Remblokken+schijven vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Remblokken+schijven vervangen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Beste mede Opel’lers,

Ik moet m’n remblokken en schijven aan de voorkant vervangen. Zijn een flink eind weg namelijk. Volgens mij is dit wel te doen voor mij. Ik sletel binnen 5 minuten mijn complete fiets uit elkaar, dus moet gaan lukken.
    Wel even goed vooronderzoek doen.

Ik heb verschillende tutorials gevonden, zowel youtube als eentje op het opel forum, echter dit was alleen de remblokken vervangen. Maar remschijven verscheelt niet veel geloof ik.

Wel wat vraagjes voordat ik alles aanschaf.

Weet iemand waar ik deze het beste kan kopen (website?) en van welk merk vooral? Heb ik verder nog dingen nodig? Een indicator heb ik geloof ik niet in mijn auto zitten, dus die hoeft dan denk ik ook niet vervangen te worden. Gaat om een Opel Astra H station 1,6 16V twinport uit 2005. Heb geen boordcomputer. Hoef overigens geen sportremschijven. Liefst gewoon hetzelfde van normale kwaliteit.

Moet ik de auto horizontaal opkrikken, of kan dit gewoon d.m.v. eerst linksvoor, dan rechtsvoor? Misschien stomme vraag maar kwam in me op.

Kan ik deze tutorial gebruiken?> viewtopic.php?f=126&t=168038

De remschijven verwijderen is toch alleen een kwestie van na stap 11 de bracket met inbus loshalen en dan de schijf met die naafmoer?

Hoor het graag en bedankt alvast!

schijven is enkel de hele bracket los en schroef in de remschijf losdraaien, naaf even schuren met staalborstel en klaar.

Dat dacht ik inderdaad al. Iemand nog tips voor het merk?

Heb schijven en blokken van Bosch gevonden in een tijdelijke aanbieding. € 90,- voor de schijven en € 40,- voor de blokken. Goede keus? Bij mister auto op internet.

anders even kijken op http://www.gm-tuningparts.nl
    heb daar al voor meerdere opel`s de schijven en blokken vandaan!
    goeie kwaliteit, en snelle levering! ook goeie service trouwens

vergeet niet je oude remblokken naar buiten te duwen ,van de schijf af met een platte schroeven draaier ofzo.
    je nieuwe remblokken en schijf zijn dikker ,als je dit niet doet krijg je de nieuwe remblokken niet over je nieuwe schijf.

Wessaa, ik zie bij het rempakket OA kwaliteit van eerste montage staan en originele GM kwaliteit. Volstaat de OA kwaliteit of jij weet? Racen doe ik niet met die wagen, gewoon normaal gebruik.

B07, dat weet ik inderdaad! Wel bedankt voor de info uiteraard. Heb ene grote waterpomptang liggen om hem terug te drukken.

Zimmerman :thumb

Denk dat ik gewoon de originele GM erin doe. € 159,- voor een set voor voorkant. Nog even een vraagje, hoe zit het met die sensoren? Hoef ik daar niet op te letten als ik ze bestel? Heb zo’n melding namelijk niet in mijn boordcomputer zitten, sterker nog, ik heb geen boordcomputer. Alleen radio op het scherm.

Iemand die weet of ik nog rekening moet houden met die indicatorsensoren?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.