rekord 20s

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220672

    hallo mensen mijn rekord blijf op hoge toeren draaien en als ik gas 1x heel hard intrapt en los laat dan draait die normaal
    ik heb gekeken gaskabel blijft niet hangen.wie weet een oplossing voor mij.is een auto uit 79 met een oude 20s blok.

    #17665374

    is de automatische choke als je varajet hebt maar dat neem ik aan van wel.

    doet ie dat alleen bij koude start?

    #17665375

    origineel gepost door kermitc
    is de automatische choke als je varajet hebt maar dat neem ik aan van wel.

    doet ie dat alleen bij koude start?

    :thumbup:jerry:angel… de automatische choke;)

    #17665376

    weet niet of er varajet op zit,anders idd geen automatische choke.

    mijn city heeft wel automatiche choke hier zit varajet op.

    zit 2.os in van rekord maar is wel wat jonger dan die van jou.

    #17665377

    nee het is geen automatiche choke en hij doet het ook als die warm is iederkeer als ik bij een stoplicht stopt draait die heel hoog dan op gas in trappen dan is die weer normaal.

    #17665378

    origineel gepost door firoz
    nee het is geen automatiche choke en hij doet het ook als die warm is iederkeer als ik bij een stoplicht stopt draait die heel hoog dan op gas in trappen dan is die weer normaal.

    nou dan vertel ons eens wat voor een carburateur er op zit?
    want er zit origineel een varajet II met automatische choke op.
    :angel

    #17665379

    kan het niet missen is het er een van een 1900 motor loopt die toevallig op lpg

    #17665380

    auto heeft paar jaar terug een andere motor gekregen normaal was een 1.9 maar nu ligt een 20s motor in.heeft geen automatische choke want ik moet bij koude start altijd die choke met de hand gebruiken. hij rijd wel op lpg maar op benzine doet hij zelfde.ik weet niet wat voor een carburateur in zit want ik heb niet veel verstand van.

    #17665381

    neem de deksel dan maar eens van de luchtfilter en omschrijf de vorm van het carburateur gedeelte dat je ziet…
    rond +/- 5cm?rond +/- 10cm?(ff gegokt)
    ovaal?
    rechthoekig?

    er kan namelijk ook nog een ombouw setje van automatisch naar hand opgezet zijn.
    hoe dan ook ik vermoed dat het verhoogde stationair gedeelte niet werkt zoals het hoort!
    mss is het veertje dat hem los moet trekken los of gebroken…

    #17665382

    heb net gekeken is rond +/- 5cm net als in een c-kadett. veertje is niet kapot maar is wel beetje aan de zwake kant kan het daardoor komen?want als ik met de hand terug duwt dan draait die weer normaal

    #17665383

    ja even een betere veer er op en dan moet het goed zijn…..
    is die rekord toevallig orange ik ben vorige week bij een rekord wezen kijken en die had het zelfde euvel liep ook te hard stationaire en die was ook van 79 begon met kenteken ff dacht ik
    was verder wel een leuke rekord hij vroeg me net iets te veel voor die auto maar daar zat een 1900n spruitstuk op met een enkele carbrateur……
    heb trouwens nog een spruitstuk liggen een 2liter met varajet carbrateur met luchtfilter er bij dus set kompleet als die auto het is hoort er zon setje op te zitten

    #17665384

    hey gert,
    die orange auto is het. rijdt verder goed en is groot.wat wil je voor die set hebben?

    #17665385

    Op een 1.9 zit een Solex 35 PDSI valstroom carb, op de 2 liters de Varajet II registercarb’s.
    Even voor de duidelijkheid.

    #17665386

    origineel gepost door firoz
    hey gert,
    die orange auto is het. rijdt verder goed en is groot.wat wil je voor die set hebben?

    u2u gestuurd

    #17665387

    origineel gepost door firoz
    heb net gekeken is rond +/- 5cm net als in een c-kadett. veertje is niet kapot maar is wel beetje aan de zwake kant kan het daardoor komen?want als ik met de hand terug duwt dan draait die weer normaal

    dat zal idd het probleem zijn en met een varajet ben je niet minder problematisch af..
    die is veel storingsgevoeliger door o.a. inwendige lekkage via de scharnier asjes van de gasklep..
    ik zou die enkele carb. in orde maken:angel

    #17665388

    storing opgelost met een extra veertje
    allemaal bedankt:)

    #17665389

    origineel gepost door firoz
    storing opgelost met een extra veertje
    allemaal bedankt:)

    niet TE strak maken hè… anders springt de mechaniek (bij koude motor) niet meer op zijn hoge stationair stand.
    ff checken;)
    kleine moeite groot plezier king::thumbup

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.