Remklauw Manta B (OPGELOST)

Forumindex Forums Modellen Manta Remklauw Manta B (OPGELOST)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #17786052

    stofrubber wordt door de glijbus opze plek gehouden, en dat er geen beweging in de bus zit kan kloppen omdat deze waarschijnlijk helemaal vast geroest is.
    en op jou tekening, binnenste en buitenste bus zijn 1, hier valt zegmaar je inbus bout in die de remklauw op de naaf houd

    je kunt met een lange bout, je bougiedop uit je ratelset en wat dikke ringen proberen om zo de bus er uit te persen.

    dus de bout door de glijbus en aan de andere kant van de klauw de bougiedop erover heen en dan dikke ringen en een moer, draai het zaakje aan en als het goed is beweegt de bus.

    Mocht het nog niet duidelijk zijn maak ik wel even een paint tekeningetje

    suc6 ermee!

    #17786053

    Nou, heel erg bedankt voor de tips. Heb met bloed en zweet de bussen eruit kunnen krijgen.. Ik voel wel was groeven in de klauw waar de bus in hoort, dus dit zou ik met waterproof schuurpapier een beetje glad moeten schuren?

    Begrijp ik het goed dat je deze bussen gewoon met de hand eruit moet kunnen duwen?

    #17786054

    ja met waterproof kan je weer beetje schoonschuren, en idd deze bussen moet je gewoon soepel kunnen heen en weren. ik zelf was het beetje zat dat ze steeds vast gingen zitten dus heb ik er ATE klauwen van een vectra/astra/calibra op gezet met rekord 2.2 schijven.
    dan heb je in ieder geval geen gezeur meer met vastzittende glijbussen en het remt beter ook.

    #17786055

    Ik reviseer deze klauw nu gewoon even, maar ik denk dat ik maar eens rustig ga kijken naar een ATE setje. Nu heb ik nog één vraagje..:angel….

    Hoe kan ik die grote stofhoes van de klauw halen? (die om de zuiger heen zit). Zover ik goed kan zien zit ie helemaal in de klauw en zie ik geen borgring oid..?

    #17786056

    [rquote=1830575&tid=139475&author=Manta_Matthijs]Ik reviseer deze klauw nu gewoon even, maar ik denk dat ik maar eens rustig ga kijken naar een ATE setje. Nu heb ik nog één vraagje..:angel….

    Hoe kan ik die grote stofhoes van de klauw halen? (die om de zuiger heen zit). Zover ik goed kan zien zit ie helemaal in de klauw en zie ik geen borgring oid..?[/rquote]

    Normaal moet je die glijbussen er zo met de duim kunnen uitduwen… als dit al niet kan, zou ik al niet beginnen aan revisie…

    #17786057

    afdichtrubberring en de stofhoes van de remzuiger zitten gewoon in een groefje in je remklauw, met een klein plat schroevedraaiertje of haakje kan je em dr wel uitwippen.

    #17786058

    Nou, ik ben gistere avond bezig geweest met het goed gangbaar maken van de glijbussen. Netjes opgeschuurt met nat en fijn scuurpapier en alles ingevet met het ATE vet was jullie me geadviseerd hebben. Kan de bussen met de hand op en neer bewegen en alles zag er goed uit.

    Dus vanavond vol vertrouwen de klauw weer gemonteerd en alles aangesloten en ben gaan rijden. Een paar keer flink geremt en het leek helemaal goed te zijn. Daarna wat rustiger geremt en hij trok toch wéér naar rechts (heb de remklauw rechtsvoor gereviseerd). Vervolgens nog een paar keer flink geremt en het probleem was weer helemaal terug. Hij trekt weer net zo hard naar rechts zoals hij voor het reviseren deed..:cry

    Ik word hier echt hopeloos van!! Wat kan het toch zijn nu?

    #17786059

    zou je ze niet allebei doen? en mischien heb je toch ergens een foutje gemaakt

    #17786060

    Als hij in het begin wel goed remde en vervolgens steeds erger wegtrok ga ik ervan uit dat het weer aan de rechter remklauw ligt..

    #17786061

    ik denk dat de glijbussen versleten zijn of de gaten waar ze

    inzitten heb het zelf ook wel eens gehad

    de oplossing is een andere remklauw zoeken en ook opknappen

    zoals je al een keer gedaan hebt en hopen dat je mazzel hebt

    #17786062

    Of een nieuwe klauw bestellen bij http://www.autopartsonline.nl

    Ik vind het zelf niet zoveel kosten dat het het gekl**t waard is. En dan ben je meteen goed klaar.

    #17786063

    Ja, ik heb het al met Manta Devil erover gehad en ik denk dat ik maar eens ga zoeken naar een ATE setje. Ik begrijp nu helemaal waarom jullie zo over Delco denken!

    #17786064

    Heeft iemand hier toevallig nog een setje ATE remklauwen tekoop voor een mooi prijsje?!:wors

    #17786065

    maar als ie naar rechts trekt dan zou hij rechts harder remmen dan links, dus lijkt mij dat er links iets niet goed zit… de mijne trekt naar links en dat kan kloppen want rechts is de klauw minder gangbaar dan links:hmmz

    #17786066

    daar heeft kale gek wel een punt :O want als je zouw remmen en rechts zou slecht werken dan zouw hij naar links moeten trekke?

    #17786067

    Ik begrijp jullie punt helemaal, dit dacht ik namelijk ook in eerste instantie. Alleen was het probleem dat de rechter rem aanliep (het wiel loopt dus wat stroever) en hierdoor ook eerder remt vergeleken de linkerrem.

    #17786068

    Het kan zijn dat de rechter klauw niet geheel van de schijf af komt (door uit gesleten schuifbussen)
    Of dat de linker klauw niet goed aan gedrukt wordt (omdat daar wat vast zit)

    En beide gevallen trekt hij dan naar rechts.

    Dus zou zeker ook eens links nakijken (kan iig nooit kwaad)

    #17786069

    [rquote=1834261&tid=139475&author=Manta_Matthijs]Ik begrijp jullie punt helemaal, dit dacht ik namelijk ook in eerste instantie. Alleen was het probleem dat de rechter rem aanliep (het wiel loopt dus wat stroever) en hierdoor ook eerder remt vergeleken de linkerrem.[/rquote]

    klopt ook wel maar als ie rechts aanloopt, dus waarschijnlijk zit ie dan vast, dan zal ie ook een stuk minder remmen als links want ook als je remt blijft ie vastzitten dus dan zou ie naar links moeten trekken, offffff het moet dus zo zijn dat links ook vastzit dan kan ie wel weer naar rechts trekken….

    concusie van dit verhaal is dus: toch links even nakijken anders kun je nooit zeggen dat daar het probleem niet inzit….

    let op de hoofdzuiger kan vastzitten, dan loopt ie aan en remt ie slecht, of de geleidebussen kunnen vastzitten dan loopt ie minder aan maar remt nog wel redelijk…

    #17786070

    Het probleem zit in de glijbussen. Al vaker meegemaakt, eerst na zuiver maken en invetten werken de remklauwen goed, en na een paar keer remmen zit er wel eentje vast. Nieuwe glijbussen met nieuwe O ringen gemonteerd en het probleem was weg en bleef weg. Het eigenlijke probleem zijn de de O rubbers van de glijbussen die gaan klemmen.

    #17786071

    Die O rubber heb ik toen ook vervangen aangezien deze wat te ruim waren.

    Heeft iemand nog een setje ATE klauwen liggen die weg mogen?

    #17786072

    probeer eens opelmanta29 hier op het forum misschien heeft hij nog een setje liggen

    #17786073

    thnx voor de tip, ga het gelijk proberen!

    #17786074

    Is de ATE klauw voor de Manta B hetzelfde model van een 2.2 Rekord klauw alleen dan smaller?

    #17786075

    Vandaag toch meer even de linkerklauw eraf gehaald in die onder handen genomen. Deze glijbussen zaten ook wel wat vast, maar lang niet zo vast als de rechter klauw. Toch geen effect op het probleem.

    Dus ga morgen avond even op en neer naar Almelo, Eddie had nog een mooi setje ATE klauwen over die ik op m’n Manta ga monteren. Daarmee hoop ik alles opgelost te hebben.:angel

    #17786076

    Heb even geen zin om het hele verhaal terug te lezen, maar had je de remslangen al gewisseld?

    Deze kunnen na verloop van tijd inwendig dicht gaan slibben. Laten dan wel nog druk door, maar niet meer terug.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.