Recirculatieklep Astra G gaat constant open en dicht.

Forumindex Forums Modellen Astra Recirculatieklep Astra G gaat constant open en dicht.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249436

    Onlangs constateerde mijn vrouw een geluid aan de rechterkant van het dashboard bij haar opel astra G wagon. Nadat ik het dashboardkast je had verwijdert, vond ik al gauw het probleem. De recirculatieklep op de ventilatorkachel gaat constant helemaal open en dan weer dicht. Als ik de recirculatieknop zelf aan zet, doet ie dat nog maar een klein beetje. Weet iemand of dit repareerbaar is, of het een veel voorkomend probleem is, of dat het mij een andere ventilatorkachel gaat kosten? Ben zeer benieuwd naar jullie reactie.

    #18034912

    lol… ik zit ook de kl*ten met m’n circulatieklep maar dan bij een G. je bedoelt dat de motor de klep continue dicht en weer open zet? dit zou betekenen dat de motor continue linksom/rechtom aangestuurd wordt wat dus op een elektronisch probleem aanduid.

    #18034913

    klep word bij een F gestuurd door het motorvacuum en heet dus geen elektro motor ofzo
    als je airco hebt zit er ook nog een vacuumtankje onder je parafaan plaat
    dus ik denk dat jij een fout in het vacuum leiding systeem hebt
    kijk daar maar eens na

    #18034914

    @syl-astra wrote:

    klep word bij een F gestuurd door het motorvacuum en heet dus geen elektro motor ofzo
    als je airco hebt zit er ook nog een vacuumtankje onder je parafaan plaat
    dus ik denk dat jij een fout in het vacuum leiding systeem hebt
    kijk daar maar eens na

    Deze astra heeft geen airco en word volgens mij wel via een electromotortje aangestuurd linksboven op de kachelmotor. Daar zit ook een stekkertje, als je die verwijdert valt de klep stil en is niet meer bruikbaar.

    #18034915

    nee word aangestuurd door een vacuumlieding
    kijk maar eens onder de motor kap bij de parafaanplaat
    dan zie je een vacuumleiding richting je kachel gaan
    loopt bij je kachelfilter naar binnen

    #18034916

    @steve070 wrote:

    @syl-astra wrote:

    klep word bij een F gestuurd door het motorvacuum en heet dus geen elektro motor ofzo
    als je airco hebt zit er ook nog een vacuumtankje onder je parafaan plaat
    dus ik denk dat jij een fout in het vacuum leiding systeem hebt
    kijk daar maar eens na

    Deze astra heeft geen airco en word volgens mij wel via een electromotortje aangestuurd linksboven op de kachelmotor. Daar zit ook een stekkertje, als je die verwijdert valt de klep stil en is niet meer bruikbaar.

    bij mijn G ziet dat electromotortje er zo uit, bij jou ook misschien? http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=166493

    #18034917

    @derartz wrote:

    @steve070 wrote:

    @syl-astra wrote:

    klep word bij een F gestuurd door het motorvacuum en heet dus geen elektro motor ofzo
    als je airco hebt zit er ook nog een vacuumtankje onder je parafaan plaat
    dus ik denk dat jij een fout in het vacuum leiding systeem hebt
    kijk daar maar eens na

    Deze astra heeft geen airco en word volgens mij wel via een electromotortje aangestuurd linksboven op de kachelmotor. Daar zit ook een stekkertje, als je die verwijdert valt de klep stil en is niet meer bruikbaar.

    bij mijn G ziet dat electromotortje er zo uit, bij jou ook misschien? http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=166493

    Klopt mijn electromotortje ziet er exact zo uit. Mijn fout waarschijnlijk, want het is volgens mij toch een opel astra G ipv F. Hij is van april 1999. Mijn excuses indien verkeerd voorgelicht.

    #18034918

    Meestal is dan het beugeltje afgebroken , en daar door blijft het motortje door draaien/

    #18034919

    Consequentie??? Nieuwe kachelmotor of is het te repareren?

    #18034920

    eerst hebje het over een astra f en later verander je het in astra g
    daar zit nog een beetje verschil in hoor ;)

    #18034921

    Meestal klep of kunststof verbindingsstangetje kapot: motortje loshalen en dan mechanisme met hand bedienen: als dit ok is dan dikke kans motortje defect

    #18034922

    bij mij blijft de motor continue doordraaien, omdat het asje van de klep is afgebroken. gewoon stuk gedraaid door het motertje. maar is dat bij jullie ook dat dat motortje gewoon door blijft draaien als je hem b.v. los in je handen hebt?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.