Recirculatie klep blijft open n dicht gaan

Forumindex Forums Modellen Astra Recirculatie klep blijft open n dicht gaan

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Goede morgen,

Heb een probleem met het recirculatieklep in mn Astra G 2003. Of het nou aan of uit staat, het recirculatie blijft open en dicht gaan.

Weet iemand wat de oorzaak is en wat eraan gedaan kan worden?

Mvg Fabian

als het goed is zit er een soort rubber om heen om hem goed af te sluiten, misschien dat die een beetje gaar is.
    reageert hij verder helemaal niet op de schuifknop?
    dan kan het namelijk zijn dat het ijzeren pennetje waar mee hij heen en weer schuift van de klep af ligt.

welke motor dan?

De recirculatieklep klep werkt alleen maar op alle standen behalve als je hem op je voorruit zet gaat hij automatisch uit. ;)
    Bedoel je dat misschien ?

waarschijnlijk het motortje kapot

Achter het dashboardkastje zit het elektrische motor die verbonden zit aan het recirculatieklep. Na het bedienen van de recirculatie knop, gaat dmv het motor het klepje open of dicht.

Nou is het zo dat wanneer ik contact maakt met de autosleutel, het klepje constant open en dicht blijft gaan, of het knopje nou is bediend of niet (knop heeft geen invloed).

Volgens mij is idd het motor kapot. Alsof het motor geen begin/eind-stand kan vinden. Constant blijft ie zoeken. Any handy tips for me please?

Opel Astra G Z16SE

Stekker loshalen, klep open zetten. :thumb

ok, en dan de stekker terug, probleem opgelost? Of bedoel je gewoon geen recirculatie?

Als je de stekker terug zet blijf je het motortje horen.
    Zelf heb ik de stekker losgehaald… ga bij de verkoop van m’n Astra wel weer eens kijken naar een oplossing.

Klep open zetten is sowieso wel aan te raden, mijn ervaring is dat de boel minder snel beslaat.
    Vochtvretertje achterin en het vocht is bijna weg ! :jerry :thumb

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.