rechter voorwiel hobbelt Vectra

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum rechter voorwiel hobbelt Vectra

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Mijn vectra hobbelt ik heb het idee dat het mijn rechter voorwiel is vooral bij lage snelheden maar ongeveer te voelen tot 60-70 km/h.
    Wat ik al heb geprobeerd maar niet heeft geholpen:
    4 wielen opnieuw gebalanceerd,4 banden vervangenen opnieuw gebalanceerd,rechter voorwiel vervangen door reserve wiel en op de auto bij elk wiel gedrukt om te kijken of de schokbrekers nadansen (gebeurt niet)
    nog steeds iriteer ik me mateloos aan het gehobbel en voel het ook in mn rug.
    Wie weet wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen?

Gr Wim

Mogenlijk Kromme naaf, laat naaf controleren op slingering.

Willem

een poos geleden ik zie het niet veel meer kon je de wielen voor op de auto laten ballanceren met zo,n muis die er onder gereden werd zo kon je wel zien wat er gebeurt bij het wiel .

wat je kan doen is krik de wagen op ,zodat het betrefende wiel een cm of 5 vrij van de grond is ,zet een vast opject ik gebruik een boorklem met kraspen er in en draai aan het wiel zo kan je zien of er een erge hoogte slag in je band velg of ??naaf zit .houd je hem tegen de zijkant kan je daar de afwijking zien ..doe dat is aan beide zijde zal je zien dat je ergens toch wel een afwijking zal meten .

en een hoogte slag kan men uit ballanceren echter de onrust die dat teweeg brengt niet .

hoeveel lood zit er op de wielen ????????bij veel lood meer als 60gram je band laten versteken dus los van de velg halve slag verdraaien .

was bij de B ascona en de C kadett wel vaker aan de hand erg gevoelig op het stuur ,in die tijd slepen ze ook nog banden rond ,,trimmen heet dat geloof ik .

bert

@ Bert,

Het ligt niet aan de band of de velg want hij heeft het reservewiel er ook al op gehad en er verder al alles aan gedaan,dus wat Willem zegt ligt meer voor de hand.

Jan

Remklauw die blijft hangen :hmmz kan ook een gehobbel gevoel in de rug geven,heb dit zelf meegemaakt met een dodge ram hemi.

Gr. Gts32v6

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.