Recht inlaatspruitstuk throttle bodies / webers

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Recht inlaatspruitstuk throttle bodies / webers

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253261

    hallo opelfans,
    ik ben aan het zoeken naar een inlaatspruitstuk voor mijn motor, en ik heb deze gevonden;

    http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-2-0-XE-20XE-Red-Top-16v-Inlet-Manifold-Twin-DCOE-Weber-/271112911864?_trksid=p2047675.m1850&_trkparms=aid%3D222002%26algo%3DSIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D11%26meid%3D3809128217571097226%26pid%3D100011%26prg%3D1005%26rk%3D1%26sd%3D271108568678%26

    maar dan zoek ik deze in nederland. het moet een recht spruitstuk zijn, niet die onder een hoek staat.
    ik hoop dat jullie me hier aan kunnen helpen.

    gr wesley

    #18079592

    Als je c20xe zoekt op marktplaats dan staat zo’n sluitstuk bovenaan. Kost wel 300.

    #18079593

    Gewoon deze kopen als je met throttle body’s wilt gaan rijden :D , ik heb ze net aangeschaft voor op mijn motor in combinatie met DTA. Heb je geen inlaatspruitstuk nodig ;)

    #18079594

    Direct to heads :wub

    Risse en of dbilas al gekeken? DIe hebben ook verschillende inlaatjes.

    #18079595

    heb je al gasklephuizen?
    Heb ze passend liggen voor een xe en betere als jenveys….
    incl brandstofdrukregelaar gaskabel luchtfilters injectoren etc.
    gr dennis

    #18079596

    Hier een filmpje van mijn motor op de testbank…. :wub

    http://youtu.be/EqR1gT_pj7g

    #18079597

    Heerlijk!
    Weet nog goed hoe de mijne er in hing. Uitlaatspruitstuk werdt roodgloeiend.
    Helaas met carbjes en nooit fijn afgesteld gekregen.
    Hoop problemen op de testbank gehad, oliellekkage en een lekke keerring wat na een fout een kapotte pomp veroorzaakte. enz enz.
    Dramadrama drama.

    Maar de 1e keer starten na opbouw…super! Net zon blije kop trokken we als je pa daar deed :thumbup

    #18079598

    Haha, ik was idd heel erg blij. Had de motor gedeeltelijk zelf gebouwd dus het blijft spannend als ie op 8500 toeren gaat ;)

    #18079599

    Neem aan dat hier vaste stoters in zitten?

    #18079600

    Ja dat klopt idd…. ;)

    #18079601

    Kreeg er even rillingen van over mijn rug toen ik hem zo tekeer zag gaan op die toeren, maar het is er duidelijk op gebouwd! :thumb

    #18079602

    En hier ging ie nog niet eens volgas …. dit was denk ik +/- 6500-7000 toeren :D

    #18079603

    Beetje late reactie maar ik heb een DTH set overwogen, maar ik heb nu dit inlaatspruitstuk van SBD motorsport.



    Ik heb de cilinderkop al gelijk gefreesd met het spruitstuk zodat er geen stootkanten meer zijn.
    Naar mijn mening geeft dit spruitstuk minder luchtweerstand dan andere dus ik denk dat het verschil tussen losse gasklephuizen en DTH’s geen merkbaar verschil is.

    Ik ben van plan om de XE aan te sturen met een KMS MP-25, en tapered TB’s van 48mm-45mm.
    Ook heb ik dubbele klepveren besteld van Cat Cams, om hogere toeren te kunnen draaien, en later als upgrade 274 graden nokkenassen met 12mm lift.

    Het onderblok is al voorzien van gesmede JE zuigers 11:1 compressie, stalen drijfstangen met ARP bouten en ACL lagers.
    Ook zit er een X20XEV pomp op met custom aanzuigbuis.

    #18079604

    @Shrek! wrote:

    Gewoon deze kopen als je met throttle body’s wilt gaan rijden :D , ik heb ze net aangeschaft voor op mijn motor in combinatie met DTA. Heb je geen inlaatspruitstuk nodig ;)

    Zeer mooi, maar niet mee te nemen naar een ander (type) blok.

    Alles goed, brandweercollega :thumb Weinig fik meer in schoorl :D

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.