rem rechtsachter werkt niet

Forumindex Forums Modellen Corsa rem rechtsachter werkt niet

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

Beste allen,
    Ik heb een astra van 1994. Na de technische keuring bleek dat beide achterremmen niet werkten.
    Ik verving al de wielremcilinders en de hoofdremcilinder.
    Nu blijkt de achterrem rechts nog steeds niet te werken. Bij het ontluchten komt er ook geen remolie uit de nippel.

Loop je remleiding eens na op corrosie of andere mankementen

Zitten de rem schoenen niet vast?
    Ver genoeg opgesteld?
    Hoe is het met de remkracht verdeler?

Ik denk dat dit een simpele remopstelling is.. Hoofdremcilinder, zonder abs en dan vanaf de master cilinder naar de 4 wielen…

@bart-gsi wrote:

Ik denk dat dit een simpele remopstelling is.. Hoofdremcilinder, zonder abs en dan vanaf de master cilinder naar de 4 wielen…

Deze heeft ook een remkracht verdeler op de achteras.
    Anders gooit hij de kont om bij geen belading.

Bedoeld een ALR?? Ik denk dat dat niet van toepassing is… Dat zie je op vrachtwagens zitten met voorijling van lucht op de remmen..
    Ik denk dat je bij volle belasting van de auto ook harder moet remmen vergeleken met een minder belaste auto…
    Ik denk dat de remkracht gelijk blijft bij een auto en dat je harder remt bij meer wagengewicht.. De verdeling is 70% voor en 30% achter..

corsa b heeft wel een remkrachtverdeler (ALR) op de achteras en is gebouwd rond dezelfde periode als de astra f dus zou goed kunnen dat ie dat wel heeft

Is dat dan niet samen met een abs module??

nee man zit bij n corsa b rechtsachter bovenop de achteras

Zit op elke b op de achteras, is een veer/cilinder systeem…… Veer trekt leiding open bij verder inveren. Zitten erg vaak vast gerot icm vuil.

Mijn astra heeft Abs. Remschoenen zijn ok.

top dat ik deze topic tegenkom, bij die van mij gooit ie juist de kont om bij vors remmen, nu weet ik waar ik na moet gaan kijken :thumb

Probleem is opgelost. Abs pomp was stuk. Bedankt iedereen voor de reacties

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.