Rem linksvoor loopt aan astra g coupe

Forumindex Forums Modellen Astra Rem linksvoor loopt aan astra g coupe

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239447

    Opel Astra G Coupe Z18XE 2003

    Reed vandaag ca. 25 km en toen ik bijna thuis was voelde ik dat de auto snel stopte na het loslaten van het gas.
    Dacht aan een lekke band, maar wat bleek: remschijf linksvoor was bloedheet, dus heeft poosje aangelopen.

    Heb thuis gelijk remtang + blokken eraf gehaald zat wel aardig wat aanslag/roest in.
    Dus alles mooi schoongeborsteld en geblazen, vervolgens halve bus remmenreiniger erover.

    Alles weer in elkaar gezet, en met de hand ging de schijf weer soepel rond.

    Op de remblokken zit nog zat voering, de remschijfdikte lijkt me ook goed (weet niet hoeveel MM dit moet zijn bij coupe maargoed)

    Echter na het proefrijden werd die weer stukken warmer dan de rechtervoorzijde. Conclusie: probleem is er nog.

    Wat kan ik hier aan doen. (heb overigens niks met de remcilinder gedaan) hoe gaat dit in zijn werk??

    #17897971

    Denk dat je remklauw niet meer terug komt(ben bang als je schijf goed heet is geweest dat je deze ook moet vervangen.(vaak zijn ze ook blauw van kleur dan.)

    #17897972

    Dit geintje heb ik ook sind maandag.

    Ik heb ook alles los gehad en geprobeerd gangbaar te maken masr is niet helemaal gelukt.
    Morgenavond ga ik een andere klauw monteren.

    #17897973

    Remklauw kan niet terugkomen, de remzuiger wel?! die bedoel je neem ik aan. Remklauw zit gefixeerd(niet dus) op 2 plekken geleiderpennen die heb ik ook gepolijst en gevet.

    En hij was idd wel lichtelijk zwart geworden maar niet blauw. En als ik hem met mijn hand ronddraaide na het schoonmaken liep die ook niet aan op 1 bepaald punt (dus was die ook niet bijster krom)

    #17897974

    Rem zuiger jah!!

    Geen idee of je zo kunt checken of hij krom is,Denk een questie van nieuwe remklau en dan remmen en kijken of hij niet naar een kant trekt.?!

    #17897975

    je remklauw is niet gefixeert die beweegt over 2 pennen,de beugels zijn wel gefixeert(of begrijp het verkeerd )

    je remblokken gaan wel soepel over de vlakken heen in de beugels?
    je zuiger kun je met een grote waterpomptang indrukken?
    je remklauw kun je die ook heen en weer schuiven als de blokken eraf zijn?
    als de remschijf krom is zal je dit wel merken met beetje stevig remmen dan begint die te trillen in het stuur..

    misschien heb je er wat aan

    grtz Denny

    #17897976

    Juistem :thumb

    #17897977

    zou gewoon ff revisie setje halen kost ongeveer 11 euro
    Want als die zo heet geweest is heeft die aardige opdonder gehad en vermoed dat je zuiger beetje vast zit of die juist zwaar over de pennen schuift!!

    #17897978

    Vroeg mezelf al af of deze te krijgen waren voor astra.. zijn toch setjes met paar rubbertjes wat glijmiddel en nieuwe pennen?

    #17897979

    De geleidepennen zijn wel gangbaar (gemaakt) Denk dat het in de remzuiger zit, zal de zuiger morgen even proberen gangbaar te maken.

    Hij trilt niet met remmen in het stuur.

    #17897980

    zou toch eerst ff revisie setje halen dan voordat je de zuiger eruittrekt want anders heb je later weer de kans dat die gaat lekken kun je weer aan het sleutelen gaan :jerry

    maar scheelt weer dat de schijven nog goed zijn :thumb

    #17897981

    Idd voor die 11 euro:)

    Wel even uitkijken met zuiger eruithalen. met remmen komt deze met een rotgang uit de klauw geschoten.(als dit bij opel remzuiger ook zo werkt.)
    btw als je hem op de krik hebt staan kan je wel checken of de zuiger voldoende terug komt.(hoef je ook niet rond te rijden)

    #17897982

    wil morgen dus de remcilinder gangbaarmaken,reinigen.

    Kan dit zonder meer uit elkaar gedrukt worden d.m.v. het rempedaal. en terugpersen met een lijmklem bijv.?

    Of moet dit al draaiende teruggedrukt worden…?

    na die tijd nog ontluchten (als je de zuiger eruit laat drukken lekt die ook olie neem ik aan.)

    #17897983

    Durf ik niet te zeggen heb geen ervaring met deze remmen.

    Mischien een idee voor dat je de complete zuiger eruit haald even te checken of je deze met een waterpomp of lijmtang terug kan duwen.dan weet je het:)
    ook het demonteren de lijmtang plaatsen en hem er dan rustig uit pompen.

    Dit lijkt mij het meest waarschijnlijk en zo zou ik het doen:)

    Mischien iemand die hier al eens aan gewerkt heeft?

    #17897984

    voor kan je ze er zo uitdrukken met het pendaal dus rustig pompen dan komt de cillinder er uit .
    na schoonmaken en het plaatsen van nieuwe ringen en gebruikmakende van de bij geleverde ???zuurvrije vasaline deze weer monteren denk om goed plaatsing van de bescherm hoes .

    let ook op de 2 geleide pennen klauw dragers goed schoonmaken beetje koper slipvet of molycote er op ,en gaan met de boel

    mocht je twijfelen over je remmen kijk is bij DA Solutions in Swifterbant 0321841203 daar kost een set nieuwe remschijven en blokken 4 gats 80€ en 5 gats 85€ en dat is ATE zelfde merk als je rem klauwen ,,vervang je dat dan ben je weer 40.000km verzekerd van goede remmen .

    je vind deze ook via marktplaats en dan opel en remmen .

    Bert

    #17897985

    zou het niet met het rempedaal doen want dan raak je al je olie kwijt :shock: ,zet gewoon voorzichtig een griptang op je flexibele remleiding en dan kun je de hele remklauw eraf halen,werkt ook iets prettiger en ontluchten moet je ook!!

    #17897986

    zal ff uitleggen waarom trouwens ,als je het met het pendaal doet dan loopt ineens je systeem leeg en moet je later veel ontluchten,als je het op de manier doet van remleiding afknijpen dan is het minimaal :thumb

    waar kom je vandaan??

    #17897987

    zo kan het ook alleen weet ik niet of een griptang op je remleiding erg goed is..
    maarjah. scheeld idd wel met ontluchten:)

    #17897988

    ff doekie ertussen :jerry
    inde garage hebben ze hier soort klemmen voor die je aan kunt draaien,maar ja ben geen garage hahaha

    #17897989

    ik ga er ook van uit om even er op terrug te komen dat je met het pendaal zover pomt dat hij uit het zware gedeelte is .en niet de cillinder/zuiger de straat op schiet .hij blijft ergens vast zitten dus net door dat punt heen duwen dan hoef je verder geen geweld te gebruiken .

    met grip tangen werken ???????? ik heb een mooi klein lijm klemmetje dat ik voor dat ik het cillinde/zuiger er uit neem op de slang zet heb je ook geen beschadigingen .

    en dan met open ring sleutel is er speciaal voor remleiding werk de slang los nemen klauw er af en netjes in orde maken nieuwe ringen in de remklauw en weer in elkaar zetten monteren op de wagen blokken er in klem van de slang en ontluchten .

    #17897990

    met wat ertussen dan he ,je mioet wat als je geen speciaal gereedschap hebt en een lijmtang is trouwens een goeie optie nooit aan gedacht hahaha

    maar bedoelde als hij als leek dat gaat doen in zn 1tje kun je er donderop zeggen dat die zuiger eruit plopt en dat het dan 1 grote zooi word :jerry ,dus mijn optie lijkt me wat veiliger voor hem :thumb

    verders liggen we op 1 lijn :thumbup
    grtz D

    #17897991

    Geloof zelf ook niet dat dit hele erge beschadigingen opleverd, maar zoals mij geleerd is mag dat niet(uit de boeken)officieel mag je zelf die leiding niet knikken, heeft waarschijnlijk te maken met soort van canvas aan de binnenkant.

    In de praktijk gebeurd het wel vaak:)

    Maar gwn doen wat je zelfs het makkelijkste lijkt:) -offtopic

    #17897992

    nog gelukt vraag ik me ineens af??

    Grtz D

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.