Rekord E Caravan/Commodore C Voyage vraagjes/advies

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Rekord E Caravan/Commodore C Voyage vraagjes/advies

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218410

    Ben op termijn op zoek naar een nieuwe daily/winterauto. Moet een grote station zijn en eentje waar ik een autotransporter achter kan hangen. En niet geheel onbelangrijk, motorrijtuigenbelastingvrij.

    Mijn keus valt op een Rekord E Caravan of een Commodore C Voyage. Nu heb ik totaal geen ervaring met deze auto’s dus vandaar ff een paar vraagjes;

    Wat zijn de zwakke punten/aandachtspunten van deze Opels en is er nog goed aan onderdelen te komen?

    Hoop op termijn een mooie, nette en originele Caravan of Voyage op te kunnen halen. Restauratie-projecten zijn ook geen probleem trouwens, maar dan zou de basis goed moeten zijn.

    #17627201

    staat er hiero een leuke te koop
    dacht van henk jan;)

    #17627202

    jep henk jan 80

    hiero t linkje
    http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=121662

    #17627203

    heb zelf ook wel zoiets gezocht

    enkel t trekkend vermogen viel mij toch nog wat tegen
    deze mag ook 1500 trekken

    er vanuitgaande dat de meeste ambulance,s rond de 500kg zitten
    mag je dus nog 1000 kg laden
    hangt dus n beetje vanaf wat voor auto,s je wilt transporteren
    ;)

    #17627204

    ik heb ook nog wel een e2 rekord te koop
    2.4i 4 traps automaat
    loopt op lpg nog niet op kenteken
    wel een tank met certificaat
    ligt een ringtank in maar heb de beugels er nog niet voor
    dus kan ik nog niet keuren
    zit wel wat werk aan als je hem echt mooi wil hebben
    1600 euro
    met nog wat reserve delen

    #17627205

    origineel gepost door obelix
    ik heb ook nog wel een e2 rekord te koop
    2.4i 4 traps automaat
    loopt op lpg nog niet op kenteken
    wel een tank met certificaat
    ligt een ringtank in maar heb de beugels er nog niet voor
    dus kan ik nog niet keuren
    zit wel wat werk aan als je hem echt mooi wil hebben
    1600 euro
    met nog wat reserve delen

    is dat ook n station???

    #17627206

    origineel gepost door obelix
    ik heb ook nog wel een e2 rekord te koop
    2.4i 4 traps automaat
    loopt op lpg nog niet op kenteken
    wel een tank met certificaat
    ligt een ringtank in maar heb de beugels er nog niet voor
    dus kan ik nog niet keuren
    zit wel wat werk aan als je hem echt mooi wil hebben
    1600 euro
    met nog wat reserve delen

    Als dat een Caravan is mag je me wel een u2u’tje sturen.

    Die van henkjan_80 is idd super, maar die is boven m’n prijsklasse. Hij is meer bedoeld voor daily/winterauto dus hoeft niet al te duur te zijn. En een beetje hobby ben ik niet vies van. :D

    De auto’s die op de autotransporter gaan zijn A-Corsa’s. Dus dat moet prima te doen zijn. Alle Rekord E Caravans mogen minimaal 1250 kg geremd trekken volgens Autoweek.nl

    #17627207

    origineel gepost door Alfred

    origineel gepost door obelix
    ik heb ook nog wel een e2 rekord te koop
    2.4i 4 traps automaat
    loopt op lpg nog niet op kenteken
    wel een tank met certificaat
    ligt een ringtank in maar heb de beugels er nog niet voor
    dus kan ik nog niet keuren
    zit wel wat werk aan als je hem echt mooi wil hebben
    1600 euro
    met nog wat reserve delen

    Als dat een Caravan is mag je me wel een u2u’tje sturen.

    Die van henkjan_80 is idd super, maar die is boven m’n prijsklasse. Hij is meer bedoeld voor daily/winterauto dus hoeft niet al te duur te zijn. En een beetje hobby ben ik niet vies van. :D

    De auto’s die op de autotransporter gaan zijn A-Corsa’s. Dus dat moet prima te doen zijn. Alle Rekord E Caravans mogen minimaal 1250 kg geremd trekken volgens Autoweek.nl

    het is een station
    zal zaterdag wel foto’s maken

    #17627208

    De foto’s en zoveel mogelijk info mag je dan wel mailen naar: alfredpostma@hotmail.com

    Maar heeft iemand nog aankooptips en punten waar ik op moet letten??

    #17627209

    origineel gepost door Alfred
    De foto’s en zoveel mogelijk info mag je dan wel mailen naar: alfredpostma@hotmail.com

    Maar heeft iemand nog aankooptips en punten waar ik op moet letten??

    bij een e rekord willen de voorste veerpotten
    graag roesten en zelfs scheuren
    dus daar moet je even extra opletten

    verder de gewone dingen dorpels
    enz;)

    die foto,s van de station van obelix wil ik ook wel ff zien hoor
    ;):thumbup:thumbup

    #17627210

    En dat bij de veerpoten, is dat goed te repareren? Is daar reparatieplaatwerk voor, of..?

    #17627211

    Is goed te repareren als je de tijd neemt,imitatie plaatwerk is der genoeg maar dit is allemaal vrij dun,kan je aanraden om zelf wat te maken van bv 2mm dikke plaat dan weet je zeker dat het niet kapot gaan.

    En imitatieplaatwerk moet je toch altijd op maat snijden dit is net zo snel gebeurt als zelf wat maken.

    #17627212

    Zoals in het verkoop topic te lezen is, gaat het mij in de eerste plaats om een interesse peiling. De prijs die ik er neer heb gezet is dan ook meer omdat er een prijsverplichting geldt.
    Het gaat er mij om dat ik wel ’n keer wat anders wil. D’r is zat te koop maar ik wil dan gewoon eerst m’n Rekord kwijt dan weet ik ook waar ik aan toe ben (financieel gezien).

    Die van Obelix voor 1600 euro is niet duur, maar daar wil de ik mijne niet voor missen, dan rij ik er wel mee door.

    Je mag natuurlijk altijd komen kijken, praten kunnen we altijd!

    #17627213

    Heb zelf twee Commodore Yoyage’s.

    Kijk goed naar de chassisbalk bij de achterste wielkasten. Daar zit een aansluitstuk en willen ze nog wel eens goed gaan roesten.
    Binnenschermen van de record (4 cil.) passen niet in een commodore.
    Binnenscherm bij voorste veerpoot vrijwel altijd rot, dus niet gelast let op.
    En haal voorste spatborden er maar af en controleer de (deur)stijl.

    Kijk voor een 4 traps automaat, 5 versnellingsbak of overdrive. Met 4 bak rij je gemiddeld 1 op 7.

    Onderdelen nog redelijk genoeg. Maar met een complete auto heb je niet veel nodig als de gebruikelijke dingen; uitlaat, verdelerkap, motorpakkingen enz.

    Heb je nog specifieke vragen, laat maar weten.

    Groet, Marco

    #17627214

    alfredo ook opzoek naar een rekord/commodore.

    zelf ook rond gekeken naar een station/voyage maar aanbod is erg beperkt!

    heb uiteindelijk een normale commodore sedan gekocht, commodore mag direct al meer trekken dan rekord!

    1600kg als ik me niet vergis, dat is voldoende om een corsa op de ambu te trekken (dat is dus ook een van de redenen dat ik een big opel wou!)

    kijk wel een beetje uit met wat voor motor er in zit of wat je eisen zijn, want vermogen ‘over’ hebben ze nagenoeg niet de kleinere motoren!

    dingen op te letten is roest roest roest en nog eens roest!

    er is veel troep te koop…. ook al klinkt het nog zo mooi aan de telefoon!

    #17627215

    Oh ja,

    De gordelbevestigingspunten van de achterbank zitten aan de buitenzijde in de achterste wielkasten, grote kans dat daar ook roest zit. Heb ze bij mij moeten lassen.

    En remleidingen liever eerder vervangen.

    Er zijn overzetstukken te koop voor het plaatwerk bij de veerpoot, in principe niet zo moeilijk.

    #17627216

    Voyage van mij heeft 1400 kg op kenteken.

    #17627217

    Thanx voor de tips tot dusver! :thumbup

    Aanbod is idd zeer beperkt maar dat geeft niet. Staan zo af en toe wel een paar leuke tussen. Geef met name de voorkeur aan een station omdat ik vrij regelmatig met grote onderdelen heen en weer rij (van huis naar m’n hobbyloods en weer naar huis :P). En vind dat net ff praktischer dan een sedan, die ervaring heb ik wel met de Vectra van m’n ouders.

    En mag best een opknapper zijn, misschien heb ik dat wel liever. En haast heb ik zeer zeker niet. Wil me er eerst goed in verdiepen e.d. Zolang m’n ’88-er Corsa nog rijdt hoef ik nog niet zo snel iets nieuws. Bakje rijdt perfect, net een nieuwe APK en kost me ook niets. :)

    #17627218

    corsa a rijden is sowieso goedkoper rijden dan een big opels, sowieso kwa onderhoud maar vooral in benzine consumptie! maar overal valt lpg op te bouwen :D

    heb in de tijd voor ik mijn commo gekocht heb ik iets van +-18/20 senators/commodores/ rekords bekeken. en het was keer op keer niks!

    er is nog heeeeeel veel nieuw voor te krijgen, dus als je eerst een goeie zoekt en dan ook nog wil/kan gaan opknappen, zou ik dat doen.

    dan heb je ook geen verrassingen achteraf….

    #17627219

    Basis moet idd goed zijn, dat ben ik met je eens. Maar wil er best een hoop aan hobby’n. Moet natuurlijk niet zo zijn dat het een enorme rotte peer is waar geen land mee te bezeilen is. Het moet de moeite waard zijn.

    En idd, als het een benzine is, moet er lpg in. Is ’t een diesel… Dan wil ik eens kijken naar de mogelijkheden om er een 2,5l 6 in lijn td’tje van een B-Omega te gaan inbouwen. Maar das voor de toekomst een zorg. Eerst maar eens orrienteren. :)

    #17627220

    Als je belang in de mijne hebt, ik heb ook geen haast……

    #17627221

    :D

    Corsa drivers going Big-opel.
    :afro

    Suc6 met je zoektocht!

    #17627222
    #17627223
    #17627224

    hier staan de foto’s van mij rekord tussen

    http://s197.photobucket.com/home/obelixmonza/index
    het is dus een rekord c2.4ne 4 traps automaat aw 0371l bak
    cylinder kop is er pas afgeweest
    kleppen opnieuw ingeslepen
    zitten nieuwe klepstoters in
    motor loopt goed
    en bak schakelt perfect
    auto met stuurbekrachteging
    zit een senator interieur in vloermat in het bruin is er wel bij
    zit er nog niet in
    afdekhoes in de koffer orgineel opel
    zie je niet vaak
    de auto moet van buiten een beetke aangepakt worden
    en beetje afwerken zoals lpg tank vast maken
    lpg leiding moet met wat extra beugeltjes vast gemaakt worden
    voor de rdw keuring

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.