Rekord '63 motor wissel nieuwe foto's

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Rekord '63 motor wissel nieuwe foto's

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 99)
  • Auteur
    Berichten
  • #17394673

    dank u, dank u:wors:wors:wors

    Nou niet te veel komplimenten geven straks ga ik nog naast m’n schoenen lopen,hahaha

    ik heb em gewoon in de schuur gespoten en de nummers en het opel logo zijn stickers

    #17394674

    origineel gepost door Koekie
    dank u, dank u:wors:wors:wors

    Nou niet te veel komplimenten geven straks ga ik nog naast m’n schoenen lopen,hahaha

    ik heb em gewoon in de schuur gespoten en de nummers en het opel logo zijn stickers

    hahahaha

    volgens mij heb je toch al niet zo vaak schoenen aan:jerry
    ja wooden shoes mischien:jerry:P

    wil hem wel ruilen met m,n station:P:P:o

    #17394675

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door Koekie
    dank u, dank u:wors:wors:wors

    Nou niet te veel komplimenten geven straks ga ik nog naast m’n schoenen lopen,hahaha

    ik heb em gewoon in de schuur gespoten en de nummers en het opel logo zijn stickers

    hahahaha

    volgens mij heb je toch al niet zo vaak schoenen aan:jerry
    ja wooden shoes mischien:jerry:P

    wil hem wel ruilen met m,n station:P:P:o

    haha inderdaad ja, naast m’n klompen klinkt ook beter trouwens :P

    :hmmz:hmmz ruilen????staatie al op kenteken dan?:vertag
    eneuhh je weet het hè,van ruilen komt huilen:jerry

    #17394676

    hij staat al jaren op nederlands kenteken:jerry:jerry

    en nee ik wil jou niet aan t huilen maken
    persoonlijk vind ik de jouwe wel mooier dan m,n station

    maar eigenlijk wil ik minderen in t aantal auto,s;)

    #17394677

    Nou het gaat dan eindelijk gebeuren er word toch even een ander torretje in gepropt
    vandaag aangeschaft en het is een 2.8S geworden:vertag
    Zodra ik foto’s heb zal ik ze plaatsen want dit klusje gaat zekers niet lukken zonder de slijptol te starten:D

    #17394678

    Was toch niks mis aan je fijne 1.7 :jerry :jerry

    Maar kan ntl niet tippen aan een 2.8S :cool::cool: :kewlpics:kewlpics

    #17394679

    origineel gepost door Koekie
    Nou het gaat dan eindelijk gebeuren er word toch even een ander torretje in gepropt
    vandaag aangeschaft en het is een 2.8S geworden:vertag
    Zodra ik foto’s heb zal ik ze plaatsen want dit klusje gaat zekers niet lukken zonder de slijptol te starten:D

    hahahaha
    zat er al op te wachten
    denk dat kan die nooi lang volhouden met n 1.7;)

    m,n station is intussen al van eigenaar verwisseld
    dus die ben je mooi misgelopen:jerry:jerry:jerry

    maar blijf t n mooie wagen vinden cker als straks die 1,7 met 1,1 vermeerderd is:thumbup:thumbup

    #17394680

    Ja wat zal ik zeggen zo’1.7 is toch bij lange na geen 6 cyl. dus ik kon het niet echt laten en met wat storingen de laatste tijd was de beslissing snel genomen, hahaha niet dat ik daar heel veel voor nodig heb:jerry:jerry

    ik heb trouwens net de motor op gehaald en even snel gemeten hoe ik uit kom maar ik moet nog wel even slijpen denk ik,haha
    dat gaat nog niet helemaal vanzelf maar het komt goed denk ik,het word net zoiets als bij danny (manta24v)z’n manta als ik het zo bekijk:D zo’n ,6 wat op het eerste gezicht op een 4 lijkt want zover zittie onder het schutbord:hmmz

    #17394681

    en die Manta maar wachten( en de Blitz, en straks ook nog de Rekord…..):D:D

    #17394682

    Der loopt niks mooier als een lijn 6 maar een 2800 is nou net 1 van de traagste 6 cilinders die er zijn,had dan een 30E C30NE of C30SE genomen….

    Of een 2.4 die past gemakkelijk en met een beetje werk levert ie net zoveel als een 2800 maar dan wel stukke zuiniger en op 95 ipv 98 waar een 2800 vele liters van lust.

    Bedoel dit niet als kritiek maar meer als tip…

    #17394683

    Met een Jaguar 4.0 24v in z’n Blitz zal ie weinig slaap verliezen over brandstof verbruik denk ik zo ;)

    #17394684

    het vermogen scheelt me niet zo heel veel,al gaat dat wel van 50 naar 140 PK dus das best een beetje vermogenswinst dacht ik zo en zo’n 2.8 klinkt toch wel wat beter als zo’n 2.4 en ik heb eigenlijk ook liever een carburateur i.p.v een injectie
    in dat ouwe lijk, het word trouwens niet een project zoals de rest:vertag het is de bedoeling datie met een maandje wel weer rondrijd.
    Gisteren wel even drastisch met de slijptol huisgehouden,even de slotplaat er tussen uit en de tunnel wat uitgeholt:jerry
    Ik heb allen nog een foto met de motor eruit van de rest zal ik zaterdag even een paar plaatje schieten.

    ??????? waar is de picture uploader gebleven?????????

    #17394685

    origineel gepost door GSE
    Der loopt niks mooier als een lijn 6 maar een 2800 is nou net 1 van de traagste 6 cilinders die er zijn,had dan een 30E C30NE of C30SE genomen….

    Of een 2.4 die past gemakkelijk en met een beetje werk levert ie net zoveel als een 2800 maar dan wel stukke zuiniger en op 95 ipv 98 waar een 2800 vele liters van lust.

    Bedoel dit niet als kritiek maar meer als tip…

    zo traag is zo,n 2.8 anders echt niet hoor
    cker niet in een relatief lichte auto

    ik had in m,n d rekord station ook n 2,8
    en er was niet veel sneller bij de stoplichten
    dan m,n rekordje

    en een monza 3.0 e
    had met gemak t nakijken:o:o:o:o:o:o:o

    dus ja dat verschil tussen n 1.7
    (had men rekord eerst ook)
    en die 2.8 merk je echt wel:wors:wors:wors

    #17394686

    Klopt wel dat een 2800 in een lichte auto snel is maar als je 1000kg deelt door 140pk (7.1kg per pk) of 1000 door 177pk (5,65kg per pk met een C30NE) dan merkt je tussen die 2 heel zeker een groot verschil met rijden.

    En zo,n injectie is nog stukken zuiniger maar als je niet van electronica houd is dit geen slechte keus.

    Het verbruik zal wel meevallen in zo,n lichte auto maar in een Monza zijn het gewoon grote zuipers die 2800 vooral in combinatie een automaat.

    En dat je een Monza 30E voorbij gaat is logisch 1400kg gedeelt door 165pk (meer heeft een 30E niet) is 8,5kg per pk.

    #17394687

    moet er wel ff bijzeggen dat achter de 2.8 een automaat hing
    en de monza een handbak had;)

    mij vielen de prestaties helemaal niet tegen
    hoewel ik de ombouw toen niet voor de snelheid had gedaan
    ;);)

    #17394688

    De reden is eigenlijk als je een 4 cyl cih in deze auto wil hangen dan moet je ook slijpen,dus als je dan toch moet slijpen……,dan maar gelijk een 6 cyl derin dacht ik:D

    Ik doe het ook niet voor de snelheid,het loopt gewoon mooier als een 4 potter en het geluid is 10x beter natuurlijk.
    En het moest wel een carburateur zijn natuurlijk,dus vandaar deze motor.

    #17394689

    maareuh…………..:o, kun je geen foto’s meer uploaden?

    #17394690

    he koekie

    meld je ander even aan op

    http://photobucket.com/

    kost ook niets
    werkt altijd
    kun je je eigen map maken waar je de foto,s inzet
    die je online wilt hebben

    ik gebruik t al jaren probleemlooz:wors

    #17394691

    Koekie, op marktplaats zoekt nog iemand een 1700 motor voor een Rekord. Dus als je d’r nog vanaf wilt…….

    #17394692

    Bedankt ik zal eens even kijken.
    Ik heb even wat foto’s op photobucket gezet dus ik ben benieuwd.
    Dit is alleen de pasmotor de 2.8 zit er ook al in die zal ik vanavond even op de gevoelige plaat proberen vast te leggen.

    Nou ik hoop dat ze het doen




    #17394693

    jep ze doen t:thumbup
    en er moet toch aardig wat plaatwerk wijken voor die 2 cilinders:o;)

    #17394694

    vlt wel mee toch?:jerry

    #17394695

    Ja voor jou doen wel :jerry

    #17394696

    Lekker bezig Koekie.

    #17394697

    Ik heb weer wat plaatjes geschoten van hoe die er nu bij staat,hij ligt hier nog iets scheef maar dat is al opgelost.
    Dit is de uiteindelijke motor dus ik kan nu beginnen met het herstellen van de tunnel.




    gisteren nog wel even met de vloer bezig geweest om alle bitumen er af te helen dan gaat het lassen van de nieuwe tunnel iets makkelijker:D

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 99)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.