Re: Corsa b start terug maar verzuipt/valt dood?

Forumindex Forums Modellen Corsa Re: Corsa b start terug maar verzuipt/valt dood?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Auteur

Beste,
    Ik ben dus Roberto en nieuw op het forum, het is ook mijn eerste opel dus ik dacht dat ik hier wel goed zat om eens een vraagje te stellen.

Ik heb een corsa b van 95′.
    Het is een 1.2I.
    De bedoeling was dat ik hier mee leerde rijden en dat dit mijn dagelijkse wagen word als ik mijn rijbewijs heb.

Maar nu heb ik dus een probleempje.
    Als ik de stroboscoop aansluit en ik ga bougie per bougie af dan zie ik dat 2 & 1 niet werkt, zodra ik gas ga geven gaan ze wel wat mee doen.
    Dus 2 en 1 ontsteken niet wat ik dus echt raar vind, want ik zou zeggen als 2 en 1 het niet doen dan doet de rest het ook niet?

Ondertussen heb ik al nieuwe onderdelen gestoken zo als :
    -Bougie kabels
    -Bougie’s
    -2dehands bobine ( dat zwarte blokje waar de bougie kabels op zitten)

Nu verder ben ik radeloos..
    Ik heb zelf wat auto kennis en ben ook bezig aan een project auto (vw) maar dit vind ik echt raar en ik kom er niet uit..

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt
    grts

Heb je een DIS bobine?

Deze hebben 2 ‘bobines’ ingebouwd zitten. Kan best zijn dat 1tje overleden is. Maar check even vooraf de stekker die hierin steekt, kan best zijn dat deze geoxideerd is.

Mogen geen kop kosten op de sloop, want op Ebay staan ze voor 40~50 euro nieuw.

PS, je bent vrij om vragen te stellen, maar stel je even voor in het juiste forum, stellen anderen hier op prijs :)

@Aapje wrote:

Heb je een DIS bobine?

Deze hebben 2 ‘bobines’ ingebouwd zitten. Kan best zijn dat 1tje overleden is. Maar check even vooraf de stekker die hierin steekt, kan best zijn dat deze geoxideerd is.

Mogen geen kop kosten op de sloop, want op Ebay staan ze voor 40~50 euro nieuw.

PS, je bent vrij om vragen te stellen, maar stel je even voor in het juiste forum, stellen anderen hier op prijs :)

Beste,

Inderdaad deze heb ik vervangen die DIS bobine.
    En ik heb de stekker proper gemaakt en met contact spray ingespoten.

Oke is goed!

grts

Doet ie ’t nu dan weer?

@Aapje wrote:

Doet ie ’t nu dan weer?

Neen, hij doet het nog steeds. :(

Tja, sensor op de krukas zal dan wel de geest gegeven hebben. Wim-v6 kan hier wat beter antwoord op geven denk ik.

Je hebt geen motormanagement lampje branden?

@Aapje wrote:

Tja, sensor op de krukas zal dan wel de geest gegeven hebben. Wim-v6 kan hier wat beter antwoord op geven denk ik.

Je hebt geen motormanagement lampje branden?

Daar dacht ik ook al aan..
    Alleen heb ik hem nog niet gevonden…

Nee motormanagemant lampje brand niet :)

grts

Dikke stugge kabel rond de krukas (distri-kant) volgen, kom je vanzelf bij de sensor.

@Aapje wrote:

Dikke stugge kabel rond de krukas (distri-kant) volgen, kom je vanzelf bij de sensor.

Ik zie 2 sensors;

1 op het blok maar dat lijkt me eerder een olie druk sensor?
    en 1 op de poulie?

Of heeft u even een foto om het te verduidelijken?

grts

op de poulie is krukassensorrrrrrrrrrr

@richardschaeks wrote:

op de poulie is krukassensorrrrrrrrrrr

Oke heb deze besteld.

Nu, gister draaide hij nog…
    Vandaag testen niks meer… :fy1
    Ik begin echt kneiter gek te worden van dat ding :swear

Praktisch rij examen is nog 8 dagen duss dat word weer spannend king:

grts

Nog geen onderdelen binnen…

Praktijk ook maar afgezegd dan.

grts

Corsa dood :puke ?

ik denk niet dat hij het nog zal gaan doen..

Bij de garage geweest, die kwamen niet in de computer, iets mis met bekabeling of dergelijke : Ze vonden het de moeite niet om er nog na te kijken aangezien het miss boven de waarde van de auto ging uit komen.

En als na school gaande heb ik dat geld natuurlijk niet nog eens ;)

Dus ik weet het niet meer.. :swear

grts

andere computertje eraan hangen.

deze kan je pakken van een Corsa-B 1.2i X12SZ en 1.4i X14SZ..

Let wel op of je startonderbreker hebt (kastje on de contact slot).

zo ja, dan moet je ook dit kastje en een transponder uit de sleutel mee nemen van de sloop…

Mocht je uit de buurt komen kan je ook bij mij eens zo’n Computer eraan hangen, ik heb er een liggen Compleet met transponder en sleutel lezer…

willem

Ik kom wel eens in de buurt van Den Haag (namelijk Katwijk)

Het probleem is dat ze niet via de stekker naar de computer kunnen, ik had al een andere computer voorzien voor te laten programmeren alleen kwamen ze er niet in.

grts

Vandaag nog maar eens bezig geweest,

Met de stroboscoop geen licht, dus een andere auto bougie ingestoken om de vonk zo te testen en ja daar hadden we wel een vonk.
    Dus alle cylinders proberen en ja alle cylinders hebben een vonk.

Toen dus het benzine na kijken, als je de kap boven de mono point injectie er af haalt, dan zie je dat de injector druppelt en niet mooi in een sproei vormig spuit.

de relai (van de druk of benzine schakelaar?) binnen in de auto die voel ik en hoor ik klikken bij het contact op en uit zetten..

Ik heb dus geen idee, toen maar zelf wat benzine in gegoten maar nee niks..

Dus ik ben nu weer van voor af aan..

grts :puke

Hoor je het relais ook tikken tijdens starten???

wissel deze eens uit..

Willem

@wim-v6 wrote:

Hoor je het relais ook tikken tijdens starten???

wissel deze eens uit..

Willem

Tijdens het starten tikt hij niet.. ;)

Enkel bij het contact aan zetten en bij het contact uit.

grts

Ik snap het nog steeds niet, vonk is er benzine is er duss wat moet er nog meer zijn?

Bougiekabels correct op de DIS aangesloten? Als er benzine en vonk is, moet het alleen nog op het juiste moment komen….

Corsa terug aan de gang gekregen vandaag, andere bougies geprobeerd en weg was die..

Nu zitten we met een probleem dat er precies een klep blijft hangen of te laat is of dergelijke..

Zwarte doemp achter uit bij het gas geven dat het niet normaal is, teken dat er onverbrand mengsel blijft in zitten..

Nu weet ik niet derekt wat ik moet doen, kleppen afstellen of kleppen vervangen of?

grts

kleppen hoef je van zo’n ding niet te stellen. Wat voor motorcode heeft je 1.2? Is het een carb versie of een injectie? Ik zou zeggen dat je injector blijft hangen ofzo.

Injectie versie, je hoort hem toch echt tikken van uit de cilinderkop deksel ?

X12SZ

inderdaad,

volgens mij is er een klep geraakt, ook al lijkt het me moeilijk dat de piston de klep raakt.

Kan het zijn door dat er ooit gas heeft op gezeten?

grts

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.