Rekord E1 met Mercedes E300 turbodiesel UPDATE 23-03

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Rekord E1 met Mercedes E300 turbodiesel UPDATE 23-03

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 83)
  • Auteur
    Berichten
  • #18105348

    Hoi Danny,

    ik hoorde van Nick dat je zijn Jetta ook al gezien had op Facebook. :D

    Als het goed is gaat hij vandaag de eerste meters rijden ermee. :wub Nog een paar kleine dingetjes en dan moet hij vandaag in ieder geval een paar meters kunnen maken.

    Erg gaaf project dit, Rekord Caravan is een van mijn favorieten. :agent

    Ben je niet bang dat je de achteras gaat slopen? of ga je iets sterkers monteren? Die OM606 kan nogal wat koppel genereren namelijk.

    Nu op naar de Holset en dikke plunjer pomp… :jerry

    groeten Remco

    #18105349

    Yep de had ik gevonden op facebook. Ook wel gaaf in een jetta.

    Ik heb afgelopen 2 a 3 weken niks kunnen doen ivm erg druk met de zaak en de griep.
    Maar wil binnen NU en 4 weken toch wel kunnen testen.

    Ik heb een dikke en sterkere achteras liggen die gaat eronder met sperdifferentieel.

    Hoop van de week weer foto’s / filmpje te kunnen posten.

    #18105350

    100 % kneiter gaaf project.

    100% jammer van de motor…maar vermoedelijk ook wel weer de juiste keus.

    kom m snel een keer bewonderen… want ook al is het een (voor mij) foute motor…
    het project zelf, en daar gaat het immers om.
    PETJE AF!! onmeunig mooi ! succes met puntjes op de I Danny :thumb

    #18105351

    Niks mis mee met die motor. Betere diesel kun je je niet bedenken.
    En een motor wat heel veel waggies lastig gaat maken.

    #18105352

    tja… gin OPEL he

    king:

    en dat bij Danny…. nee, nooit verwacht :D

    #18105354

    Alles beter als een oude Opel diesel zou ik juist zeggen… :hmmz

    En deze Mercedes is een van de leukste dikke dieselblokken die je kunt hebben. :afro

    #18105355

    @giuliettaevo wrote:

    Alles beter als een oude Opel diesel zou ik juist zeggen… :hmmz

    En deze Mercedes is een van de leukste dikke dieselblokken die je kunt hebben. :afro

    Yep :wub

    http://www.youtube.com/watch?v=MnBPefGwTKg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Alleen gaat de Rekord niet het vermogen krijgen van dit filmpje.

    #18105353

    Porno jonguh! :wub

    #18105356

    Zit ondertussen naar een mooi lijkende velg te zoeken. Dat valt niet mee.
    Had de Brock B1 9×16 nog maar deze vind ik te klein.
    Iemand handig met photoshop? En dan iets van 18 inch.

    Hulpje erbij!

    #18105357

    ik vind de velgen niet te klein (juist mooi)

    maar ik denk dat je auto wat zakken moet dan zijn de wielkasten mooier gevuld

    (mijn bescheiden mening) ;)

    #18105358

    Ik heb al een fotoshopje op m’n telefoon dat ie laag is, maar vind het niet echt dat je zegt van wauw

    #18105359

    haha… mooi he die ‘hulp’ :D

    lager zou ik een station voor de functionaliteit niet doen…
    dan maar slag grotere band, geeft ook nog eens comfort !

    #18105360


    Is dit wat Danny?
    Je gaat hem toch ombouwen naar 5 gaats :hmmz

    #18105361

    Zo, vandaag weer eens verder geweest.

    Een sterke/zware/grotere achteras gemonteerd met sperdifferentieel.

    Happy mee

    De oude as.

    De ”nieuwe” as

    1 of ander mercedes wiel :wtf

    Klepdeksel en inlaatspruitstuk liggen bij de poedercoater.

    Eindelijk gevonden! Een mechanische brandstofpomp.

    #18105362

    Die wheels staan hem wel goed.

    #18105363

    Kan het op de foto niet goed zien, wat voor overbrenging heb je erin gezet ? 3.15 ?

    #18105364

    3:45

    #18105365

    Is het dan een tijdelijke as of ga je er niet echt veel mee op straat mee rijden ?

    En waarom de mechanische pomp ?

    #18105366

    Rijdt niet echt lekker, dat wiel zo excentrisch…..
    Maaruh commo C-asje, 5×120?? of behoudt je de rekord steekassen?

    #18105367

    Tijdelijk, de.as is ook niet gepoedercoat etc.

    Mechanische pomp omdat je dan niet de hele kabelboom vab de mercedes uit hoeft te pluizen en je kan em met zo.n pomp heel goed meer vermogen geven :wub heb inmiddels ook al een variabele garret turbo ;)

    #18105368

    Jo, rekord e td, heeft ook dikke steekassen

    #18105369

    Nu die plunjers even om laten zetten van de originele OM606 pomp naar de OM603 pomp en je wint al meteen iets van een halve mm aan plunjerdiameter. ;)

    Wat voor een bak zit erachter? 3.45 lijkt mij nog steeds vrij kort namelijk. :???:

    #18105370

    Van de week komt er info binnen over 7mm plunjers, zet ze er zelf in.

    Ben nog zoekende naar een langere as overbrenging maar die zijn dun gezaaid.

    #18105371

    Zit een om 603 bak achter met mechanische km teller aandrijving.

    #18105372

    Met 7mm plunjers kun je wel met een flinke turbo gaan rijden. 400+ pk…:thumb

    Alleen ga je wel hele serieuze problemen krijgen met je bak en koppeling denk ik dan. In de Jetta zit een vlakgedraaid Mercedes vliegwiel met een Sachs-racing drukgroep en sinterplaat van een BMW 535i 240mm, zou goed moeten zijn voor 800Nm. Bak is een Getrag 265 met een aangepast koppelingshuis. Koppeling is niet echt grappig om in te trappen, file wil je niet meemaken… :???:

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 83)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.