rem probleem

Forumindex Forums Modellen Manta rem probleem

16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #18270534

    @mantadevil wrote:

    Gaat dit om die blauwe mancona ???
    Had deze gisteren achter me zitten tussen Zwolle en Hasselt ,reed zelf in een witte a corsa

    Ja gaat om de blauwe manta

    #18270535

    We hebben afgelopen week de remmen laten ontluchten voor de zekerheid. Ze hebben alles tot in Den treure ontlucht maar er zat geen lucht in totaal niets .

    Alle koppelingen na gekeken en geen 1 lek (of het nou met een bolle of holle aansluiting is ) gister avond de achter remmen gedemonteerd omdat we erachter kwamen dat deze niet meer te verstellen was .hopen dat het hier in zit .anders gaat de hele zooi dr af en net als freestyler verzwaren de boel .

    #18270536

    Hij moet ergens de druk verliezen, als het geen zichtbare lekkage is, geen lucht in de leiding en geen opzwellende slangen. Blijft er niet veel over.
    Ik zou het dan gaan zoeken in de HRC (als het wisselen van de rem cilinders niets uithaalt). Of hij lekt dan langs de cupjes af, of hij lekt de bekrachtiger in.

    #18270537

    maar dat komt zelden voor bij een nieuw exemplaar Freestyler.

    maar de achterremmen niet meer te verstellen?

    dus dit functioneerde ook niet?

    #18270538

    Klopt Ghanz, komt idd maar zelden voor. Maar je zult maar net dat geluk hebben zo een te treffen…

    #18270539

    Bij mijn ex-corsa had ik rondom alles vernieuwd, ook koper leidingen enz onder de auto.

    Bij de RDW was alles goed, eenmaal thuis viel mij op dat ik een koppelingetje nat had, ipv een bolletje had ik een schoteltje op de leiding gedrukt…. :sleeping

    Eerst niets gezien, zelfs niet met de pomp van het werk en 1 bar druk niets gezien.
    Na verloop van tijd toch lekkage gevonden.

    Kan het zo zijn dat jullie ook ergens een verkeerde flens op een leiding hebben zitten thv een koppelstukje?

    #18270540

    Zo remmen komen niet meer onderin ….oorzaak de rembekrachtiger was lek ik heb hem gereviseerd en nu blijft het pedaal netjes tot halverwege. Nu heb ik net even gereden en het valt me tegen Hoe hard hij remt .Dus er komt wel een zwaardere rembekrachtiger en hrc op .eerst maar keuren en intussen opzoek naar zwaarder spul …Dus mocht iemand nog wat hebben liggen graag .
    Trouwens de achter remmen werkte wel maar kon ze niet goed afstellen maar heb alles weer netjes gangbaar gemaakt dus het werkt weer naar zoals het moet .

    Bedankt voor het meedenken allemaal

    #18270541

    niet hard genoeg remmen .???

    met 4×4 cali remsetup?

    :thumb :thumb :thumb

    heb het hier ook, gehad.. en echt.. dat spul remt zelfs met een orginele (oude) hrc als een blok

    toch TOP dat je het euvel inmiddels gevonden hebt
    :thumb

    maar wil je perse zwaarder..

    senator B bekrachtiger en HRC nemen

    #18270542

    nog even een vraagje
    nu er een 3.0 24v in ligt is ie van voren erg maar dan echt erg laag .
    nu de vraag hoe lang zijn org veren [denk dat ie ooit al verlaagt is ]
    en door welke is dit op de goede hoogte te brengen ?

    bedankt wederom

    #18270543

    @hum wrote:

    nog even een vraagje
    nu er een 3.0 24v in ligt is ie van voren erg maar dan echt erg laag .
    nu de vraag hoe lang zijn org veren [denk dat ie ooit al verlaagt is ]
    en door welke is dit op de goede hoogte te brengen ?

    bedankt wederom

    Ja dat was te verwachten met zo`n motor.
    Voorveren van de Ascona-B DIESEL moet je hebben, of anders aangepaste veren van een MERC W123 of was het de W124?
    Efkes de zoekfunctie gebruiken en WALLA het goede antwoord komt boven drijven. ;)
    Of er komt een expert, en die vertelt van hoe en wat. :thumb

    #18270544

    Oké maar tussen w 124 en w123 zit nogal verschil ….

    #18270545

    Ben dr al uit 123 moet et wezen .

    #18270546

    Ben laatst met een veer van mijn auto langs de sloop gegaan om te kijken wat er allemaal op lijkt.

    De achterste van een focus zijn ook interessant.

    Maar de Mercedes veren zijn niet progressief dus dat is wel mooi, kan je dan gewoon inkorten zonder problemen. :thumbup

    #18270547

    Nu het volgende ….we hebben calibra remklauwen. …maar de schijven zijn na mijn inziens te klein (Door vorige eigenaar gemonteerd ) deze zijn 240 mm .
    Nu moet er dus 26.50 op welke passen hiervoor?

    #18270548

    Schijven van Barry (sniksnak hier op het forum) monteren.

    Deze passen plug en play op de naven van de manta.
    Afmeting is 260×24 geventileerd.
    Passen perfect in combinatie met vectra/astra/calibra klauwen.
    Heb deze setup zelf ook.

    #18270549

    probleem is opgelost .bedankt voor jullie reacties

16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.