je na een tijdje weer moet pompen omdat de lucht ook weer terugplaatst

zou je volgende keer iets specifieker willen zijn qua uitleg? wat voor remmen, wat heb je allemaal gedaan, zo wordt het voor ons makkelijker je te helpen ;)

Mocht je de remcilinders vervangen hebben, dan moet je inderdaad ontluchten.

Willem

sorry de trommelremmen achter bedoelde ik, allebij de remschijven vervangen nu geen rem blijf dus pompen Waar moet ik ontluchten

Wat bedoel je nou een trommel rem of een schrijfrem?

Als je een remcilinder heb vervangen moet je ontluchten, deze nippel zit achter op de rem cilinder dit doe je door iemand in de auto te laten zitten en pompen tot het pedaal hard is dan pedaal vast houden en nippel opendraaien en dan kijken of er nog lucht uit de nippel komt zodra er alleen maar rem vloeistof uitkomt is deze onlucht vaak moet je deze stap een aantal keer herhalen.

Als het om een schijfrem gaat zelfde principe alleen zit het nippeltje nu ergens op de remklauw.

Luuk

Achter op de remcilinders zitten ontluchtings nippels..

daar moet je ontluchten.

Ontluchten zal je met zijn 2en moeten doen, iemand zal moeten pompen, en de ander zal de nippel moeten draaien.

maar als je hier geen kaas van gegeten hebt kun je dat beter laten doen..

WIllem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.