remblok indicator lampje

Forumindex Forums Modellen Calibra remblok indicator lampje

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Heren,

Tijdens mijn vakantie is noorwegen is het indicator lampje aangesprongen die aangeeft dat de remblokken versleten zijn. Echter, de remblokjes zijn ongeveer 8000 km geleden vervangen (voor en achter). Als ik door de velgen naar de remblokjes kijk zie ik verder geen vreemde dingen, en zijn ze nog zo goed als nieuw.

Wat zou dit probleem kunnen verooorzaken, en wat kan ik er aan doen?

Alvast bedankt!

Zijn de indicators mee vervangen, of zijn de oude teruggezet? Als ze niet zijn vervangen kun je dat nu dan alsnog doen:D

Jup, altijd leuk die indicatoren, maar ze gaan meestal net zo lang, of in jouw geval iets langer, mee dan je setje remblokken…

meestal wordt dan ook aangeraden de indicatoren direct mee te vervangen. Andere optie is de kabels door te verbinden, of je dat moet willen is een tweede…

indictor vervangen is geen Advies, dit dient gewoon te gebeuren

altijd met indicator vervangen

indicator is een onderbreker welke doorslijt bij dunne blokjes en dus werking is weg zodra dar gebeurt is

Willem

ja dat zeg ik:p

ik leg alleen even uit waarom deze sensoren altijd vervangen dienen te worden..

Dit is nog gedaan door de vorige eigenaar… Kennelijk zijn de indicatoren niet mee vervangen, want het lampje brand. Dan zal ik dit alsnog doen als ik weer in Nederland ben.

het is alleen wel gek dat als hij brand, en ik start de auto opnieuw dat het lampje dan soms weer 50 km lang niet brandt.

Iig bedankt voor de reacties

I Know Wim, je legt het alleen beter uit, dus was als sarcasme bedoeld mn reactie…

Succes met het vervangen!

is een peuleschil

willem

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.