Remkrachtbegrenzer

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Remkrachtbegrenzer

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216451

    Van mijn kitcar wil ik de achterremmen (trommel) vervangen door schijf.
    De Kadett GSI die ik voor allerlei onderdelen als donor gebruikte heeft dus ook schijven achter, en die worden geremd met een remkrachtbegrenzer.
    Dit ding zit onder de hoofdremcillinder gemonteerd.
    Vraag, hoe werkt zo’n ding? Er zitten 2 klepjes in, maar hoe kan dat de remdruk nou verlagen van bv. 20 naar bv. 15 Bar
    Want dat is toch wat ‘ie doet?
    Wie kan mij dat uitleggen?

    #17597098

    Dat werkte met veerdruk en de dikte van het klepje, Maar hier zijn verschillende types in….
    Lijkt me niet wat om hier mee te gaan klooien..

    #17597099

    Ik ben erg benieuwd of iemand me kan uitleggen hoe zo’n ding werkt…!

    (Drukregelaar voor gas werkt met een drukverschil tussen binnenlucht / buitenlucht,
    maar deze regelaar voor vloeistof werkt dus heel anders.
    Wie legt me de werking uit?)

    #17597100
    #17597101

    #17597102

    Dat is mooie info. Ga ik es goed lezen…
    (Lijkt alsof het klepje pas opengaat boven bepaalde druk?)

    Geert666, mijn dank is groot!

    #17597103

    origineel gepost door Febe
    Dat is mooie info. Ga ik es goed lezen…
    (Lijkt alsof het klepje pas opengaat boven bepaalde druk?)

    Ik ben er inmiddels achter (denk ik…)
    Het plaatje van Geert is van VW. Binnenwerk is anders en werkt ook iets anders. Maar de uitleg heeft me wél opweg geholpen.
    Bij Opel mist het zuigertje met de O-ring.

    Kort gezegd: Wanneer de remdruk oploopt zal de messing geleider naar rechts bewegen en zodoende het klepje aan de inlaatzijde steeds meer afsluiten waardoor de remdruk steeds minder toeneemt.
    Mooi om te weten, nu kan ik verder bouwen. Dank voor de hulp!

    #17597104

    dus hoe harder je trapt hoe minder druk hij doorlaat in tegenstelling van de druk voor de begrenzer

    #17597105

    De druk achter de begrenzer loopt niet evenredig omhoog met de druk ervóór
    (Wanneer je dus steeds harder trapt)

    #17597106

    ja ik verwoord het een beetje knudde, maar dat klopt!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.