McLambo’s Rekord – Verkocht!

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD McLambo’s Rekord – Verkocht!

10 berichten aan het bekijken - 226 tot 235 (van in totaal 235)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354215

    Afgelopen zaterdag hebben we het ELS er tussenuit gehaald, andere ontsteking erin, en hem haarscherp op tijd gezet.

     

    Proef rit gemaakt, en het leek allemaal in orde. Rest van de zaterdag verder nog rondgereden met een grote smile op mijn gezicht!  :smiley-car:

     

    Dus vanmorgen mee naar het werk gereden, en na zo’n 15 minuten rijden, aan het eind van een lange weg; motor valt uit, en vanaf dat moment heel beroerd lopen.  Precies hetzelfde als de vorige keer.

     

    Ben uiteindelijk wel bij mijn werk gekomen, maar dan loopt hij zo:

     

     

    en bijbehorende roetvlek op de stoep:

    IMG_20180326_080702

     

    Dus;

    Ok, wie kan mij weer een stapje verder helpen.

    symptomen: zie filmpje

    gegevens:
    – ontsteking omgeruild met goed exemplaar, staat perfect op tijd
    – Varajet omgeruild met een redelijk ongebruikt uitziend modelletje
    – voor montage Varajet schoongemaakt, alle kanaaltjes met gitaarsnaren gangbaar gemaakt
    – nieuwe bougies
    – warme lucht buis ontbreekt op luchtfilter

    Extra info:
    – koude start gaat perfect, loopt mooi
    – na +/- 15 minuten rijden wanneer motor warm is beginnen de problemen
    – loopt dan niet meer stationair
    – deellast heel beroerd
    – volgas gaat als de brandweer
    – het stinkt naar benzine
    – je ziet de tankmeter teruglopen per km

    Ik ben geen monteur, maar als ik zelf een oorzaak zou moeten aangeven denk ik dat hij veel te veel benzine krijgt, maar wat ik hier nou aan moet doen?
    Voor zover ik weet kun je de deellast trap niet afstellen in een varajet. Zou de vlotter niet goed afsluiten? Ik zit nu slechts te gissen, hopelijk dat iemand met verstand van zaken me verder kan helpen.

    De rekord wil ik binnenkort verkopen, maar dan moet hij wel in orde zijn zodat de volgende eigenaar er net zoveel schik van heeft als ik ;)

     

    #18354220

    Lijkt er op dat je vlotter blijft hangen.

    Dit kan gebeuren door de carburateur op de kop te houden.

    Verder zou de elektronische choke niet goed kunnen functioneren.

    Als je deze eens los koppelt?

    #18354225

    [quote quote=18354220]Lijkt er op dat je vlotter blijft hangen. Dit kan gebeuren door de carburateur op de kop te houden. Verder zou de elektronische choke niet goed kunnen functioneren. Als je deze eens los koppelt?[/quote]

     

    Bedankt voor de tips….

     

    vlotter heeft ook mijn verdenkingen.

    Wel vreemd dat de problemen alleen beginnen na een kwartiertje rijden.

     

    Als deze niet goed afsluit (rotzooi, of door het warmworden=uitzetten) dan blijft de brandstofpomp via het stationair circuit brandstof doorpompen vermoed ik.

    Maar eens even een revisie setje bestellen met vlotter en naald

    #18356250

    Alles goed afgesteld, loopt nu super!

     

    APK er weer voor 2 jaar op, deze Rekord is nu te koop: https://link.marktplaats.nl/m1287595263

    #18356897
    #18357875

    Afgelopen zaterdag de Rekord verkocht. meer dan 2 jaar met veel plezier in gereden en gesleuteld. Kan van de bucketlist af ;)

    #18357876

    Kiek! Mooi man.

     

    nu weer op zoek naar wat nieuws?

    #18357877

    Nee, binnenkort maar weer eens de Ascona van stal halen en verder mee prutsen ;)

    #18357883

    Ah die is er nog wel.

     

    :good: :good:

    #18357896

    Nu ik er over nadenk; misschien toch nog wel een Rekord erbij: een mooi schaalmodel van een Rekord E2. Eens kijken of er eentje in het zilvergrijs te vinden is. Voor de collectie ;)

10 berichten aan het bekijken - 226 tot 235 (van in totaal 235)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.