Re: Calibra Gesloopt

Forumindex Forums Modellen Calibra Re: Calibra Gesloopt

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 394)
  • Auteur
    Berichten
  • #17831125

    Was gezellig Robin,nogmaals jammer dat je zover weg woont king:

    #17831126

    @xr1 wrote:

    Was gezellig Robin,nogmaals jammer dat je zover weg woont king:

    ja was leuk , inderdaad erg jammer

    #17831127

    Iemand een idee wat het verschil is tusen de F25 WT bak en een F25 QQ bak.

    heb er nu een WT op zitten en een QQ los liggen die gemonteerd gaat worden.

    #17831128

    Verschil in Alphacode: http://www.opel-infos.de/getriebe/f25.html

    Geen idee of er verschil in is, zal wel iets met de jaartallen te maken hebben

    #17831129

    @The Undertaker wrote:

    Verschil in Alphacode: http://www.opel-infos.de/getriebe/f25.html

    Geen idee of er verschil in is, zal wel iets met de jaartallen te maken hebben

    thanks voor de link. ik denk dat er erg weinig verschil zal zijn. iedergeval de QQ versie komt van een X25XE
    en die er nu nog op zit WT van een C25XE

    de bak code eens ontcijferen !


    De versnelling plaat zit bovenaan.

    1 = fabriek: S= SAAB
    2 = dagnummer in jaar: dag 167
    3 = cijfer van jaar: 7 = 1997
    4 = productie shift
     • 1 = ochtendploeg
     • 2 = late dienst hij is dus in de LATE dienst in elkaar gezet
     • 3 = nachtploeg
    5 = serienummer (eerste teken geeft aan de lopende band bij): P
    6 = Opel / Vauxhall Part Number: 4
    7 = serienummer van de constructeur en de code versnellingsbak: 4722515
    uitgang vertaling = 8
    9 = Alpha Code QQ

    Nu van de bak die er nog onder zit

    1 = fabriek :• S = Saab
    2 = dagnummer in jaar 328
    3 = cijfer van jaar 3 = 1993
    4 = productie shift
     • 1 = ochtendploeg: 1 volgens mij was degene nog niet echt wakker,, aangezien hij stuk is :jerry <<<<
     • 2 = late dienst
     • 3 = nachtploeg
    5 = serienummer (eerste teken geeft aan de lopende band bij) J
    6 = Opel / Vauxhall Part Number 4
    7 = serienummer van de constructeur en de code versnellingsbak 4722515
    uitgang vertaling = 8
    9 = Alpha Code WT

    ik denk dat er aan de binnenkant geen verschil zit,, misschien andere materialen gebruik?

    #17831130

    Zo een aardige vordering gemaakt.

    beginnen aan het uitbouwen van de motor en de hele motorruimte leeg halen. zodat er een mooie lak laag voor terug komt.
    kabelboom verdient ook wel een paar nieuwe rolletjes isolatie tape :D

    uiteraard wat foto,s

    omdat het een project is wat sowieso langer gaat duren als een jaar (geschat) word elk kabeltje/aansluiting voorzien van een label
    met daarop waar het kabeltje/stekker voor is. weet uit de losse hand nog wel welk stekkertje waar hoort maar na een tijd ga je toch denken waar
    was deze ook alweer van.

    de labels, kwam er al snel te kort, zijn nu al bijna 60 labels gebruikt :D

    begonnen met de kabelboom voor de motor.

    de motor kan er al uit, ik kies er voor om de motor dit keer via boven er uit te halen. Ik zit met beperking ik kan de auto
    niet hoog genoeg krijgen om het blok onderlangs weg te halen. ( dit word nog leuk nadat de motorruimte gespoten is) het blok er schade vrij in te krijgen :jerry

    #17831131

    Motorkap demonteren en takel huren geen optie?

    #17831132

    @InjectTheVenom wrote:

    Motorkap demonteren en takel huren geen optie?

    is een optie ik ga het nog eens bekijken scheelt een hoop gekloot.

    heb alle gereedschappen tot mijn beschikking dus ook een takel :D

    #17831133

    Zal vast goed komen Robin :thumb

    #17831134

    @xr1 wrote:

    Zal vast goed komen Robin :thumb

    zeker weten genoeg ervaring en kenners hier :D

    #17831135

    goed bezig! :thumb

    #17831136

    Ik kan je wel helpen met ** slopen ** :angel

    #17831137

    @Maurice89 wrote:

    Ik kan je wel helpen met ** slopen ** :angel

    haha, dat zal wel ja :D alles moet wel een beetje heel blijven :thumb

    #17831138

    @Vannos wrote:

    nu de garage opgeruimd is kan ik beginnen aan de calibra.


    hier nog een keer de dingen die hoofdzakelijk aangepakt gaan worden.

    308mm remmen set voor
    andere F25 bak
    Lichtvliegwiel+ sportkoppeling
    Uitlaat systeem (van spruitstukken tot eindemper )
    nieuwe velgen
    slechte plekken weg werken ( motorruimte cleanen )

    en nog wat kleinere dingetjes

    en uit eindelijk de boel op kenteken krijgen !

    nog een paar toevoegingen aangezien alles toch uit elkaar ligt. en heb al wat dingen gezien die niet zo best zijn.

    TO DO LIST:

    308mm remmen set voor
    andere F25 bak
    Lichtvliegwiel+ sportkoppeling 400+NM
    Uitlaat systeem (van spruitstukken tot eindemper )
    nieuwe velgen
    slechte plekken weg werken ( motorruimte cleanen )
    wiel naven afdraaien ivm met grotere remmen.
    voor nieuwe wiellagers
    voor ophanging in strongflex PU rubbers zetten
    Stuurpomp leiding vervangen.
    airco leidingen+pomp+condensor verwijderen
    Aantal koelslangen vernieuwen+ nieuwe radiator
    En het belangrijkste niet te vergeten de super charger die er bij komt :D

    #17831139

    Ben er nog niet uit welke charger het precies gaat worden.

    Eerste idee was een Eaton M62, ben bang dat ie kwa ruimte onder de kap niet gaat passen.

    had meer het idee zoals deze

    nu heb ik wel mijn airco systeem verwijdert wat voor enige ruimte zorgt. verder heb ik geen ervaring met chargers

    Waarschijnlijk zal het toch de charger worden in de vorm van de turbo zoals op de 2 foto,s

    suggesties zijn zeker welkom :thumb

    #17831140

    Vannos we hebben het er al eerder over gehad,waarom geen saab 3.0 v6 turbo,ik heb nog zo’n complete wagen staan ……

    #17831141

    @xr1 wrote:

    Vannos we hebben het er al eerder over gehad,waarom geen saab 3.0 v6 turbo,ik heb nog zo’n complete wagen staan ……

    tja, wil sowieso dit blok houden, aangezien er veel tijd in heeft gezeten. dan is het een optie op het spruitstuk over te zetten waar de turbo op zit.
    maar heb liever geen turbo. aangezien er dan ook olie leidingen bij moeten, en heb het zelf niet zo op turbo,s !

    #17831142

    ga je die dikke velgen serieus verkopen? :shock:

    #17831143

    Als ze er voor geven wat ik vraag dan wel.

    Dan komen er weer 16 of 17 inch velgen

    #17831144

    Anders moet je Frank even een berichtje sturen en vragen over het hoe en wat van hoe zijn auto destijds opgebouwd was.

    #17831145

    @InjectTheVenom wrote:

    Anders moet je Frank even een berichtje sturen en vragen over het hoe en wat van hoe zijn auto destijds opgebouwd was.

    is ie hier op het forum ook aanwezig ?

    #17831146

    Voor zover ik weet niet meer maar wel op driving-fun.com, heeft tegenwoordig een door Mannhart getunede M5.

    #17831147

    @InjectTheVenom wrote:

    Voor zover ik weet niet meer maar wel op driving-fun.com, heeft tegenwoordig een door Mannhart getunede M5.

    dankje,. had em vrij snel gevonden. Is me daar een apparaat die M5 mannhart pakket 800pk en 1200nm WTF

    #17831148

    Update,

    Als eerst de veerpoten gedemonteerd voor een nieuw lak laag

    Weer als nieuw, uiteraard wel eerst flink schoongemaakt !

    Wielnaven moeten worden afgedraaid, ivm grotere schijf, naaf past niet in de schijf. hij is van 143mm naar 138mm gegaan.
    aangezien je bijna nooit de naaf er normaal uit krijgt ook maar een nieuw lagertje er in.

    en persen maar :thumb

    weer als nieuw :D

    De versnellings bak, Was aardig VET ,, man weet niet wat er gelekt heeft was een :puke om schoon te maken :P

    na de brood nodige schoonmaken beurt

    Draagarm rubbers moeten er ook aan geloven.

    ook een nieuwe laklaag + de knikker harde rubbers er in

    De nieuwe rembeugels ook voorzien van een kleurtje heat rizistance < :P

    Dat was het weer even :thumb

    #17831149

    Ziet er mooi uit :wub Krijg zo ook wel weer zin in me cali :cry
    Wat voor remmen gaan er nu op dan?
    En ga je een compressor op je blok maken?

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 394)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.