Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk!

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 102)
  • Auteur
    Berichten
  • #17880911

    Zoals je misschien al weet, zat het stuurhuis bij mij in eerste instantie fout.
    Tijdens inveren van de koets gingen de wielen naar binnen / buiten.
    Tevens te veel wrijving bij maximaal draaien t.o.v. het asfalt.
    Al met al ben ik in beraad gegaan. Oftewel terug naar origineel stuurhuis, of dit stuurhuis zoveel mogelijk op de originele positie plaatsen. Dat laatste is het dus geworden, maar moest daarvoor wel het blok hoger plaatsen. Het blok zit dus nu maximaal hoog, en komt zelfs tegen de kap tijdens acceleren. Het stuurhuis zit nu stukken beter.
    Zoals je op deze foto kunt zien maximaal naar achteren, en ietsje hoger

    Eigenlijk doe ik niet echt veel met deze auto, maar wanneer ik bijv. de heuvelklim rij, kan dat best wel goed met één hand aan het stuur door de bochten, zodat ik met mijn andere hand kan schakelen. Overigens is dit een stuurhuis van een M3-E30.

    #17880912

    mooi project, goed bezig.
    maar volgens mij ga jij nooit uit komen met de orginele uitlaat spruitstukken.
    heb zelf ook het plan liggen om een v6 in een a manta te hangen.
    het carter en de moter steunen heb ik allemaal al.
    laatst het blok gepast maar met de uitlaat spruitstukken kom ik niet weg.
    mischien dat mijn blok verder naar achteren licht?

    #17880913

    Jawel hoor!, gaat wel lukken voor @mm.
    @Fi200, wat gebruik jij voor carterpan?

    #17880914

    De uitlaatspruitstukken zitten er al op en de motor zit alweer in de auto, past gewoon prima, alleen de voorpijp aan de stuurkolom zijde wordt krap.

    #17880915

    Andere optie is misschien deze spruitstukken dan, is zo geleverd in een Cadillac CTS icm. een Y32SE, deze spruitstukken heb ik liggen, nieuw. Maar weet alleen niet hoe je uit gaat komen met de motorsteun(en) en denk nl dat je niet uit gaat komen.

    De Manta van Mark ziet er echt super uit en zeer fraai ingebouwd, vorige week even mogen aanschouwen. :wors

    #17880916

    Manta? Uhm het is toch echt een ascona jeroen;) die spruitstukken van de catera lijken behoorlijk veel op die van de c25xe fwd, dus denk dat ze ook niet bruikbaar zijn. Wanneer kom je weer eens buurten? Deze week een bmw e30 demonteren, einde vd week weer nieuwe pics!

    @Jo
    , bedankt voor de duidelijke foto, mijn stuurhuis zit ook op ongeveer dezelfde plek dus dat geeft me een goed gevoel, we zien wel hoe het rijdt

    #17880917

    Verdorrie, idd, Ascona ja. Hoe kom ik nou bij Manta steeds.. :???: excuses Mark..
    Ja ze lijken idd erg op de fwd spruitstuken, met als verschil dat deze van de Cadillac beide van stalen (rvs ?) buis zijn (dus geen gegoten zoals bij de voorste op een C25XE) en het zijn echt buizen die vlak voor de flens bij elkaar komen. maar evengoed idd niet bruikbaar. Daarbij, ze zijn echt belachelijk krap/klein van doorlaat.. En dat zit dan standaard op zo’n 3.2
    Maar ik hoop spoedig weer ‘ns langs te kunnen komen, ben erg benieuwd naar de vorderingen ! En kijken of Mathijs zich nog een beetje nuttig maakt aan zijn Ascona king:

    Cheers

    #17880918

    hoe staat het er voor :mrgreen:

    #17880919

    hijs nog aan het opruimen van de laatste slachtpartij denk :jerry

    #17880920

    @marcel wrote:

    hijs nog aan het opruimen van de laatste slachtpartij denk :jerry

    denk het ook :jerry

    #17880921

    denk dat de tijd van opruimen en bijkomen van het slachtfeest nu wel voorbij is. en tijd wordt voor nieuwe foto’s :jerry

    :kewlpics :kewlpics :kewlpics

    #17880922

    meeste ligt aan jou kant :jerry :mrgreen:

    #17880923

    @Jo1 wrote:

    Jawel hoor!, gaat wel lukken voor @mm.
    @Fi200, wat gebruik jij voor carterpan?

    heb een stale pan en aanzuigbuis van een vectra.
    deze had ik al liggen tot ik een aangepaste pan kon kopen incl. aangepaste motersteunen.
    dit past er heel mooi in maar kom net niet weg met de spruitstukken (1 keer ff gouw gekeken)
    maar moet zeggen dat het blok ver naar achter ligt




    bij de laatste foto moest hij nog iets zakken en naar achter
    heb hier ook nog een y30se staan waar die cadilac spruitstukken op zitten, maar dat ga je helemaal never nooit niet redden.
    met de moter steunen die ik nu heb hoef ik niks aan de vooras aan te passen.

    Jo heb jij mischien nog wat foto’s hoe het bij jou zat?

    #17880924

    Hee man mooie Ascona :thumb
    ik ben zelf ook bezig met mijn v6 te restaureren en nou had ik de vraag wat voor lak heb jij voor je motorgebruikt?
    ga zo door :thumb
    dit blijf ik volgen

    #17880925

    @fredericki200 wrote:

    @Jo1 wrote:

    Jawel hoor!, gaat wel lukken voor @mm.
    @Fi200, wat gebruik jij voor carterpan?

    heb een stale pan en aanzuigbuis van een vectra.
    deze had ik al liggen tot ik een aangepaste pan kon kopen incl. aangepaste motersteunen.
    dit past er heel mooi in maar kom net niet weg met de spruitstukken (1 keer ff gouw gekeken)
    maar moet zeggen dat het blok ver naar achter ligt




    bij de laatste foto moest hij nog iets zakken en naar achter
    heb hier ook nog een y30se staan waar die cadilac spruitstukken op zitten, maar dat ga je helemaal never nooit niet redden.
    met de moter steunen die ik nu heb hoef ik niks aan de vooras aan te passen.

    Jo heb jij mischien nog wat foto’s hoe het bij jou zat?

    als ik zo naar jou carterpan kijk komt het blok veel verder naar achteren dan bij mij het geval is, waardoor je inderdaad niet uitkomt met de standaard spruitstukken. daarom heb ik ervoor gekozen het blok verder naar voren te leggen, het is niet ideaal maar zo kon ik wel de standaard spruitstukken behouden. Ik weet zeker dat het bij Jo toendertijd ook zo zat, de motor verder naar voren. je ontkomt er niet aan zolang je het schutbord niet wilt verbouwen of uitlaatspruitstukken zelf maken.

    #17880926

    @bouke_gsi wrote:

    Hee man mooie Ascona :thumb
    ik ben zelf ook bezig met mijn v6 te restaureren en nou had ik de vraag wat voor lak heb jij voor je motorgebruikt?
    ga zo door :thumb
    dit blijf ik volgen

    De lak op het onderblok is gewoon hammerite voor buitengebruik, dit heb ik al meerdere malen toegepast op motorblokken en het blijft tot nu toe goed zitten, zelfs na meerdere jaren en kilometers.

    #17880927

    @mantamarkie wrote:

    als ik zo naar jou carterpan kijk komt het blok veel verder naar achteren dan bij mij het geval is, waardoor je inderdaad niet uitkomt met de standaard spruitstukken. daarom heb ik ervoor gekozen het blok verder naar voren te leggen, het is niet ideaal maar zo kon ik wel de standaard spruitstukken behouden. Ik weet zeker dat het bij Jo toendertijd ook zo zat, de motor verder naar voren. je ontkomt er niet aan zolang je het schutbord niet wilt verbouwen of uitlaatspruitstukken zelf maken.

    dat idee had ik al, dan is m’n wegligging iedergeval beter.
    zat toch al te denken aan spruitstukken zelf te maken.
    het mooiste leek mij de spagetie van een omega maar daar ga ik niet mee wegkomen.
    dan zelf maar puzzelen.
    maar ik ga de ruimte aan de voorkant nog ietwat nodig hebben.

    wat voor radiateur pak jij?

    #17880928

    Klopt, de mijne lag verder naar voren, zodanig dat de spruitstukken achter het schutboard net niet raken.
    Specifieke foto’s van de inbouw heb ik eigenlijk niet, was in ’98. Heb destijds sowieso veel te weinig foto’s gemaakt.

    Deze is nog genomen tijdens de uitbouw.

    #17880929

    Radiator was van Monza / SenatorA

    #17880930

    @mantamarkie wrote:

    @bouke_gsi wrote:

    Hee man mooie Ascona :thumb
    ik ben zelf ook bezig met mijn v6 te restaureren en nou had ik de vraag wat voor lak heb jij voor je motorgebruikt?
    ga zo door :thumb
    dit blijf ik volgen

    De lak op het onderblok is gewoon hammerite voor buitengebruik, dit heb ik al meerdere malen toegepast op motorblokken en het blijft tot nu toe goed zitten, zelfs na meerdere jaren en kilometers.

    kun je daar ook de cilinder koppen mee doen? groeten

    #17880931

    aluminium moet je voorbewerken met 1 of andere “hammerite primer” voor alu, maar het kan dan wel.

    of je cilinderkop moet van gietijzer zijn dan is het natuurlijk geen probleem :mrgreen:

    #17880932

    @Jo1 wrote:

    Radiator was van Monza / SenatorA

    mooi zal een kijken, heb ook andere bouwwerken gezien met een orginele breede radiateur.

    ben nog lang niet zover eeerst maar met de blitz aan de gang.

    #17880933

    Mark in zn nieuwe donor :thumb

    nu nog een leuk project bij de motor zoeken :vertag

    #17880934

    kiek hem gaan!!!!

    #17880935

    hey mark hoe staat het er voor??

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 102)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.