Ben even aan het snuffelen gegaan en heb het relais uit de zekeringen kast verwijderd.
Bij vergelijk met het VW relais zijn deze helaas totaal verschillend;
In het relais van de Astra ( GM 90191753 PA66-GF30) heb ik de volgende contacten:
30-86-85-87-87a
het VW relais heeft de volgende contacten:
15-53s-53M-i-T-31
Ik weet van het VW relais dat het contact -i- wordt gebruikt voor de interval regeling en contact -T- voor “2 maal wissen bij bediening van de ruitensproeier”.
Het contact -i- is een dun pootje wat extra op het relais zit. Helaas is deze positie niet aanwezig op het relais van de Astra en ook niet voorbereid in de zekeringen kast. Kort gezegd. Het gaat niet werken.
controle bij de Astra-F leerde mij dat het -i- contact daar wel in zit en om die rede het VW relais daar gewoon in geprikt kan worden en werkt.
Jammer :( had gehoopt deze extra functionaliteit zo in mijn Astra-G in te bouwen.